Advies goede betaalbare kattenvoeding

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gorillias
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022 10:58

Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Gorillias »

Hoi allemaal,

Hebben jullie tips voor goedkoop kattenvoer dat kwalitatief oke is? Ik voed een grote groep katten en ik heb niet veel geld. Ik weet niet goed hoe ik het gezondste en lekkerste budget kattenvoer uitzoek.
--
Situatie:
Ik heb de zorg op me genomen voor een groep zwerfkatten. (Inmiddels gesteriliseerd/gecastreerd en ingeent etc)

Het zijn er momenteel 6 die heel tam zijn, en nog 4 die wat meer op afstand blijven en die vooral 's nachts komen eten.

Momenteel geef ik ze vooral natvoer van de Jumbo "brokken in saus met" in blikken van 405 gram voor 59 cent. En ook droge brokken (tompoes variantjes lijken ze het lekkerst te vinden van de goedkopere brokken) vooral zodat er ook iets te eten overblijft voor de minder tamme katten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Anne »

Hallo Gorilllias
Ik heb geen advies voor jou ( ik geef voornamelijk dieetvoeding) ik wil alleen tegen jou zeggen dat ik het geweldig van jou vindt dat jij de zorg en verantwoordelijkheid op je heb genomen voor deze Zwerfkatten!!!
:eboohoo: 💪🥰❤️👍👍👏

Over het jumbo natvoer, de zakjes geef ik weleens, ik verdeel een zo'n zakje over drie bakjes met een plens water erbij voor extra vocht
Het wordt altijd opgelebberd ;-)
Natvoer is voor de lekker en het vocht, de hoofdmaaltijd zijn (dieet) brokjes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Ani »

Dat is een hele opgaaf die je op je genomen hebt. Blijven de katten allemaal bij jou of worden ze op termijn geadopteerd? Veel respect dat je dit doet, en ik begrijp dat je het beste voor ze wil vooral ook qua voeding. Soms zijn er bij Zooplus of bij Bestpetfoods aanbiedingen, dan bieden ze een (proef) pakket aan of een nieuwe samenstelling van bepaalde voeding voor een lagere prijs.

Verder is het goed om bij het blik-en brokjesvoer te kijken welk percentage vlees is toegevoegd. Bij de Jumbo brokken met saus is dat 1/3 van het totaalvoer en tevens wordt er suiker toegevoegd. Ook de brokken bevatten weinig vlees. Met een klein budget kun je het best wat afwisselen qua voer.

De keus qua kwalitatief kattenvoer daar hangt een prijskaartje aan. Je zal dan toch gauw al zeker 2 á 3 euro per 400 gram natvoer kwijt zijn, minimaal. Ik wil nog wel voor je neuzen, wellicht kan ik nog wat vinden en tips geven.

Daarnaast zou je je nog kunnen verdiepen in barf voeding, dat is vers spiervlees, organen en bot. Dit kun je samenstellen, maar dat vraagt wel veel tijd met een grote groep. Er zijn websites waar je groot kunt inkopen voor weinig geld (niet biologisch). Maar dan heb je wel een ruime vriezer nodig.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Rik »

Ani schreef: 08 aug 2022 19:51 De keus qua kwalitatief kattenvoer daar hangt een prijskaartje aan. Je zal dan toch gauw al zeker 2 á 3 euro per 400 gram natvoer kwijt zijn, minimaal. Ik wil nog wel voor je neuzen, wellicht kan ik nog wat vinden en tips geven.

Daarnaast zou je je nog kunnen verdiepen in barf voeding, dat is vers spiervlees, organen en bot.
Ja, voor die prijs heb je ook goede KVV.
Ik ben voor 1kg worsten tussen de €3 en €5,50 kwijt.
Kwalitatief beter kun je het niet hebben (of je moet echt van barfen wat voor (wilde) zwerfkatten misschien wat lastig).

De KVV is qua eten en structuur eigenlijk net als natvoer (de KB vind ik in ieder geval fijn gemalen).

Maar zo goedkoop als de supermarkt voeren lijkt me moeilijk.

Hoe staat het met dat merk van de aldi? Was dat kwalitatief niet één van de betere supermarkt merken?

Deze ja https://www.aldi.nl/merken/aldi-merken/ ... ticle.html
Iemand ervaring met Alexis?

Wil je naar kwalitatief beter dan zou je bv aan Animonda Carny kunnen denken.
https://www.zooplus.nl/shop/acties/anim ... rny/159664
Wel €1,56 per blik van 400 maar dan heb je wel veel beter dan de Jumbo.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Ani »

Goede tips al van Rik! Hiermee heb je garantie op meer kwaliteit/goede voeding voor de katten. De aanbieding van Carny had ik ook gespot. Top!

Ik zag dat er in Alexis van de Aldi een ‘hoog gehalte lever’ zit. Dat begrijp ik niet goed, lever is orgaan wat in hoge mate niet gezond is voor de kat. Wel zit er vlees van verschillende diersoorten in. Het percentage vlees en voedingstoffen is lastig te achterhalen.

Bij Zooplus zijn momenteel ook goede aanbiedingen voor brokken die nu zonder verzenkosten worden verstuurd.
Deze zijn zeker prima:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... lla/230758
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... et/1018882
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gorillias
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2022 10:58

Re: Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Gorillias »

Bedankt voor alle tips! Ik ga me rustig wat meer verdiepen in Barf voeding, en naar aanbiedingen kijken!
Ani schreef: 08 aug 2022 19:51 Dat is een hele opgaaf die je op je genomen hebt. Blijven de katten allemaal bij jou of worden ze op termijn geadopteerd?
Ik weet het niet zeker wat op termijn het beste is. De tamme beestjes en ik zijn best aan elkaar gehecht, en volgens mij komen ze niet veel te kort hier behalve dat ze goedkoop voedsel krijgen. Er zijn wat andere katten die meer afstandelijk en soms wat meer 'wild' zijn en die komen en gaan. Ik zou vooral die beestjes best een stabieler leven gunnen bij een nieuw baasje maar dat lijkt me niet zo gemakkelijk te realiseren.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Advies goede betaalbare kattenvoeding

Bericht door Ani »

Fijn dat je zo’n gezellige club snuiten thuis hebt! En voor de ‘wilde’, schuwe katten een zegen dat jij er voor ze bent en voor ze zorgt!

Voor bafvoeding kun je je informeren op https://www.barfplaats.nl/
Echt goedkoop vlees voor barfvoer: https://lotgering.nl/
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie