Wanneer nagels knippen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Anne87

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Anne87 »

Dat schaartje lijkt groot maar is het niet. En hij werkt heerlijk! Zit een gaatje in waar het nageltje inglijdt, en dan zie je precies waar er geknipt wordt. Voor konijnen was hij prima, maar ook voor katten. Zal eens kijken of ik er betere foto's van kan maken.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Robijn »

Ik gebruik een gewone nagelknipper, waar ik mijn eigen nagels ook mee knip. Werkt prima!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb eens gelezen dat een kattennagel dan kan splijten, omdat de nagel niet zo groeit als bij mensen. Bij een kat vallen de zijkanten van de nagel af als het daar tijd voor is.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Peej »

@Maaike : Dat werd mij afgelopen keer ook door de DA verteld toen ik hem vroeg over het nagelknippen bij onze Bo die nu 8 maanden is. Hij heeft het mij afgeraden om te doen om de reden die jij hierboven ook plaatste. Omdat ik het wel handig vind dat hij went aan mensen die aan zijn pootjes zitten, druk ik af en toe op zijn teentjes zodat de nageltjes naar buiten komen en friemel ik regelmatig aan zijn pootjes als hij lekker bij me ligt ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Dinky »

Zo'n nagelschaar als in de link van Anne en mij die knippen dus rond i.t.t. een gewone nagelknipschaar
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Ms Maaike »

Ja precies, vandaar mijn post. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Robijn »

Ms Maaike schreef:Ik heb eens gelezen dat een kattennagel dan kan splijten, omdat de nagel niet zo groeit als bij mensen. Bij een kat vallen de zijkanten van de nagel af als het daar tijd voor is.
Ja, inderdaad, Maaike; dat gebeurt wel eens. Maar is dat erg? Heb niet het idee dat mijn katten er last van hebben, aangezien de nagel zich best snel hersteld / best snel weer aangroeit.
Een 'echt' kattennagelschaartje heb ik ook, maar vind ik iets minder fijn / iets enger om mee te knippen (ben bang dat ik te ver knip, in het leven; bij een gewoon nagelknippertje kun je het wat beter zien, vind ik, doordat die platter is).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Sonnet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 nov 2012 22:26

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Sonnet »

Ik knip de nagels van Kobus ook, hoewel hij dagelijks in de krabpalen hangt en we houten en granito vloeren hebben groeien zijn nagels enorm snel en blijft hij al snel weer overal in haken.
Ik ben er mee begonnen toen hij denk ik een maand of 5 oud was, en gelukkig heeft hij het nooit erg gevonden. Het helpt ook wel dat Kobus een kat is die heel erg graag opgetild en vastgehouden wil worden. Tijdens het nagels knippen ligt hij op zijn rug op schoot en kan ik alle nageltjes doen zonder onderbreking, ik hoef alleen zijn voetje maar vast te houden en de nageltjes naar buiten te duwen. Tenzij meneer met het nagelschaartje wil spelen....
Bunker zijn nagels hebben geen knipbeurten nodig, tot een tijdje geleden, hij had aan een pootje twee hele gescheurde/gerafelde nagels waar hij aan bleef knagen, die heb ik wel geknipt toen. Had het bij hem nog nooit gedaan, maar ik kon zo zijn pootje pakken en *knip* *knip*. Hij bleef gewoon stil zitten terwijl hij heel geïnteresseerd keek, zeker niet bang.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk dat je het kun vergelijken met het splijten van je eigen nagels Mariska; het hoeft niet per se pijn te doen maar je kunt wel makkelijk blijven haken in alles. Bij mensen kun je het over het algemeen corrigeren, maar bij katten kan het zijn dat de nagel verder is gespleten dan het leven en dat kan lastig te corrigeren zijn.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door eveline1982 »

Je hebt hele mooie nagelschaartjes voor dieren te koop. Er zit vaak ook een klepje aan zodat je niet te ver kan doorknippen. Het beste bij het knippen van nagels van dieren kan je een ronde nagelschaar gebruiken, dan splitsen de nagels niet en heb je geen kans dat het doorscheurd naar de riem of het leven :) . Misschien ook nog een goeie tip voor als je het leven niet goed kan zien, gebruik een klein ledlampje (worden niet heet) en zet dat tegen de nagel aan, dan zie je zo waar het leven eindigt!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door longy »

Ik heb zoon nagelschaartje van Trixie gehaald. Alleen de kater laat het toe dat ik zn nagels knip. De poes wil er niks van weten en die heb ik dus ook nooit kunnen knippen. Mn vriend vindt het maar onzin dat ik de nagels wil knippen lol. Mja die van ons komen nooit buiten (alleen balkon) en ze hebben echt lange scherpe nagels, vooral het katertje ;p
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

ik knip ook gewoon met me eigen nagelknipper, niks aan de hand.
k vind t ook fijner, veel overzichterlijker ( is dat een nl woord? hihi)
ik kan zo goed zien hoe ver ik kan gaan,
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie