# Overmatig haarverlies

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gast

# Overmatig haarverlies

Bericht door Gast »

Hallo Kattenvrienden,

Flip mijn 8 jarige kater......is een echte pluizenbol. Het lijkt wel alsof het dagelijkse kammen niks uitmaakt. Hij haard ontzettend veel voor een kortharige kat. Weet iemand misschien of je hier iets aan kunt doen?

Tuurlijk katten haren altijd....is ook niet erg...maar hij haart ontzettend veel.

Groetjes van Mary :roll:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Proberen of ander voer iets uitmaakt? Soms is dit de oorzaak, of misschien een andere verborgen ziekte?

Groetjes, Carol
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb ook een korthaar poes die ontzettend haart. Dat doet ze altijd, zomer en winter. Bovendien wil ze niet gekamd worden (daarvan raakt ze totaal overstuur en gaat bijten en krabben) en ik heb geaccepteerd dat ze een wandelende haarbal is :???: Ander voer hielp bij haar totaal niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nee ook hier haren ze enorm, heb ze toevallig vandaag allebei nog geborsteld. Ik weet niet of jouw kat buiten komt? maar binnenkatten hebben geen echte verharingsperiodes meer omdat ze in een vrij constante temperatuur zitten. Dan heb je dus mazzel :roll: dan haren ze gewoon het hele jaar door.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Is er misschien iets in jullie gezinssituatie veranderd of iets anders dat voor stress kan zorgen?
Katten kunnen namelijk heel erg verharen als ze in de stress zitten of als ze bang zijn.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik denk ook dat het gewoon komt doordat het nu lekker warm weer aan het worden is. Als hij echt kale plekken gaat krijgen of hele dunne plekken dan zou ik even naar de dierenarts gaan en er naar laten kijken.

groetjes
Danielle
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Sinds het warme weer hier begonnen is, hangt de bank ook helemaal vol met haren :???: Als je hem aait, heb je zo wat haren mee :lol:

Heeft hij het al altijd gehad?
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

nou, die tijgertje van ons kan er ook wat van hele plukken komen me tegemoet rollen,kammen en borstelen tot een bepaald hoogte en dan moet ik stoppen wil ik geen haal krijgen :lol:
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Hier hetzelfde verhaal op het moment. Als ik de meiden aai, vooral Baja en Bibi, dan komen er meteen dotten haartjes mee. Als ze op de bank gelegen hebben laten ze daar ook handen vol haar liggen. Kammen of borstelen staan ze niet toe dus ik laat het maar waaien..... het zal toch wel een keer over gaan.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Ook ik herken dit! Jesse is eigenlijk de enige die niet verhaard, maar Freyja en Pippin...

Pippin laat zich gelukkig goed kammen en Freyja staat het zo nu en dan ook toe. Verder is het een kwestie van veel stofzuigen. Ik hou het onder controle!

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Puk (korthaar) en Pluis (langhaar) verliezen nu ook bergen haar. Het verwondert me dat ze nog niet kaal zijn. :???: Regelmatig borstelen en stofzuigen houdt de harenoverlast inderdaad wel binnen de perken, maar een kattenharenvrij huis kan ik mooi op m'n buik schrijven.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

hmmm, de kat van mijn vader is een soort poolpoes :shock: echt niet te geloven hoe dik die vacht is (niet langharig!!)en dan ook nog voornamelijk wit... Ze haarde zo enorm dat als ze van een plek wegliep dat het nog haren regende waar ze eerst zat zeg maar, echt niet te doen.

Nou heeft hij van de dierenarts een soort homeopatisch middeltje gekregen en wonder o wonder: Het hielp!! Het haren nam zo'n beetje met de helft af!! Ik heb geen flauw idee wat het precies was maar vraag het aan je DA. Die zal het wel weten...
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
Ronald1903
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2004 17:07

Bericht door Ronald1903 »

Ik heb mijn katten ook al verschillende soorten voer voorgezet, zonder resultaat eigenlijk want ze verharen nog steeds verschrikkelijk... Borstelen maar...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Doe eens wat edelgistvlokken door het voer, dat wil nog wel eens helpen.
Over edelgist vind je alles in het topic daarover (kun je vinden met de zoekfunctie ;-))
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Laatst heb ik bij de dierenspeciaalzaak vitamine druppels gekocht , tegen het verharen. Het is van Beaphar en heet Lavita. Hier is het verharen ook enorm. Alleen één probleem , met de druppels erop eten ze de brokken niet!!! :roll: Heb ik dat??hihhhii.

Borstelen deed ik voorheen een paar keer in de week , maar toen heb ik weer gelezen dat als je vaak borsteld, je de bloedsomloop stimuleert en ze daardoor nóg meer gaan verharen!!! Weet iemand of dit waar is of het een fabel is???
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gesloten