# Hoe leer ik mijn kat water drinken?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Juutje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2004 12:14
Locatie: Maastricht

# Hoe leer ik mijn kat water drinken?

Bericht door Juutje »

M'n Piko drinkt nog geen water, althans niet veel. Hij speelt er min of meer mee, maar drinkt er niet van. Hij slaat in het waterbakje. Hoe leer ik hem water te drinken?

Toen ik hem kreeg dronk hij alleen kattenmelk, maar dat schijnt ontzettende rotzooi te zijn, heb ik me laten vertellen en een katje van 14 weken moet dat niet meer drinken.

Ik heb geprobeerd hem verdunde kattenmelk te geven, maar dat drinkt ie alleen als het een klein beetje verdund is, als het erg verdund is wil ie er niet aankomen.

Kan iemand me helpen?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou dat verhaal van dat kattenmelk troep is komt mij niet bekend voor. Mijn katten krijgen regelmatig kattenmelk, wel aangelengd omdat ze anders inderdaad maar weinig drinken. Wat kan helpen is een ander bakje proberen. Zo willen ze hier niet uit plastic of ijzeren bakjes drinken, alleen maar uit een glazen schaaltje. Dus inmiddels heb ik speciaal voor hun altijd een glazen schaaltje met water staan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Mijn katten drinken overal behalve uit hun drinkbakje, ik zet dus her en der glazen bakjes neer, dat vinden ze leuk. Ze vinden het ook heerlijk om buiten regenwater te drinken, ze vinden dat veel lekkerder.
De katten van mijn ouders drinken altijd uit de gieter, waarmee mijn moeder de planten water geeft, nooit uit hun drinkbakje.
Een glas op tafel daar wordt ook uit gedronken, misschien vinden ze die plekjes wel leuker om uit te drinken.
Succes ermee!!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Een Cat-it waterfontein zou ook kunnen helpen. Zijn al topics over, zoek maar eens op fontein.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Shaz schreef:Nou dat verhaal van dat kattenmelk troep is komt mij niet bekend voor. Mijn katten krijgen regelmatig kattenmelk, wel aangelengd omdat ze anders inderdaad maar weinig drinken. Wat kan helpen is een ander bakje proberen. Zo willen ze hier niet uit plastic of ijzeren bakjes drinken, alleen maar uit een glazen schaaltje. Dus inmiddels heb ik speciaal voor hun altijd een glazen schaaltje met water staan.
Krijgen jouw katten geen diaree van aangelengde kattenmelk???
De mijne waren instant aan de race.
De DA zei me toen dat het ook helemaal niet goed zou zijn.
Ik geef ze gewoon alleen maar water, drinken ze gewoon op, dus waarom niet he?
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij mij krijgen ze er ook diarree van (althans, nog erger dan ze al hebben :???: ), dus ik geef het praktisch nooit.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wat vreemd. Lady en Lana krijgen ook kittenmelk. Maar de ene keer
hebben ze goede ontlasting en de andere keer is het wat slap.
Dat zou dus daar aan kunnen liggen?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Bij mij hebben ze er nooit last van maar ze krijgen het ook alleen 's avonds maar bij hun eten. Verder drinken ze maar weinig dus ik denk dat ze er daardoor ook geen last van hebben.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Emily schreef:Een Cat-it waterfontein zou ook kunnen helpen. Zijn al topics over, zoek maar eens op fontein.
Ik kan je inderdaad een kattenfontein aanraden, mijn katten drinken echt een keer zoveel water. En zeker als je ze alleen droogvoer geeft is het heel belangrijk dat de kat veel water drinkt om latere blaasproblemen te voorkomen.

groetjes
Danielle
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Misschien helpt het om meerdere bakjes neer te zetten. Katten zijn nogal lui :lol:

Hier staan zo'n 5 bakjes verspreidt door het huis en 1 grote bak buiten. Ik zie haar regelmatig uit de bakjes drinken. Nog het meest uit een plastic weggooi bakje.

Kattenmelk vond ze niet lekker, dus dat geef ik niet meer.

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

hier krijgen ze geen diarree van melk. ik geef het eens in de maand omdat ze het zo lekker vinden.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Bij mij houden ze helemaal niet van kattemelk, wel van water.
Water dat langzaam uit de kraan druppelt of buiten uit een plasje en heel vaak uit de vijver buiten, maar binnen uit een schaaltje drinken ze haast nooit al staat het wel altijd klaar voor ze.

Groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik zie onze Angora (14MND)nooit drinken
Maar ze eet dan ook vnl blikvoer, daar zit al veel vocht in
De voedselverbranding levert ook nogeens water op
Onze 1e HTK poes moest ik ook 'helpen'met drinken; ze wou wel, maar snapte niet goed hoe, ze stopte haar neus erin en begon dan te proesten!
Ik heb haar eerst wat kattemelk (dat was ze gewend)laten aflikken van m'n vinger, toen een beetje af laten likken met een lepeltje
Als het écht niet gaat en ze moet wél drinken dan kun je het met een pipet proberen (onder dwang dus)
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Als ik dit zo lees, dan ben ik blij dat ik hier geen last van heb.
Dat mijn katjes gewoon water drinken.
ik zou me ook geen raad wetn.

Kan dit probleem niet verholpen worden met een Cat-it oid??
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Jullie geven je kat allemaal kattenmelk, ik heb van de DA begrepen dat dat helemaal niet zo goed is voor een kitten/volwassen ?? Ik gaf het eerst namelijk ook, maar moest daar mee stoppen...

Nu drinkt hij alleen maar heel veel water !!

Ik heb al een paar keer foto's enzo van die kattenfontein voorbij zien komen, ik zou die ook graag willen hebben, alleen ik kan het nergens vinden, ben al bij verschillende dierenspeciaalzaken geweest...

Waar hebben jullie die gekocht :?:

Moet die nou ook aangesloten worden op de waterleiding, want op sommige foto's zag ik een slangetje :?:
Samantha - Diesel & Fabio
Gesloten