Algemene voeranalyse, tabellen en ingrediënten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Algemene voeranalyse, tabellen en ingrediënten

Bericht door Lillith »

Cyamytha bedankt voor de tip! Ik zal inderdaad eerst goed mengen met wat ze nu nog heeft en dan geleidelijk steeds minder. Wat ik van de eigenaren hoorde is ze erg makkelijk met brokken en bij ons was ze ook zo, zonder mokken, over op de perfect fit dus ik heb goede hoop.

Heb uitgebreid gekeken en besloten een 'probeerzak' (400g) Almonda Nature Holistic Kittenvoer Kip & Rijst aan te schaffen nadat ik bij Zooplus zag dat daar maar liefst bijna 10% minder eiwit in zit dan in de Perfect Fit die Dalí nu krijgt. Ook ben ik na lang zoeken uitgekomen bij Animonda natvoer omdat daar 11% ruw eiwit in zit ten opzichte van de 20% ruw eiwit die Almonda Nature in het natvoer heeft.

Leuke winkel verder, die zooplus, heb even uitgebreid gekeken!

Edit: Voor diegenen die het interessant vinden heb ik het verschil even op een rijtje gezet.

Perfect Fit Junior Kip
Ruw eiwit 41,0%
Ruw vet 18,0%
Ruwe vezel 2,0%
Ruwe as 7,5%
Calcium 1,5%
Fosfor 1,2%
Omega-6-vetzuren 2,45%
Energie 412.0 kcal/100 g

Almo Nature Holistic kittenvoer kip & rijst
Ruw eiwit 33,0%
Ruw vet 17,0%
Ruwe vezel 1,5%
Ruwe as 8%
Vocht 7%
Energie 4155.0 kcal/kg omgerekend 415,5 kcal/100 g

Het gaat mij specifiek om het te veel aan eiwitten omdat mijn vermoeden is dat Dalí daar veel last van heeft, haar ontlasting stinkt echt veel erger dan ik ooit heb meegemaakt bij mijn vorige katten en ze heeft ook redelijk veel last van flatulatie.
Ik zal na het proberen even laten weten of de nieuwe brok beter bevalt of niet!
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Algemene voeranalyse, tabellen en ingrediënten

Bericht door Lillith »

Oepsie ik bedoel natuurlijk Almo in plaats van Almonda :eshhh:
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Algemene voeranalyse, tabellen en ingrediënten

Bericht door Lillith »

Dalí vindt het nieuwe voer van Almo heerlijk, we geven het nog wel gemixt met Perfect Fit maar ze eet alles gewoon op en pikt niet eerst de lekkerste brokjes er uit of iets dergelijks. Na het stoppen met Almo natvoer uit blik al gemerkt dat ze een heel stuk minder stonk op de bak! Ook bijna geen flatulentie meer gelukkig. Een weekje geen natvoer gehad, eergisteren een heel klein beetje van Animonda Carny Ocean natvoer gegeven wat ze verrukkelijk vond. Ben heel benieuwd of ze nu weer gaat stinken of niet! Af en toe heeft ze nog wel zachte ontlasting viel me op, het is geen diarree maar het is gewoon een zacht drolletje dat als je het oppakt (ja vies idee, maar heb even gekeken met een plastic zakje om m'n hand) wel echt een beetje plakkerig en zacht is in plaats van gewoon hard. De dierenarts maar even vragen of ze enig idee heeft wat dat kan zijn...
kittentjes

Re: Algemene voeranalyse, tabellen en ingrediënten

Bericht door kittentjes »

kan iemand mij uitleggen wat hier de grote verschillen in zijn?

kittenvoer nmr 1

Volledig kattenvoer
samenstelling
Gevogeltevleesmeel, rijst, maisglutenvoer, mais, gevogeltevet, gerst, cellulose, bietenpulp, gedroogde gevogeltelevers, visolie, gist, gedroogd ei.

Ingrediënten:
ruw eiwit 35,0%
ruw vet 20,0%
ruwe as 7%
ruwe celstof 2,5%
vocht 8,0%
calcium 1,1%
fosfor 1,1%
magnesium 0,08%


Toegevoegde stoffen:
vitamine A 15.000 I.E./kg
vitamine D3 1500 I.E./kg
vitamine E 4750 mg/kg
taurine 2100 Mg
koper 2,5 mg
ijzer 90 mg
mangaan 10,5 mg
zink 132 mg/kg

Kittenvoer nummer 2

Samenstelling:
gevogelte-eiwit (gedroogd), rijst, dierlijk vet, maïs, plantenproteïne-isolaat*, maïsglutenvoer dierlijk eiwit (gehydrolyseerd), lignocellulose, gedroogde bietenpulp, mineralen, visolie, gist, sojaolie, ei gedroogd, fructo-oligosaccharide, psyllium, gisthydrolysaat (rijk aan mannan-oligosaccharide tagetes-extract (rijk aan luteïne).
*L.I.P.: Uitgelezen, licht verteerbare proteïnen met hoge biologische waarde.
Toevoegingsmiddelen:
Voedingsfysiologische toevoegingsmiddelen:
vitamine A (20.100 IE/kg), vitamine D3 (710 IE/kg), E1 [ijzer] (41 mg/kg), E2 [jodium] (4,1 mg/kg), E4 [koper] (8 mg/kg), E5 [mangaan] (53 mg/kg], E6 [zink] (159 mg/kg), E8 [selenium] (0,07 mg/kg), conserveringsmiddelen, anti-oxidanten.
Laatst gewijzigd door kittentjes op 17 aug 2016 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Floor020
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2020 10:27

Re: Algemene voeranalyse, tabellen en ingrediënten

Bericht door Floor020 »

Deze informatie had ik precies nodig, bedankt voor het delen!
Dierenliefhebber en dol op met name katten | Trotse bezitter van 4 kittens | Trouwe lezer: https://www.poezenbazen.nl/
Plaats reactie