Oorsmeer?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Oorsmeer?

Bericht door daantje »

Ik zat Bar vanmorgen te kroelen en zag dat ze oorsmeer in haar oren heeft, het is bruin en het lijkt mij geen oormijt. Ik zie haar ook nooit aan haar oortje krabblen. De oren van de andere twee poezels zijn schoon. Wat ik me afvraag.... Is dat oorsmeer een teken dat ze iets aan haar oren kan mankeren en kan ik het zomaar weghalen? (het zit vrij diep)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Oorsmeer kun je weghalen met een watje met een beetje olie. Het is niet schadelijk en wijst niet op ziekte. Oftewel: het is niet erg :wink:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Mooi, dan ga ik NU de strijd van het oren poeren aan!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gast

Bericht door Gast »

De oorschelpen zijn heel goed schoon te maken, maar het binnenoor zou ik niet met een wattenstaafje doen. Je kunt daar ook druppeltjes voor halen bij de DA (als ze er last van krijgt natuurlijk): 2 maal per dag 2 druppeltjes gedurende een week en je kijkt weer tegen brandschone oortjes aan.

Succes met het poeren :smile:
Groetjes,
Jol
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee ik bedoel ook absoluut NIET met een wattenstaafje maar met een wattenschijfje :???:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Dat had ik wel begrepen hoor Mar, ik ga echt niet met een stokkie in het oortje poeren, dat durf ik niet. Het lukt trouwens ook niet om met een watje schoon te maken, Barrel laat het niet toe. Ik laat het dus maar lekker zitten en ik vraag bij de DA wel iets om het schoon te krijgen (de druppels van Jol). En als ik hem heel lief aankijk doet hij het misschien wel even tijdens het steriliseren ofzow....
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Toen Nina haar enting kreeg had ze ook wat oorsmeer wat ik steeds met wattenschijfjes weghaald. De da vertelde mij dat ik dit beter niet kon doen omdat het overtollige oorsmeer op een irritatie duidde niet niet minder werd wanneer ik het oorsmeer weghaalde. Ik kreeg toen oordruppels Otifin PD mee. Op deze tube zat een handige flexibel tuutje waarmee de druppels beter in het oor gebracht konden worden. Hetw erkte erg goed, 1x daags voor 1 week.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet dat er geen wattenstaafje werd bedoeld hoor! Dat had ik er wel even bij kunnen zetten zo achteraf nog eens lezend, sorry. Ik had gewoon zelf even de neiging dit expliciet te noemen omdat wij als mensen wel snel naar een wattenstaafje graaien voor onszelf ... dan is een vergissing misschien snel gemaakt richting kattenoortjes. Stukje gevoel van mij dus, met "kijk uit met watjes met stokjes eraan" :???:

Groetjes,
Jol
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Hier heeft Flame er ook last van, maar er zitten ook echt korstjes in haar oren. Het is geen mijt. Ik haalde af en toe de korstjes eruit met een lauw vochtig watje en het werd minder. Sinds vandaag loopt ze ook te schudden met haar koppie, dus toch maar even naar de dierenarts..

Daniëlle
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Ugly had ook een keer korstjes in haar oren en liep toen ook te krabben en te schudden. De korstjes zaten ook net buiten haar ene oor en op haar kin.
Later bleek bij de DA dat ze een soort eczeem had, wat zich openbaart als ze erg stressig is. Nou dat was wel te verklaren, want 2 weken daarvoor was haar zussie overleden, waar ze 7 jaar mee samen is geweest. Bovenop het eczeem had ze toen ook nog blaasontsteking gekregen, waarschijnlijk ook van de stress zei de DA.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ik heb altijd een flesje Oorschoon (dierenarts) in huis.
Eenamaal in de 2 weken doe ik dat in hun oor en dan zachtjes inwrijven.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Flame heeft een hele lichte onsteking in haar oortje. Volgende week wordt ze gesteriliseerd en dan maar de DA het gelijk even schoon, als ze toch onder narcose is ;)
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Krabt ze vaak aan haar Oortje, Daantje? En maakt ze piepende geluidjes als ze dat doet? Péqueño heeft snel last van haar oortjes, en ze krijgt er pilletjes voor. k Hoop dat het bij jouw kat niet zo erg is Diana. Maar zorg er toch voor dat dat oorsmeer eruit gaat, anders wordt het misschien erger.

Salukes,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Het sprankelende bosbesje schreef:Krabt ze vaak aan haar Oortje, Daantje? En maakt ze piepende geluidjes als ze dat doet? Péqueño heeft snel last van haar oortjes, en ze krijgt er pilletjes voor. k Hoop dat het bij jouw kat niet zo erg is Diana. Maar zorg er toch voor dat dat oorsmeer eruit gaat, anders wordt het misschien erger.

Salukes,

Paul
Nee hoor Bes, ze krabbelt bijna nooit aan haar oren, of in elk geval niet vaker als dat de andere twee dat doen. Ik heb dat de afgelopen dagen wel in de gaten gehouden. Ik mag zelf niet met een watje schoonmaken, dat laat Barrel niet toe maar als ze gesteriliseerd gaan worden binnenkort vraag ik het de dierenarts even en neem gelijk een flesje spul mee.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze DA zei juist, NIET schoonmaken!?
Dan gaat het irriteren als je er veel in wrijft en wordt het alleen maar erger
Zijn er geen druppels voor die de smeer oplossen?
Gesloten