beste voer voor haarballen?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

beste voer voor haarballen?

Bericht door yana »

De laatste maand/2 mnd komen er hier nogal eens haarballen van achter uit. Ik heb al een grasplant staan. Die pasta heb ik geprobeerd maar dat lusten ze niet vrijwillig. Op de pootjes smeren kan, maar dat is nogal wat met 5cm/dag..Bovendien gaan ze dan als een gek rennen voor ze gaan wassen en zit het overal op de muren..
We hebben 5 katten, 3 HTK kortharen, 2 raskatten, halflanghaar.
Ze krijgen nu allemaal RC Sensible 33 (gevoelige darmen vd 2 raskatten)en Hills Sensitive Stomach (zie RC). De 3 HTK katten keutelen ook nogal een hebben daardoor gauw last van 'verstopping'. Als er een haarbal aan zit te komen merk ik gewoon dat het niet lekker zit, dan duurt het een paar keer voor deze eruit is. Ik geef Isogel, dat is onschadelijk, maar ook dat moet onder dwang dus ik zoek een vrijwillige manier; via het voer dus. Iemand ID-en wat het beste voer is igv keutelen/haarballen/gauw verstopping? Het zijn echte droge brokjes eters. RC voor Persen misschien? Of RC Indoor? Welk bestanddeel van dat voer helpt voor haarballen?
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Borstel je ze wel regelmatig? Ook de kortharen?

Mijn twee kortharen hebben ook een tijdje last gehad van haarballen en tegenwoordig borstel ik ze een keer in de twee weken, en in de rui vaker. Nooit meer last van haarballen gehad.

En qua voer... Ik weet dat de RC indoor ook een anti-haarbal 'component' in het voer heeft. En je hebt van whiskas van die anti-haarbal snoepjes.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Mijn Rosa (halflanghaar) heeft standaard om de dag een haarbal. Ik geef er niets tegen, het komt er goed uit en dan is opruimen een kleine moeite.
Als Apollo last heeft, krijgt hij anti-haarbalsnoepjes. Hij is vergiftigd geweest en ik denk dat zijn slokdarm daardoor beschadigd is, dus hem kost het veel meer moeite de haarbal kwijt te raken. Alleen om die reden geef ik hem wat antihaarbal-snoepjes als hij kokhalst.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Iams heeft in het voer ook iets zitten tegen het vormen van haarballen.
Ik heb Xiara nu bijna een jaar en ze heeft een hele dikke volle vacht, die ook steeds langer wordt.
Ze heeft tot nu toe nog nooit een haarbal gehad (wel vanalles uitgespuugt, maar geen haar). Iams bevalt mij daarom erg goed.

Freija geeft Pitou ook Iams, anders moet je haar even vragen hoe het bij haar gaat.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik kwam net dit Topic tegen. ;-) Pitou krijgt inderdaad ook Iams, en ik ben nog geen haarbal tegen gekomen. Haar vacht staat mooi vol, blinkt prachtig en ook ik ben best tevreden over Iams dus. Ik geef wel Iams antihaarbal, dat bestaat alleen in Kipsmaak. Ik weet niet of gewone Iams d' office beter is om haarballen te voorkomen (Lotte?)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Iams antihaarbal heb ik hier nog nooit gezien eigenlijk.
Xiara krijgt de vis variant (de rest blieft madame niet). Dus misschien dat die antihaarbal nog beter werkt, toch eens kijken of ze die hier ook hebben.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Ja, ook wij geven Sjors en Luna Iams en we zijn er erg tevreden over.
Ze groeien er goed van en de vacht is mooi, dik en glanst.
En... ze hebben geen last van haarballen.

Voor het lekkere geven wij ook de anti-haarbal snoepjes van Whiskas.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Anti-haarbalsnoepjes moeten ze hier niet..niet vrijwillig in elk geval. Tot een half jaar terug kwamen er bij Drakie nog af en toe haarballen van voren uit en hóe; haarballen als een sigaar zo groot!? Tegenwoordig echter niet meer, weet niet waarom. Nu gaan ze dus via de achterkant en daar heeft ze last van. Ik borstel haar paar keer in de week maar de haren blijven komen; zij haart het meest uit van allemaal. Misschien eens Iams proberen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Dat voer van Iams heet Hairball Control System trouwens. En je kunt het behoorlijk goedkoop bestellen bij pdbestel.nl.
Ik zag dat Eukanuba ook Hairballvoer heeft. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

RC heeft nu verschillende INdoor varianten, een daarvan is anti haarbal. Bevalt mij tot nog toe prima!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gesloten