Kitten drinkt alleen kittenmelk

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Michele
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2010 12:55

Kitten drinkt alleen kittenmelk

Bericht door Michele »

Mickey wordt woensdag 3 maanden en drinkt alleen kittenmelk. Hoelang kan ik haar dit geven ? Brokjes heb ik van alle merken, in alle geuren en kleuren, ook blikvoer, niks interesseert haar. Wie kan me advies geven ? Michèle
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten drinkt alleen kittenmelk

Bericht door Uumie »

Onze Charlie wilde in het begin ook alleen maar kittenmelk. Om van de kittenmelk af te gaan stappen, kun je het steeds iets meer aanlengen met water, totdat er alleen nog maar water over blijft. Wel langzaam doen, anders heeft ze het door. ;)
Wat eten betreft, dat was bij ons ook heel lastig. Hij wilde geen brokjes, geen blikvoer, niks. We hebben hem toen op aanraden van de dierenarts, omdat hij anders te zeer zou vermageren, tonijn met slagroom gegeven, puur om maar IETS binnen te hebben.
Maar dit is op de lange termijn natuurlijk absoluut niet gezond! Dus ik zou zeggen, overleg even met je dierenarts hoe je dit het beste zou kunnen aanpakken. Charlie is uiteindelijk (na ik geloof een maand op tonijn te leven) vanzelf goed gaan eten (hij is nu de grootste vreetzak van het stel), dus waarschijnlijk komt het met Mickey uiteindelijk ook goed.

Heel veel succes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten drinkt alleen kittenmelk

Bericht door loek »

Misschien wat brokjes door de melk doen? natvoer met wat melk mengen...kortom alles met wat melk mengen...en als ze dat eet probere de melk af te bouwen. Of heb je dat al geprobeerd? En advies inwinnen bij de dierenarts, want ik als leek zou zeggen dat ze nu veel te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, check dit even bij de dierenarts. Ook meteen checken of er iets is met haar gebit misschien waardoor ze geen hardere dingen wil eten??? Heb je ook 'de duurdere brokjes' geprobeer of alleen de brokjes die in de supermarkt te koop zijn? Dit kan heel veel verschil maken.

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten drinkt alleen kittenmelk

Bericht door Nyncke »

Of overweeg eens vers te gaan geven.

Starten met blikje ( afgespoelde ) tonijn en dan langzaam aan uitbouwen.
Of je geeft een lekkere smeuige gemalen versvoeding.
Lees je eens in op barfplaats.
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Kitten drinkt alleen kittenmelk

Bericht door MBHK »

loek schreef:Misschien wat brokjes door de melk doen? natvoer met wat melk mengen...kortom alles met wat melk mengen...en als ze dat eet proberen de melk af te bouwen.
succes!
Bij mij werkte dat met natvoer! Na ong. een week was ze er vanaf.
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Plaats reactie