Wanneer nagels knippen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Rien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2006 14:37

Bericht door Rien »

Ja sorry hoor kan allemaal wel zo zijn niet nodig
maar als je diabeet bent en je komt steeds onder de wondjes van de NAGELS wat moet je dan ??
Ksssst weg poes je mag niet bij mij komen anders krijg ik wondjes die niet meer dicht gaan !!
Trouwens onze Doerak komt nooi buiten. Of is het zo dat een diabeet geen kat mag hebben ?? anders dan een harnas aan te trekken?
Maar het knippen is wel een hele toer hoor daar geef ik oprecht gelijk in Mijn broer heeft een poes en die heeft zulke lange nagels dat ze zich niet meer kabben kan lees klauwen :(

Vriendelijke groeten Rien en Martha
http://members.home.nl/riendijk
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Rien of Martha,

Niemand zegt dat jullie geen katten mogen hebben ...daar gaat de discussie ook niet over. Ook het feit dat er diabetis in de familie aanwezig is, is geen issue.

Discussie gaat of de kat er wel of geen last van zou hebben.....het welzijn van de kat staat centraal en niet zijn omgeving
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Netjes gezegd Renate :wink:

Rien, ik kan me voorstellen in jouw geval dat een wondje dan niet meer dichtgaat, maar ik vind dat een kat daarom niet zn nagels hoeft in te leveren om t maar zo te zeggen.

Mijn rode kater mag graag trappelen op schoot, heb ik hem op schoot en het doet zeer dan leg ik er een deken onder, maar ik peins er niet over om zn nagels zodanig in te korten.

Ik heb bij mn grijze vent een klein stukje moeten knippen omdat zn nagels niet sleten, en hij dus last kreeg met lopen en dat was misschien 2 mm. Dat vind ik kunnen, maar ik zou een kat nooit zodanig de nagels laten knippen, of zn nagels weghalen..

Emma, ik lees net jouw stukje,.. niet verkeerd bedoelt, maar als je er last van hebt en je ziet dat Viola er ook last van heeft zoals je schrijft, dan moet je er gewoon mee heen gaan. En jij neemt het misschien voor lief, maar je moet het wel vanuit haar bekijken en niet vanuit jezelf..
Als Viola er last van heeft met lopen is het geen doen, om haar met te lange nagels rond te laten lopen.
Kan me voorstellen dat je misschien niet durft vanwege alles, maar als een van je katten een keer ziek is zul je ook heen moeten, want je kunt je kat moeilijk ziek laten zijn toch?

Dus het is of het zelf doen, of je verzetten en toch maar een DAbezoekje doen, want je zult er toch vast en zeker eens weer heen moeten voor t een of ander, inentingen bv, of een controle of wat dan ook...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Ik doe het alleen bij onze Mop maar bij haar groeien ze in als wij het niet 1 keer in de zoveel tijd doen :???:
Pepper heeft ook superrrrrrrrrrscherpe nagels en die zet ie regelmatig in m'n handen en benen alstie op mn schoot wil springen :shock:
Zag wel een klein stukje gespleten nagel..gaat dat er vanzelf af :?:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Je kunt er een klein stukje van af knippen, Suus. Want nu zou het verder kunnen scheuren.

Rosie heeft ook zulke lange nagels.

Weet je wat ik zo maf vind? Lady heeft heel lange nagels aan haar voorpootjes. Die moeten we ook regelmatig knippen. Maar ze zit zo vaak aan de krabpaal :-|
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Hm thanks ga hem straks wel ff pesten dan :lol:
Ja ze gebruiken hier ook de hele dag de krabpaal maar denk tog dat die sisal eigenlijk weinig doet tegen de scherpte van de nageltjes.Katten die buiten lopen slijten ze denk ik op de straat en de bomen.
Mop gebruikt onze leren bank :hm: mja dat slijt dus alleen het leer natuurlijk :lol:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Kelly Stark
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2005 12:26
Locatie: Berendrecht

Bericht door Kelly Stark »

Piekje schreef:Hallo,
ik heb de nagels van Spencer geknipt met een nagelschaartje voor mensen. Het lijkt goed te
zijn gegaan. Alleen vraag ik me ineens af of het
verder nog kwaad kan? Weet iemand dit?
Hallo,

Je mag helemaal geen nagelschaartje (zo'n plettertje bedoel ik dan) gebruiken voor dieren. Dat plet de nagel echt. Wij hebben thuis ook fretjes en die nagels moeten om de 14 dagen worden bijgeknipt en frettenorganisaties raden ons ten strengste af om zo'n schaartje te gebruiken. Best dus het ronde schaartje zoals al aangehaald werd :)

Groetjes Kelly
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik gebruik altijd een gewoon nagelschaartje en de katten hebben nooit ergens last van. Het lijkt me heel erg sterk dat dat kwaad kan, want ze groeien gewoon normaal door.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Je kan wel een gewoon nagelschaartje gebruiken hoor!! (ik neem aan dat je met zo''n pletding een tangetje bedoeld)
Je moet er dan alleen opletten dat je het tangetje een kwartslag draait, dus niet zoals je een mensennagel knipt. Dan gaat er echt niets kapot aan het nageltje hoor!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik heb 2 binnenkatten van 17 en halve week en deze heb ik voor het eerst de nagels geknipt toen ze een week of 10 waren, Het is het handigst om te doen als je met zijn tween bent, de ene knipt en de ander houdt het kitten vast. Ik vind het wel echt nodig omdat ze nooit buiten hun nagels slijten.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

angela1983 schreef:Ik heb 2 binnenkatten van 17 en halve week en deze heb ik voor het eerst de nagels geknipt toen ze een week of 10 waren, Het is het handigst om te doen als je met zijn tween bent, de ene knipt en de ander houdt het kitten vast. Ik vind het wel echt nodig omdat ze nooit buiten hun nagels slijten.
Als je een krabpaal hebt, en als ze die ook gebruiken, dan is het echt niet nodig om de nagels te knippen. Mijn katten leven ook binnen, maar weten de krabpaal wel te vinden. Ik knip nooit hun nagels.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ehh door die krabpaal worden die nagels wel vlijmscherp en hier blijven ze dan regelmatig overal achter hangen.
Dat is dus de reden waarom ik regelmatig wat afknip, tis hier in ieder geval echt geen overbodige luxe.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ja dat kan inderdaad wel gebeuren, maar ze hebben er hier gelukkig geen last van. Misschien dat dat komt door al het geklim in het kamerscherm van riet :roll:
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Mijn kittens krabben ook aan de paal, en er gaat als ik ze knip maar een heel klein stukje af, vooral om ze te laten wennen dat ze ook geknipt kunnen worden als ze volwassen zijn. En het is ook echt nodig.

( kammen doe ik bv namelijk ook elke dag terwijl dat niet echt nodig is zo vaak als ze korthaar hebben, maar wel dat ze dat niet erg vinden als ik ze kam, ook later)
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Vind het zelf doodeng om te doen, en Dap bijt ze zelf of ik vind stukjes nagel. Heb m nog nooit op z'n nageltjes horen lopen..
Zal de da de volgende keer wel vragen of het nodig is.. Dap blijft ook alleen maar binnen, maar krabt wel gewoon..
Dappie rules!
Plaats reactie