Nieuwe kat, wanneer voeren?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
rick
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:07

Nieuwe kat, wanneer voeren?

Bericht door rick »

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe kater van ongeveer 2 jaar in huis. Ik laat een bakje brokjes de hele dag staan en daar eet hij vaak kleine beetjes van. Is dit een goede manier of kan ik beter bakje na een tijdje weghalen? Ik vraag me af of dat als hij over 1,5 maand naar buiten mag het niet beter is hem op vaste tijden te voeden zodat hij dan ook weer naar binnen komt op die vaste momenten?
Iemand tips?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat, wanneer voeren?

Bericht door Adriana »

Rick, welkom ;-) op het Forum!
tips, trucs en andere verstandige ideeen, over binnen/buitenkat bijvoorbeeld zat op het Forum.
kijk bij het Forumoverzicht in de diverse rubrieken en je vindt alles waar je naar op zoek was (en nog veeeel meer..) succes!

en vwb je brokjes.. die verliezen al snel hun geur en als je maar éen keer per etmaal voert dan zit je katerbeest dus al snel met ouwe hap.. krijgt hij ook nog wel natvoer?
en knuffels veel knuffels?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kat, wanneer voeren?

Bericht door Anne »

Hoi Rick

Toen onze katten nog gewoon naar buiten gingen ( nu niet meer, we hebben de tuin afgezet dus ik hoef maar met bakjes te schudden en ze vliegen je om de oren) gaf ik het natvoer altijd tegen de avond. Dat leren ze heel gauw ;-) Zo kon ik ze altijd binnen houden voor de nacht.
Dus het natvoer zou ik voor het donker geven.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuwe kat, wanneer voeren?

Bericht door rieneke »

katten eten 15 tot 20 keer per dag.
het is dan ook het beste dat de kat altijd voer ter beschikking heeft.
bedenk dat een kattenmaag na drie uur leeg is, dus twee of drie maal per dag voeren is echt veel te weinig.
beter, zoals hierboven gezegd, je kat op een vaste tijd natvoer geven, zodat hij daarvoor naar huis komt.
Plaats reactie