Kattensnoepjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Jochem »

Heb alles wat hier boven genoemd staat al geprobeerd...
Hij haalt letterlijk zijn neus er voor op!!!
alleen de snoepjes van de plaatselijke dierenwinkel is ie gek op....
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Re: Kattensnoepjes

Bericht door niekjuh3 »

Mijn katten eten whiskas snoepjes behalve die hairball die moeten ze niet,en vleesstokjes van vitakraft die trekken ze zowat uit mijn handen.
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Rowena »

Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden??

"Gedroogde visjes ga ik ook eens proberen. Mogen ze dit al hebben? Yoshi is nu 5 maanden en Luna 3 maanden.."
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kattensnoepjes

Bericht door jobey »

rowena,

ik zou niet weten waarom niet. Gewoon vis, eten ze anders in het wild ook wel. Je kan altijd vragen waar je ze koopt of het mag, en anders gewoon verpakking lezen.

Ik zou ze gewoon geven.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Obvious
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:12

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Obvious »

ik geef mijn kat als snoepje natuurbiergist - tabletten ... normaal een voedingssupplement voor mensen maar mijn kat kwam ze altijd uit mijn handen pikken als ik ze moest innemen vroeger.
Vroeg me eigenlijk af of dit geen kwaad kan? Beide katten eten het gewoon op maar 1 van de twee is er dus ERG heftig op! Komt echt aangestormd zodra het potje opengaat (harde klik) en bijt in mijn vingers ook al zit er niets meer in, gewoon blijven happen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Adriana »

niet zo jofel, mensentabletten zijn geen goeie dosering voor dieren en overdosis aan vit b kan een wit waas over de oogbol geven. dat duurt een hele tijd voordat het is weggetrokken. overdosis vit b is niet gezond voor mensen, voor dieren denk ik ook niet.
en, welkom op het Forum! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Nyncke »

Rowena schreef:Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden??

"Gedroogde visjes ga ik ook eens proberen. Mogen ze dit al hebben? Yoshi is nu 5 maanden en Luna 3 maanden.."
Sorry, niet gelezen, ja hoor die kunnen ze met gemak eten...kittens van 6 weken kunnen versvoer en botjes eten met die tandjes. Waaronder ook ZALMKOPPEN!
Smikkelen en smullen.
Obvious
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:12

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Obvious »

Adriana schreef:niet zo jofel, mensentabletten zijn geen goeie dosering voor dieren en overdosis aan vit b kan een wit waas over de oogbol geven. dat duurt een hele tijd voordat het is weggetrokken. overdosis vit b is niet gezond voor mensen, voor dieren denk ik ook niet.
en, welkom op het Forum! ;-)
dankje voor je snelle reactie en bedankt voor het welkom heten ;-)
ik moet maandag naar dierenarts voor vaccinatie dus dan neem ik de tabletten ineens mee en vraag het even, tot dan gaat de pot niet meer open =)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Nyncke »

Ik heb vroeger biergisttabletjes voor de kat gehad mochten ze er 1-2 pd van hebben maar ik weet niets van verhoudingen met mensenpilletjes.
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Viper »

Viper vindt bijna alles lekker, van alle soorten vlees voor mensen tot frolics(voor honden) en alle soorten kattensnoepjes.
Vooral de sticks van wiskas worden zeer smakelijk bevonden.

Vito haalt overal zijn neus voor op, behalve gebakken of gekookte kip(gewoon een heel klein ongekruid stukje als snoepje). Verder wil hij van de andere snoepjes als wiskas sticks of wiskas kaassnoepjes niks hebben. Ook andere soorten vlees vindt hij niet lekker. Zou dat komen omdat hij als kitten alleen maar (Hills) kattenbrokjes en af en toe witvis heeft gehad?

Zijn brokjes en een beetje Gourmet Gold mousseline gaan erin als zoete koek. Koekjes vindt hij niks, dan trekt hij een vies gezicht en loopt weg :lol: . Dat vind ik wel jammer, anders kan je belonen met een snoepje als hij komt als je hem roept.
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Anne1988 »

Ik geef ze babytabs van gimpet. Daar zitten alleen wel vitaminen in, en volgens mij zou dat niet echt goed zijn?
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Adriana »

je kunt hem belonen met aandacht en een knuffel.
de ervaring is geloof ik wel dat als ze wat meer verschillend gegeten hebben in hun jeugd, dat ze dan minder kieskeurig zijn.
soms leg ik wel eens iets nieuws onder een schoteltje om te wennen aan de geur.
en hier zijn ze absoluut anti-pens, dus als er maar een pietseltje pens in voer zit dan gaan de poten schrappen en vooral Enzo begraaft heel enthousiast.
beetje rauw vlees is prima, kip ook. vis met mate en liever niet rauw. ei is ook goed.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Nyncke »

Pens bij de oudere katten hier not done maar alles wat hier als kitten is binnegekomen, doet er een moord voor.
MowglienNoor
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2010 16:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Kattensnoepjes

Bericht door MowglienNoor »

Ik heb zelf voor mijn kitten twee soorten snoepjes van de dierenspeciaalzaak.
De ene zijn kleine ronde, in een rolletje, net als pepermuntjes ofzo, die zijn van Landman Hoevelaken BV, ze waren er in verscheidene smaken; melkgist, gist, zeewier, garnalen en zalm, geloof ik, en ik heb de zeewier. Daarnaast heb ik nog Sanal kittensnoepjes (speciaal voor kittens dus), daar zit veel b-vitamines en gist in. Ze vindt ze allebei heerlijk, maar vooral die van Sanal gaan er in als... snoep :P

Ik weet niet of het heel goed is voor je kat, maar ik weet dat katten meestal gek zijn op gist, dus je zou gistvlokken kunnen proberen, of een likje Tartex (dat is een vegetarisch smeersel voor op brood, zit ook veel gist in). Voor zover ik weet is daar nog nooit een kat aan doodgegaan, maar ik ben geen pro.

Ik gebruik zelf liever alleen maar plantaardige snoepjes, omdat ik zelf vegetariër ben. Ik geef haar wel gewone brokjes met vlees en vis, omdat ze natuurlijk carnivoor is, maar snoepjes zijn extra, dus die doe ik gewoon vega. Vindt ze net zo lekker.

En als ze echt niets lust, kun je natuurlijk ook gewoon een keertje een beetje vis ofzo geven!
jobey schreef:rowena,

ik zou niet weten waarom niet. Gewoon vis, eten ze anders in het wild ook wel. Je kan altijd vragen waar je ze koopt of het mag, en anders gewoon verpakking lezen.

Ik zou ze gewoon geven.
Dat is ook niet helemaal waarop je je moet baseren, want huiskatten kunnen niet zomaar alles hebben wat wilde katten eten, omdat ze al zolang gedomesticeerd zijn dat ze sommige dingen niet meer gewend zijn. Bij vis maakt het niet zo heel veel uit geloof ik, maar sommige vlees kunnen ze echt niet hebben, zoals varkensvlees, daarvan kunnen ze heel ziek worden. Er zijn ook wel andere dingen, die ze in het wild wel zouden eten, maar wat nu niet zo'n goed idee is. Als je het niet zeker weet en je kunt op internet geen (professionele) informatie vinden, zou ik gewoon naar de dierenarts/-winkel gaan.
*Rawr*

(^^)<(o.0)>(^^) My Claws Are Bigger Than Yours!
Gebruikersavatar
Marina3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2010 10:52

Re: Kattensnoepjes

Bericht door Marina3 »

Ik heb altijd een klein zakje RC exigent in huis bij wijze van snoepje. Alledrie zijn ze er verzot op. Als Tobias weer eens slecht eet krijgt hij dat als bijvoer.
Verder krijgt Noor nog wel eens een stukje kipfilet of als ik soep kook een stukje soepvlees. De kipfilet heeft overigens de voorkeur.

De andere twee blieven geen rauw vlees, tenzij in de vorm van muis of vogeltje.
Plaats reactie