Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wdb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:39

Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door wdb »

Hoe los ik dat op?
als ik een bak water neerzet wil Gizmo het niet drinken, althans ik denk dat ze niet drinkt, maak ik een bakje met koffiemelk en warmwater klaar dan dinkt ze wel, is dat goed?
Hoe slecht is melk voor een kat?
Als een kat weinig drinkt wat kan dat zijn of is dat niet erg, als ze dorst heeft drinkt ze toch wel water?

Groetjes..
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: mijn kat wil geen water drinken, alleen melk..

Bericht door Zoeza »

Volgens mij is koffiemelk niet goed voor katten en kan je beter kattenmelk kopen. Iets met lactose maar daar is vast meer over te vinden op het forum. Verder weet ik er te weinig van om je goed advies te geven. Komt morgen vast goed.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: mijn kat wil geen water drinken, alleen melk..

Bericht door Camoth »

Koffiemelk mag op zich wel, maar echt goed is het niet.

Ik denk dat jij verwacht dat als je een kat een bakje water geeft, dat het dan net als een hondje daaruit gaat drinken ;). Maar dat doen katten niet.

De reden dat je kat wel de koffiemelk drinkt is omdat er een smaakje aan zit, dus is een beetje zoals dat je de kat een snoepje geeft als hij net gegeten heeft: een gewoon brokje eet ie dan niet meer, maar het snoepje heeft een lekker smaakje en dat eet de kat daarom wel. Katten zijn geen grote drinkers.

Je kan het beste gewoon een bakje water voor je kat neerzetten. De kat zal dan drinken als hij dorst heeft.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 339
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door Tember »

Mijn kitten wilde ook alleen maar melk. Water weigerde ie aan te raken, slechts om ermee te spelen. Sinds een week ben ik simpelweg gestopt met hem melk geven en ik heb het water laten staan. Nu lijkt er ervan te drinken. Hij moet melk maar gaan zien als een lekkernij. Als ie dorst heeft, drinkt ie toch wel.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door Leonie89 »

een waterfontein kan ook een oplossing zijn.. je kat ziet het water dan niet als lekkernij maar als speeltje.. onze katten dronken ook nooit veel, maar sinds de fontein er is merk ik echt wel verschil!
LieveKizzy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2021 11:37

Re: Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door LieveKizzy »

mijn kat drinkt ook altijd alleen maar melk
nu had hij vorige week nierbekkenonsteking en mag hij alleen nog maar water maar dat vertikt hij...
kan ik bv kip koken en het vocht aan hem geven?
dat lust hij nl wel
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door Anne »

Dat kan geen kwaad en gezonder als melk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Olliejuultjeolaf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2019 11:54

Re: Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door Olliejuultjeolaf »

Mijn kat weigerde altijd water te drinken. Ik heb van alles geprobeerd, ook verschillende waterfonteintjes, maar ze blieft het niet. Melk inderdaad wel, maar dat is niet echt gezond.

Een paar weken geleden had ze harde ontlasting, en ik gaf wat olijfolie (druppeltje) over haar eten. Dat vond ze zó lekker, dat ze dat als eerste oplikte. Toen bedacht om dat met water uit te proberen: schaaltje water met een druppel olijfolie erin. Ze drinkt nu meerdere keren per dag water. Dus misschien een tip? Ze krijgt echt maar een druppel, maar voor haar voldoende om het water aantrekkelijk te vinden.
swa100
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2020 15:14

Re: Mijn kat wil geen water drinken, alleen melk

Bericht door swa100 »

Ik weet niet of je al natvoer geeft, maar dat is een bron voor veel vocht voor katten. Katten die nooit natvoer eten zijn vaak in milde staat van uitdroging, zelfs als je ze meerdere malen per dag water ziet drinken! Ik geloof dat een kat makkelijk 5x meer vocht per dag binnen krijgt als ze 75% van hun energiebehoefte uit natvoer halen en 25% uit brok. Ik geef mijn katten hier zowel natvoer als brok, omdat brok natuurlijk erg handig is (als je bijvoorbeeld een dagje weg bent). Mogelijk is dit dus voor jou ook een goede manier om ervoor te zorgen dat je kat extra vocht binnen krijgt. :)
Plaats reactie