Standaard bloedonderzoek laten uitvoeren?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Standaard bloedonderzoek laten uitvoeren?

Bericht door TessaB »

Hey allemaal,

Ik heb eens een vraagje over mijn intussen 10,5 jarige knapperd in huis 😊

Binnenkort zullen we weer voor een jaarlijkse controle en vaccinatie bij de dierenarts langsgaan. Omdat hij al wat ouder wordt, heb ik op internet eens rondgeneusd. Daar Las ik dat je best vanaf 8 jaar, jaarlijks een bloedonderzoek en urineonderzoek laat uitvoeren.
Onze dierenarts heeft daar nooit over gesproken en op zich is mijn kereltje ook wel kerngezond. Dus ik twijfel of ik dit te sprake zou brengen bij de dierenarts.

Wat doen jullie? Laten jullie jaarlijks bloed onderzoeken vanaf een bepaalde leeftijd als ze helemaal gezond lijken?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Standaard bloedonderzoek laten uitvoeren?

Bericht door Rik »

Seniorenonderzoek.
Dit is naast lichamelijke controle ook een bloed- en urineonderzoek op o.a. nierwaardes en e.v. bloeddrukmeting (hoeveel die laatste misschien ook een paar jaar later kan).

https://www.google.com/search?q=kat+seniorenonderzoek

Ik dacht dat mijn 18 jarige poes ook helemaal gezond was een wel ver in de 20 jaar zou worden. Tot ik een keer thuiskwam en ze wankelend onder de diarree de trap af kwam zwiebelen. Diagnose nierfalen en tia gehad door een niet te meten hoge bloeddruk. Tevens zag ze ook alleen nog maar schaduwen. Tot de dag ervoor dacht ik echt dat ze gezond was.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie