Kotsen van kattengras

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Kotsen van kattengras

Bericht door Marije »

Hallo iedereen,

Ik weet dat dit onderwerp al eerder aan bod is geweest, maar ik heb toch niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Onze katjes krijgen sinds kort kattengras. Ze vinden het heerlijk en eten er best veel van. Het probleem is dat ze nu ook elke dag kotsen. Dit lijkt me niet echt gezond, ze zijn nog jong en er komt helemaal geen haar ofzo mee. Bovendien staan ze dan eerst heel erg te schokken en te kokhalzen, wat er eng uit ziet. Wat vinden jullie? Kan ik het maar beter weghalen? Of is dat kotsen niet zo erg?

groetjes,
Marije
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Kattengras is een preventiemiddel tegen haarballen. Om haarballen uit het lichaam te loodsen kotsen ze dat eruit. Het is dus niet erg dat ze kotsen. Honden eten trouwens ook gras, wel alleen als ze zich niet goed voelen.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Onze katten komen veel buiten en eten daarom "gewoon" gras. Ik zie ze ook regelmatig kotsen :lol: Volgens mij is het heel normaal want door het gras of kattengras komen juist de haarballen beter los. Als je katten veel binnenzitten zie je ze eigenlijk meer kotsen dan een buitenkat.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Stella schreef:Onze katten komen veel buiten en eten daarom "gewoon" gras. Ik zie ze ook regelmatig kotsen :lol: Volgens mij is het heel normaal want door het gras of kattengras komen juist de haarballen beter los. Als je katten veel binnenzitten zie je ze eigenlijk meer kotsen dan een buitenkat.
Nooit mijn kat zien kotsen. Kattengras lust hij niet of kan het niet eten en speciale haarbal snoepjes lust hij ook al niet. Weet iemand anders een oplossing?

p.s. Nee hij eet het kattengras ook niet als ik het voor hem in kleine stukjes knip. Het lukt op de een of andere manier niet :(
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Sabrina schreef: Nooit mijn kat zien kotsen. Kattengras lust hij niet of kan het niet eten en speciale haarbal snoepjes lust hij ook al niet. Weet iemand anders een oplossing?

p.s. Nee hij eet het kattengras ook niet als ik het voor hem in kleine stukjes knip. Het lukt op de een of andere manier niet :(
Je kan het eens proberen met haarbalpasta, dat smaakt naar melk en dat gaat er bij ons in als pap! Ze vallen je er haast voor aan! Je kan het krijgen bij de dierenwinkel.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

BlackPanther999 schreef:...
Je kan het eens proberen met haarbalpasta, dat smaakt naar melk en dat gaat er bij ons in als pap! Ze vallen je er haast voor aan! Je kan het krijgen bij de dierenwinkel.
Bedankt voor de tip! Ik ga het morgen denk ik maar gelijk halen :)
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Poco eet kattengras bij de vleet (als het op is begint ze aan de planten). Die kotst ook nooit. Maar in haar ontlasting zitten wel veel haren.
Groetjes,
Petra
Gast

Bericht door Gast »

Ik had voor Minous eens kattengras gekocht omdat ze geen buitengras at en ik dacht dat ze wel iets aan groenvoer nodig had om over te geven. Gevolg daarvan was dat ze er zoveel van at/uitkotste dat ze kleine beetjes bloed mee overgaf. Toen heb ik het maar weggedaan, en nu geeft ze alleen over als er ook echt een haarbal uit moet. Goed in de gaten houden dus! Het lijkt mij ook dat ze ervan kunnen uitdrogen, als ze constant alles uitspugen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Barbara,
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Bovendien kotsen ze hierdoor ook al hun brokjes weer uit, lijkt me niet echt gezond voor jonge katjes. MIsschien moet ik het alleen af en toe aanbieden.
Ze zitten er trouwens inmiddels wat minder aan.
groetjes,
Marije
Gast

Bericht door Gast »

Mijn huisgenootjes kat die kotste best vaak, en toen heeft ze kattengras gekocht. Sindsdien kotst hij nooit meer...
Dat vind ik opeens heel raar nu ik jullie berichtjes lees!
Een behekste kat? :twisted:
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Sabrina schreef:BlackPanther999, bedankt voor de tip nogmaals. Ik heb dat gekocht en uitgeprobeerd, nou wat een succes :) Ik weet wel wat ik in het vervolg ga kopen ;) Hij kan er geen genoeg van krijgen (nu hopen dat het werkt).
Gelukkig dat die van jouw het ook geweldig vinden. Bij ons probeert Jamie zelfs de tube open te bijten als hij de kans krijgt. Ik moet hem nu wegstoppen!!!
Ik kan het in ieder geval aan iedereen aanbevelen. Ugly probeert nu niet meer te kotsen en in de kattenbak vind ik het haar.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gast

Haarbalpasta

Bericht door Gast »

Is zeker een goeie tip, ik doe er vaak medicijnen door, dat gaat dan gelijk naar binnen! Hier laten ze trouwens allemaal het kattengras staan, alleen Lub eet in de ren gewoon gras en kotst ook vaak.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ik heb van het weekend ook kattengras gekocht, maar Luna speelt er alleen maar mee. Ze trekt er een sprietje uit en die vind ik dan overal door het huis...

Als ze buiten is, eet ze gewoon gras, maar ik heb haar nog nooit zien overgeven (vind kotsen zo'n naar woord ;-))...waar laat ze al die haren dan?
Mauw
Gast

Lub

Bericht door Gast »

Rian, hier heb ik onze Dropje, Varta en Tuffy ook nog nooit een haarbal zien uitspugen. Het komt dan gewoon met de ontlasting mee.
Alleen onze Lub (wie anders?) heeft echt last van haarballen en wordt er echt ziek van. Hij krijgt dus altijd pasta met haarbalgruis van de DA erdoor, dan gaat het goed.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Onze katten kotsen regelmatig een haarballetje uit. Sinds ik ze RC geef is het wel minder :perfect: Daarnaast krijgen ze nu (verhaar-seizoen) extra snoepjes met antihaarbal-past. Ik moet zeggen dat het goed bevalt.

Over het bloed bij het uitkosten van haarballen na het eten van gras....wanneer je de kat gewoon buitengras eet kan het zijn dat dit gras een "scherper"soort is. Het soort waarmee je jezelf ook kan snijden. Dit kan kleine bloedingen in de slokdarm veroorzaken.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Plaats reactie