Wanneer nagels knippen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broertjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:17

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door broertjes »

Ik durf het dus ook niet bij onze katten,ze komen alleen in de afgeschermde tuin maar
daar staan geen bomen,alleen planten in bakken.
Nu hebben we op aanraden van een mevrouw een boomstam in de kamer gezet,
hij staat vast gemaakt op een plaat zodat hij niet kan omvallen,
ze hangen nu dus regelmatig in die stam,maar gebruiken ook de krabpaal,
dus neem ik aan dat we nu niet meer de nagels hoeven te knippen,
hoewel we nog wel elke dag open liggen omdat bink regelmatig zich aan je lichaam naar boven trekt om op je schouders te zitten en houd zich dan heerlijk vast,
dit doet dus echt zeer,
zouden we er dan toch een puntje af moeten halen?
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door emmyg »

knip de nagels alleen als ze echt te lang worden. Zal ongeveer 2 keer per jaar zijn denk ik.
Katten vinden het totaal niet erg. Hangen als een zoutzak in mijn armen terwijl ik de nageltjes knip.
Gebruikersavatar
broertjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:17

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door broertjes »

Ik wacht er mee tot volgende maand,
dan moeten we toch naar de da voor de enting en vraag ik het even.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door jennli »

Ook hier worden geen kattennageltjes geknipt. Zie wel dat ze tijdens een wasbeurt zelf wel eens aan hun nagels knagen. Vind ook wel eens stukjes nagel. Net van die hoesjes die ze er zelf afgehaald hebben.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door nellebel »

Onze flip is geheel nagekeken door de DA toen ik haar net had (5 weken geleden), dus ik neem aan dat hij dat ook heeft gecontroleerd. Bij de vorige kat nooit bij stilgestaan, die had nergens last van.
Flippie daarentegen blijft overal aan hangen. Maar ja, zijn de nageltjes te lang of is ze gewoon wat lomp en dommig. Ze vergeet ze in te trekken soms. Ze blijft dan hangen en gaat flink trekken om los te komen. Als ik haar pootje pak en op het voetzooltje wrijf trekt ze de nageltjes in en komt ze los. dus wat denken jullie, nagels te lang of toch dommigheid? Ze is 1 jaar oud en is dol op de krabpaal (en op onze benen, ze trekt zich echt omhoog ipv springen)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door MarjanR »

Nou als flipje zovaak on eigenlijk zichzelf omhoog trekt gewoon omdat het handig is, zou ik toch een mini tipje afknippen.
Dat groeit rete snel weer aan, maar dan weet ze dat ze ze even niet kan gebruiken en dan zal ze springen ipv d'r nagels gebruiken en omhoog te kruipen.
Ook als je kat bij het minst of geringste blijft hangen, knip er dan ook een stukje vanaf.
Want het is gewoon enorm irritant voor de kat ook, je ziet dat ze het vervelend vinden met bijvoorbeeld opstaan of over tapijt lopen.
Het hoeft maar heen heel klein stukje te zijn.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door achtpuntzes »

tot dusver verzorgen mijn katten hun nagels zo goed dat het echt onnodig is om hun nagels te gaan knippen. ik vind verschrikkelijk veel van die "nagelhoesjes" onderaan klimpalen. ook zie ik mijn katten regelmatig aan hun nagels bijten als ze zich verzorgen/wassen. of dat goed is of juist niet weet ik eigenlijk niet.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door MarjanR »

Zolang de beestjes er zelf geen last van hebben is er niets aan de hand natuurlijk.
Teun hier blijft wel eens hange, en dan is er een of twee nageltjes veel te lang.
Die knip ik.
Moos regelt zichzelf over het algemeen. En Sara ook tot nu toe.
En ja, dat bijten op die nageltjes is goed hoor.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door nellebel »

als flip lekker ligt en de nageltjes heeft ingetrokken zie ik ze niet. Maar toch, gisteren ook weer. Dan vliegt ze ineens weer overeind en blijft ze hangen. Die breekt nog eens een pootje zo. Ben er nog steeds niet uit of de nagels te lang zijn, of dat ze "vergeet" ze in te trekken, maar ik ga straks toch eens proberen om er een klein stukje vanaf te knippen. Kwaad kan het nooit en misschien werkt het wel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door MarjanR »

als ze lbijft hangen zijn ze gewoon ietsie te lang. Ook al zie je ze niet ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door nellebel »

Heb gisteren de nageltjes wat bijgeknipt. Ze vond het wel prima. Manlief was haar aan het kroelen. Alleen de voorpootjes gedaan, achterpootjes vond ze maar vreemd dat ik eraan zat, dus dat pikte ze niet. Volgens mij haakt ze ook alleen met haar voorpootjes. Heb nu een heel klein puntje gedaan. ik wist natuurlijk niet of ze ineens zou terugtrekken. volgende keer zou ik,als het nodig is, wel ietsje meer durven knippen. Ze vind het heerlijk als je aan haar voorpootjes zit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door MarjanR »

Als ze niet blijft hangen met d'r achterpootjes zou ik daar gewoon vanaf blijven.
En waarom niet elke week kijken naar haar voorpootjes en dan beslissen of het uberhaupt wel nodig is om te knippen. En dan iedere keer gewoon een klein puntje, niet meer dan dat?
En niet alle nageltjes, je ziet op een gegeven moment welk nageltje haar dwars zit. En dan alleen dat nageltje ietsjes afknippen. Ze moet tenslotte ook gewoon zonder zorgen de krabpaal in kunnen he?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door nellebel »

klopt. ik heb alleen een heel klein puntje eraf geknipt. Was ook wat omgekruld, dus ik denk toch wel nodig. Zo rond waren die van mijn vorige kat nooit. ik heb gisteravnod al niet meer gemerkt dat ze bleef haken, dus wie weet.
Misschien dat knippen nu ook wel niet meer nodig is. hier heeft ze toch meer ruimte en spullen om te krabben als in het asiel. Daar zat ze in een vrij kleine ruimte met 8 andere. ze hadden daar ook onbeperkt eten, maar zij was erg klein en mager. Als ik zie wat ze nu al is aangekomen en hoe ze is gegroeid, is ze daar misschien ook wel belemmert door de andere katten in eten , spelen en krabben. Ze lag daar in ieder geval heel hoog in een mandje.
WE zullen wel zie nog het nog nodig is. Ik doe het alleen als ze blijft haken met lopen zoals nu. Ben vee lte bang dat ze een keer zo haar pootje breekt ofzo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Indyentommy »

Wij doen de nageltjes knippen wanneer ze blijven hangen en wanneer we denken dat ze er last van hebben. Allebei onze katten moederen(zoals wij dat noemen) ik weet nie hoe je dat noemt. Maar dan blijven ze overal achterhaken. Ze hebben genoeg krabpalen maar ze vinden het niet erg als wij het voor hun doen. Ze komen op onze buik liggen en we kunnen hun knippen terwijl ze slapen.
Tommy, Indy, Sylly en linnie
Stef_S
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2010 13:09

Re: Wanneer nagels knippen?

Bericht door Stef_S »

Hmm dat lijkt me wel raar om dat in hun slaap te doen.. worden ze daar niet wakker van? Nouja, ik zit nog niet in de situatie maar ik denk dat ik het zou doen als ik 'm inderdaad ergens achter zie blijven hangen.. Had het laatst bij mijn bank dat ik het zag.. maar de nagels waren niet echt lang.. lag misschien aan mijn bank..

[URL verwijderd door Admin]
Plaats reactie