Een kattenkamer inrichten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Bel en Bonneke

Een kattenkamer inrichten

Bericht door Bel en Bonneke »

Hallo allemaal,

Afgelopen dagen heb ik besloten om een kattenkamer te maken. De kamer die ik daarvoor heb bestemt ligt op het zuiden. Dus lekker veel zon. Het heeft een heel groot raam dat uitkijkt op de straat en een openslaande deur naar het balkon. De afmetingen zijn ruim 4 meter bij ruim 3 meter. Er is een deur naar de rest van de flat die blijft open zo dat ze vrij overal naar toe kunnen. Maar ik overweeg om er iets te maken wat open is. Ik denk b.v. aan een hordeur. Dan kan ik regelmatig te grote ramen open zetten om lekker te luchten. Iets wat nu heel lastig is.

Er staat nu een grote kast, een stoel waar ze graag in liggen twee kleine stoelen en een tafeltje. Beltain ligt graag boven op de kast. En alle drie stoelen worden door Beltain en Mabon gebruikt als ligplaats. De tafel die eerst in het midden stond staat nu onder het raam en er ligt een, binnenkort twee, kussen op. Ze liggen er nu al graag op. En Mabon vindt het heerlijk dat hij nu naar buiten kan kijken.



Dat wat er nu instaat wil ik graag gebruiken. Al het speelgoed en de kattenbakken zijn al verhuisd en ze maken er nu al graag gebruik van.
Ik heb al ideeën wat ik er verder mee wil. Zo heb ik al een mooie krabpaal meubel besteld en ga ik voor diverse hoekjes kussens maken. Voor de langere termijn staat een catwalk op de planning. Dan kunnen ze lekker de hoogte in en waarschijnlijk komt er nog een tweede kattenboom. Dus ik ben goed op weg met plannen.

Nu mijn vraag aan jullie. Hebben jullie nog tips en tricks. Waar moet ik op letten. Wat moet ik beslist wel doen en want zeker niet. Heb je nog een leuk idee. Wat vindt jou kat(ten) leuk. Alle info is welkom.

Bedankt alvast,

Lieve groet.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Bel en Bonneke op 24 jul 2022 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kattenkamer inrichten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb twee kattenkamers, eentje boven en eentje op zolder. De deuren staan normaal open, maar als er b.v. een monteur kom en er wordt in- en uit- gelopen dan gebruik ik die kamers ook wel om ze even op te sluiten.

Ik heb in de kleine kamer boven een vakjeskast van Ikea met allemaal zachte dingen in de vakken, veel keuze. Er staat een krabpaal en een krabton. Ook een kattenbak en eten en drinken.

De grotere kamer op zolder daar heb ik een groot krabmeubel voor laten maken, 2,5 meter lengte horizontaal voor het hele raam langs. Er wordt veel gebruik van gemaakt om lekker naar buiten te kijken maar ook om te slapen en nagels aan de dikke palen te slijpen. verder staat er een rieten stoel en een bed met wollen deken.

Afbeelding

En aan de muur heb ik lig en klim kuipen laten maken. In de allerbovenste ligt Maks vaak te slapen, het hoogst bereikbare punt van het huis, bijna in de nok zeg maar.

Afbeelding

Ik heb de grote kattenkamer ook gebruikt als introductieruimte toen Bolle en Maks hier kwamen wonen.

Afbeelding

Misschien kun je hier wat ideeën uit halen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Bel en Bonneke

Re: Een kattenkamer inrichten

Bericht door Bel en Bonneke »

castratenkoor schreef:Ik heb twee kattenkamers, eentje boven en eentje op zolder. De deuren staan normaal open, maar als er b.v. een monteur kom en er wordt in- en uit- gelopen dan gebruik ik die kamers ook wel om ze even op te sluiten.

Ik heb in de kleine kamer boven een vakjeskast van Ikea met allemaal zachte dingen in de vakken, veel keuze. Er staat een krabpaal en een krabton. Ook een kattenbak en eten en drinken.

De grotere kamer op zolder daar heb ik een groot krabmeubel voor laten maken, 2,5 meter lengte horizontaal voor het hele raam langs. Er wordt veel gebruik van gemaakt om lekker naar buiten te kijken maar ook om te slapen en nagels aan de dikke palen te slijpen. verder staat er een rieten stoel en een bed met wollen deken.

Afbeelding

En aan de muur heb ik lig en klim kuipen laten maken. In de allerbovenste ligt Maks vaak te slapen, het hoogst bereikbare punt van het huis, bijna in de nok zeg maar.

Afbeelding

Ik heb de grote kattenkamer ook gebruikt als introductieruimte toen Bolle en Maks hier kwamen wonen.

Afbeelding

Misschien kun je hier wat ideeën uit halen?
Hey hey,

Dank je wel daar kan ik zeker wat mee Afbeelding

Wat leuk al die foto's en die "vensterbank" c.q. "look-out" is super tof.
Dat moet een heel gesleep zijn geweest. Gelukkig was ik klaar met het verplaatsen van een tafelje.

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een kattenkamer inrichten

Bericht door castratenkoor »

Dat grote ding is in delen aangeleverd en naar zolder gebracht. Zou ook lang niet door de trapgaten passen. Is ter plekke in elkaar gezet. Ik heb het zelf ontworpen, staat er al jaren en ze maken er altijd goed gebruik van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Bel en Bonneke

Re: Een kattenkamer inrichten

Bericht door Bel en Bonneke »


castratenkoor schreef:Dat grote ding is in delen aangeleverd en naar zolder gebracht. Zou ook lang niet door de trapgaten passen.
Ik had al zo'n vermoeden Afbeelding Het ziet er super stevig uit en goed uit.

Fijn dat je er al zolang plezier van hebt.



Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Een kattenkamer inrichten

Bericht door nellebel »

ik heb ook een kattenkamer. dat betekend vooral dat daar de bakken staan en hun eten. krabpalen staan door het hele appartement om te voorkomen dat ze aan de meubels beginnen, en drinkbakjes staan ook overal.. op die kamer (ook onze computerkamer) staat een grote kledingkast, daarvoor hebben we plankjes aan de muur gemaakt zodat ze er makkelijk op kunnen. kast ligt vol met kussentjes en dekentjes om op of onder te kruipen. speelgoed e.d. ligt ook door het hele huis. bij ons is ook niet het idee dat de katten daar zouden moeten verblijven, ik heb ze het liefste bij me. ze zijn daar eigenlijk ook nooit alleen als ze brokjes gaan eten, of op de bak moeten. en als wij daar zijn. er staat een grote krabpaal met mand er bovenop, daar ligt guusje vaker in als ik achter de computer zit. maar zodra ik klaar ben loopt ze mee naar de woonkamer. zij zijn bij ons altijd bij ons in de buurt. gijs het liefste aan ons vastgeplakt, guusje in de buurt en die doet haar eigen ding.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Bel en Bonneke

Re: Een kattenkamer inrichten

Bericht door Bel en Bonneke »

👍 en thanks Wendy! 😄
Plaats reactie