Kammen en borstelen in fases

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Kammen en borstelen in fases

Bericht door alma »

Zo als jullie hebben kunnen lezen zijn 5 van de 6 katten die we hebben
driekwart pers. De dames en heren moeten dus geregeld gekamd
en geborsteld worden.Nu lukt me dat niet in één keer, want ze willen
alleen gekamd worden waar zij dat graag willen.Tussen de voor en achterpoten dus liever niet.Dan wordt er even gegromd. :evil: :evil: :evil:
Dus als de rust is weergekeert moeten die plekjes gedaan worden.
Of als ze net op hun rug liggen, of lief op schoot zitten.
Het moet hier dus in fases gebeuren.Hoe lossen anderen dit
" katten probleempje " op? :-|
Alma
Laatst gewijzigd door alma op 06 feb 2005 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Eigenlijk ken ik dat 'probleempje' niet. De heren hier vinden het heerlijk als ik ze kam. Wel alleen als zij daar ook zin in hebben, want anders hoef ik er niet aan te beginnen. Ik kam ze hier meestal met de vlooienkam en ze rollen zich zelf om, om vooral geen plekjes te missen!!!
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

claudia schreef:Eigenlijk ken ik dat 'probleempje' niet. De heren hier vinden het heerlijk als ik ze kam. Wel alleen als zij daar ook zin in hebben, want anders hoef ik er niet aan te beginnen. Ik kam ze hier meestal met de vlooienkam en ze rollen zich zelf om, om vooral geen plekjes te missen!!!
Hoi Claudia
Heb jij ook langharige katten??
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

O, nee, dat niet. Zoals je op mijn avatar kunt zien: een rooie en een donkere, twee kortharige katers.
Hebben jouw katten altijd zoveel klitten in hun haar dan?
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

claudia schreef:O, nee, dat niet. Zoals je op mijn avatar kunt zien: een rooie en een donkere, twee kortharige katers.
Hebben jouw katten altijd zoveel klitten in hun haar dan?
Langharige katten hebben gewoon heel wat meer onderhoud nodig.
Als je 5 van die pluizebollen hebt ben je altijd wel ergens een aan het
kammen.Vooral tussen de pootjes en het lange haar onder de staart
bij hun achterwerk moet je heel goed bijhouden.Ze laten zich echt niet in een keer kammen.Er komen vlug klitten in.Onze korthaar vind het ook geen probleem dat gaat wel in een keer.Ik wist niet zeker of de poezen op de avatar die van jou waren, vandaar mijn vraag.
groetjes Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
wilme
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2005 15:17

klitten

Bericht door wilme »

Hallo,

Nou ik vind het wel een probleem om de klitten verwijdert te krijgen. Bij onze dierenspeciaalzaak heb ik een klitten kam met soort van mesjes gekocht maar dat was denk ik achteraf niet de goede kam. Veel te grof. Ik denk dat die kam beter voor een hond is.

En Kedna (onze kater) heeft er ook niet zoveel zin in om zich te laten kammen en borstelen. Maar de klitten verdwijnen op die manier niet. Ik word er een beetje moedeloos van. Vandaag ben ik verschillende keren bij hem gaan zitten om te proberen om de klitten te verwijderen. Maar zonder veel succes.

Morgen maar weer een poging doen...

Groetjes, Wilme
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ik heb drie maine coons en die worden ook in etappes gekamd. Ebby heeft zo goed als nooit klitten. Ievie regelmatig. Die vindt ook het kammen het minst leuk. Wij doen het altijd met zijn tweeën. Jan kamt en ik houd haar vast. Als ze het beu is dan laten wij haar weer lopen en gaan later er mee verder.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik wilde gewoon eens weten of het bij andere langharige katten gemakkelijker ging, maar zo te lezen is het overal hetzelfde verhaal.
Alleen kammen waar de dames en heren het lekker vinden en als ze
er genoeg van hebben kun je het schudden. :cry:
Als ik een klit tegenkom, probeer ik eerst om hem met mijn vingers uit elkaar te plukken en als het echt niet lukt dan knip ik hem gewoon
weg.Ik kam ze echt regelmatig, maar onze hond vind het leuk om ze
te ´ wassen ´ dus de klitten blijven komen.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier gaat het wel goed, zolang je het met zijn tweeën doet. De klitten pak ik met een tornmesje aan of ik knip er rechtstandig eindjes in en pulk dan de losse haren eruit.
Ook heb ik een kam met mesjes, waarmee ik de klit uitdun. Al met al gaat het goed, zolang je het maar goed bijhoudt.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Zag dat roxy ook een klit ontwikkelde... op haar rug... is dit normaal bij kortharigen?
Ik kam en borstel eigenlijk nooit, moet ik dit gaan doen?
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Brenda And The Cats schreef:Zag dat roxy ook een klit ontwikkelde... op haar rug... is dit normaal bij kortharigen?
Ik kam en borstel eigenlijk nooit, moet ik dit gaan doen?
Ik heb er ook één kortharige kat bij en die kam en borstel ik ook.
Niet zo vaak als de langharige katten, maar wel regelmatig.
Zit die klit net boven de staart???
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

kamtechnieken

Bericht door yana »

Ik was dus onlangs bij de DA omdat de vacht van onze poes zo openstong echt geen gezicht. Verder mankeert ze niks. Hij zei dat het puur vachtprobleem was; de wintervacht komt niet goed los. Het zijn nml 100% binnenkatten, dus hele jaar constante temperatuur dus duurt het heeeel lang voor de vacht helemaal vervangen is. De DA assistente begon te kammen met een heel fijn kammetje en een haar dat eruit kwam?! Echt kammen vol! Ze zei dat je niet te voorzichtig moest kammen dat je echt goed over de huid moest gaan.
Ben ik thuis aan het kammen geweest, maar veel voorzichtiger dan zij, ik wil haar geen zeer doen, m.a.g dat er zowat geen haar uit komt...Moet je de vacht eerst opzij houden ofzo? En de kam recht ofschuin houden? Ik krijg ook het ID dat onze kam te fijn is, dat deze niet door de dikke vacht heenkomt. Wat is de beste kam?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wij hebben ook 4 binnenkatten (wel korthaartjes, hoor) en ik kam ze met een vlooienkam. We hebben er 1 met een vrij dikke vacht en die pak ik inderdaad wel wat harder aan. Ze vindt het heerlijk :grin: !
Ik heb andere borstels, kammen en weet ik wat geprobeerd, maar met de vlooienkam haal ik simpelweg het meeste dode haar weg. Echt hele grote plukken tegelijk komen eruit.
Ik denk niet dat je te bang moet zijn om haar pijn te doen hoor, ze geven het wel aan als ze het niet prettig vinden.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb ook binnenkatten, allemaal europese korthaar maar die kam ik eigenlijk alleen in het voorjaar en het najaar. Dan zie je inderdaad dat die vacht dof wordt en open gaat staan, verder hebben ze daar geen last van.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Mijn mannen zijn kort harig, al heeft Winnie een iets dikkere, langere vacht (zit perzen bloed in).
Hier zijn ze verzot op kammen, ik doe het om de twee-drie dagen, en als ik de kam bovenhaal, zijn ze hier om het meest aan't maauwen, om als eerste aan de beurt te mogen...gekke beesten...
Er komt telkens een hele hoop haar af hoor :shock: , dit vind ik goed, alles wat ik er dan afhaal, kunnen ze niet meer in huis en de zetels verspreiden... :lol: :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Plaats reactie