Kitten eet voer oudere kat en andersom

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
esje1973
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2009 13:44

Kitten eet voer oudere kat en andersom

Bericht door esje1973 »

Ik weet dat dit onderwerp al s vaker is besproken maar wil het toch specifiek hier even vragen! Mijn kitten is bijna 11 wk oud en krijgt kittenvoer, mijn poes is 3 jaar en krijgt voer voor volwassen katten. Mijn kitten vindt het voer van de oudste erg lekker en de volwassen poes vindt het kittenvoer lekker. Nu is dat laatste niet zo erg want zij heeft aardig wat reserves en is al volgroeid, maar die kleine mag niet Te zout en er zitten te weinig voedingsstoffen in voor een groeiend kitten. Mijn vraag is, hoe los ik dit op, zonder al te veel gedoe? Het gaat hier over Nat En Droog voer..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: kitten eet voer oudere kat en andersom

Bericht door Camoth »

Je zou ze apart kunnen voeren tot de kitten gecastreerd is. Dus niet de hele dag voer laten staan maar de kitten 3x per dag apart voeren en de oudere kat twee keer per dag.

Anders kan je overwegen om over te stappen op Orijen, dat is voer voor zowel kittens als volwassen katten. Dat kan je o.a. hier kopen: www.zooplus.nl

Wat natvoer betreft kan je het beste gewoon natvoer kopen van hoge kwaliteit, dus zonder suiker, graan en kleurstoffen. Goeie merken zijn Applaws, Cosma, Bozita en bijvoorbeeld gewoon de rode kuipjes van de Euroshopper (bij de Albert Heijn), de andere kleuren van Euro Shopper zijn minder, daar zit wel vaak suiker of graan in. De merken die ik als eerste noemde kan je ook bij zooplus krijgen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie