Kotsen van kattengras

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ok, Dokus heeft nu 1 tube antihaarbalpasta weggewerkt en wat denk je? Op zijn kamer heeft hij zitten kotsen! :shock: Op zich niks mis mee natuurlijk, maar dit was wel een hele grote hoop. Gelukkig ruik je het niet, anders was ik denk ik wel over mijn nek gegaan. Toen ik het in mijn handen had heb ik het nog eens nader bekeken. Conclusie: het was net een drol (zo zag het er ook uit) maar het bestond uit allemaal haren.
Okay ik heb er eigenlijk niks op tegen dat hij kotst. Alleen is het wel op het tapijt. Wat oxi-spuit wel niet kan doen :cool:
Nu is Dokus bezig met zijn twee antihaarbalpasta en hopelijk komt het haar ook mee met de ontlasting.
Gast

Haarbal

Bericht door Gast »

Tja, een mens kan zich ook vergissen in een 'haarbal.'
Vanmorgen lag er een beneden, ik trapte er bijna in.
Keukenpapiertje, greep er dwars doorheen.
Varta lag onder de tafel te kwispelsteerten, de resten nog in haar bekkie... Een slak dus... nou, geef mij maar een haarbal...
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

wij hebben ook kattengras staan en eigenlijk eet maar één kat ervan. ze geeft er niet altijd van over en ik heb de indruk dat ze het ook gewoon graag lust.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Afgelopen vrijdag zijn wij met alle katten naar de DA geweest. Toen ik vertelde dat Guusje zo onwijs veel overgaf kreeg ik ook een tube haarbal-pasta mee. Met de vermelding dat ze het zo van je vinger aflikt.

Maar helaas, dat heb ik weer. Mevrouw vind er niks aan. Daarna nog geprobeerd bij Karel en Mozes (de veelvraat) maar ook beide heren draaide hun neus om. :cry:

Dus dat schiet weer lekker op :sad:
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Marinka, heb je wel eens van die anti-haarbal snoepjes geprobeerd?? Daar zijn ze hier allemaal verzot op.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Dat is een goede tip. Heb ik dus nog niet geprobeerd. Alles wat snoep heet zijn ze dol op, dus denk wel dat dat misschien moet lukken.


Dank je,
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Ik heb de snoepjes gekocht en Guusje en Mozes zijn er helemaal dol op. Karel vind er niks aan. Ik hoop dat ze een beetje helpen want de laatste dagen is het hier bal. Elke dag kan ik wel overgeefsel opruimen. Vandaag hadden ze bedacht om mijn schoenen erin te begraven :???:

Het probleem is dat ik niet exact weet welke kat het is. Mijn vermoeden blijft nog steeds Guusje, maar ja zeker weten doe ik het niet. Ik kijk het nog even aan en hoop te ontdekken wie er zo'n last er van heeft.
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Gelukkig lust je "hoofdverdachte" Guusje de snoepjes wel.
Succes ermee!
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Bij ons gaan de katten ook buiten dus ik heb ze eigenlijk nog niet zien overgeven.

Toevallig vorige week Goya zien overgeven in de tuin van m'n moeder (woont 5 huizen verder dan ons). Zozo, hij gaat het dus op een ander doen :oops: :lol:.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Als je kat de haarbalpasta niet uit zichzelf op likt.Kan je het in een spuitje(zonder naald) stoppen.En dan tegen het gehemelte er uit "spuiten".Dit werkt heel goed bij Dikkie.

Groetjes
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ik heb onlangs ook nieuwe potjes kattegras gekocht voor Evita omdat ze anders aan de planten zit. Ze vloog erop! Gevolg: verschillende malen per dag overgeven, volgens mij inderdaad ook veel te vaak om goed te zijn wegens gevaar voor uitdroging. Bovendien miauwde ze zo klaaglijk voor ze overgaf, dus volgens mij voelde ze zich ook helemaal niet lekker op dat moment. Het is ook akelig om dat kleine lijfje zo te zien schokken. Ik heb het kattegras daarom gisteren weer weggehaald, sindsdien heeft ze niet meer overgegeven. Ik geef haar ook haarbalsnoepjes en die lust ze wel, maar noch in haar braakvocht, noch in haar uitwerpselen heb ik al haartjes gezien. Moet ik me ongerust maken (ik zeg er wel bij dat ze een vrij dunne vacht heeft en vergeleken met andere katten weinig verhaart)?
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Lizethe
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2005 15:59
Locatie: Vlijmen

kotsen met kattengras

Bericht door Lizethe »

Anonymous schreef: Nooit mijn kat zien kotsen. Kattengras lust hij niet of kan het niet eten en speciale haarbal snoepjes lust hij ook al niet. Weet iemand anders een oplossing?

p.s. Nee hij eet het kattengras ook niet als ik het voor hem in kleine stukjes knip. Het lukt op de een of andere manier niet :(
Beste kattenliefhebbers :grin:

Mijn kat heeft dat ook gedaan, soms dagelijks en meerdere keren op een dag. Maar sinds ik brokjes van de dierenarts gebruik heeft hij daar geen last meer van. Misschien een tip voor alle kattenliefhebbers onder ons.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

vanaf welke leeftijd kun je beginnen met kattengras en/of die pasta?
mijn kitten is nu 11 weken, is dat nog te vroeg?
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is er ook speciaal voor kittens, vraag maar eens na bij de dierenwinkel of je dierenarts. Zij weten vast ook wanneer je mag beginnen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

ik denk eerlijk gezegd dat het nog niet zo heel erg nodig is op die leeftijd. De vacht groeit nog en volgens mij verharen kittens nog niet zoveel, ze krijgen dus ook niet zo heel veel haren binnen.
Wanneer het wel kan en mag? Geen idee, ik zou het vragen aan de dierenapeciaalzaak of aan je dierenarts! Succes!
Plaats reactie