6 dagen vakantie, bange kat.

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door FrankV »

Wij gaan volgende week 6 dagen naar het buitenland. Wij hebben een binnenkant, Puck. Puck is nogal een angsthaas en is als de dood voor alles wat onbekend is, inclusief bezoek.

Daar komt bij dat puck 3 maanden geleden ernstig accuut nierfalen heeft gehad. Ze lijkt er ondertussen bovenop, alle bloedwaarden waren 3 weken geleden normaal.

Nu gaan wij dus 6 dagen naar het buitenland. Het is nu even de vraag wat ik het beste met Puck kan doen. Zoals gezegd is Puck extreem bang voor alles wat vreemd is. Dat betekent dat haar bij iemand onderbrengen of naar een pension voor haar nogal veel stress met zich mee zal brengen.

Dat betekent dus dat we haar thuis moeten laten, waarbij een familielid elke 1 a 2 dagen langs zal komen om de kattenbak schoon te maken, genoeg eten klaar te zetten en het waterfonteintje te checken. Aandacht geven zal moeilijk worden, vanwege voornoemde angst bij de kat.

Dit lijkt me voor 6 dagen nog wel acceptabel, of kan ik toch beter een andere optie zoeken?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door Rik »

Ik denk niet dat je echt een andere optie hebt. Een bange kat is erg gehecht aan zijn eigen omgeving. Wel zou ik de frequentie van bezoek liever op 2x per dag of minimaal 1x per dag hebben. 1x per 2 dagen zou mij echt te weinig zijn (zelfs als je een voedselautomaat hebt zullen de bakken leeggeschept en het water gecheckt moeten worden).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door FrankV »

Ja ik zal eens kijken of ik het zo kan organiseren dat er dagelijks iemand is.

Merk overigens wel dat de kat de laatste paar dagen minder actief is, meer slaapt en ook minder eet. Het is natuurlijk ook fors warm. Kan dat daar mee te maken hebben?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door Asse-Poes »

Mijn katten liggen hier ook voor pampus door het warme weer.
Geen zin in spelen, ze liggen maar wat te liggen en half te dutten.
Eten doen ze ook minder.
Dus ik ga ze weer kattensoup geven.

Verder eens met Rik. 1x per dag is wel het minimum. Zeker als het warm blijft, gaat er ook meer water doorheen. En vers water is lekkerder dan oud water 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door Synemios »

Ik geef Lizzy nu met deze warmte eigenlijk vooral soep en natvoer met extra water.
Zij eet momenteel ook slecht maar met die nieren wil je dan vooral veel vocht ook binnen hebben.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Poema
Poema
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door OMH »

Synemios schreef: 10 jun 2023 21:53 Ik geef Lizzy nu met deze warmte eigenlijk vooral soep en natvoer met extra water.
Zij eet momenteel ook slecht maar met die nieren wil je dan vooral veel vocht ook binnen hebben.
Dat snap ik en het is een beetje een zijstraatje, maar mijn katten lusten niets anders dan hun brokjes. Noek wil nog wel eens een lebbertje nemen van kattensoep, maar TIka draait zich acuut om en weigert in alle talen.

Sorry topic starter, daar ging het niet om he?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door Synemios »

OMH schreef: 12 jun 2023 15:51 Dat snap ik en het is een beetje een zijstraatje, maar mijn katten lusten niets anders dan hun brokjes. Noek wil nog wel eens een lebbertje nemen van kattensoep, maar TIka draait zich acuut om en weigert in alle talen.

Sorry topic starter, daar ging het niet om he?

Jammer dat jij er niets aan hebt, maar het was een tip voor ts die een kat heeft die nierfalen "gehad" heeft, en in een reactie zelf aangaf dat de kat minder goed eet etc.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Poema
Poema
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door OMH »

Synemios schreef: 30 jun 2023 13:51 Jammer dat jij er niets aan hebt, maar het was een tip voor ts die een kat heeft die nierfalen "gehad" heeft, en in een reactie zelf aangaf dat de kat minder goed eet etc.
Gewoon een zijstraatje. Sorry als ik een verkeerde reactie heb gegeven... Ik heb het niet gelezen als iets waar ik niets aan heb, maar misschien had je het niet tegen mij.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 6 dagen vakantie, bange kat.

Bericht door Synemios »

Dan heb ik jou ook verkeerd begrepen, dat heb je soms met tekst, dus van mijn kant ook sorry, maar geen probleem verder hoor ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie