Katten en tropische temperaturen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Dinky schreef: 15 jul 2022 21:43 Je kan ook zelf een scheut water door wat natvoer mengen voor extra vocht. Al heeft natvoer van zichzelf ook al hoog vochtgehalte.

Uitkijken dat ze niet in de felle zon gaan liggen.
Je kan ook nog koele plekjes creëeren door koelblok/fles met ijs in een handdoek te wikkelen waar ze tegenaan kunnen liggen.

Zelf doe ik niets bijzonders maar ik woon ook in Noord Nederland waar het minder warm wordt dan Limburg. Onze dinky is 16 en is ook geen grote speler. Zou ze met de hitte niet uitdagen om te spelen maar ze rustig te houden ;-)
Perfect dank je wel.
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Synemios schreef: 15 jul 2022 23:13 Ik heb een aantal zieke katten en vocht is dan nog belangrijker dus ze krijgen hier extra cosma soup ( zit geen rotzooi in)
Lizzy krijgt kattovit nier soep.
Verder heb ik een zwembadje ( of katten speel badje) met van die robotvisjes, speciale koelbakjes ( zit een koelelement onderin zodat het water koel blijft)
En ik heb overal in huis van die koelmatjes liggen, maar ik doe daar bij sommigen een kussensloop om omdat Tommy en Lizzy het plastic niet prettig vinden.
En ventilatoren, overdag alles dicht houden en s'avonds alles lekker open, en de douchedeur staat open omdat het in die ruimte het koelst is dus dan mogen ze daar liggen als ze dat willen.
Ik zal zo even een foto plaatsen.
Bedankt voor de tip van de soep. De Felixsoep was maar een voorbeeld maar ik wist dat er waarschijnlijk een betere optie zou zijn. Zal er zeker naar kijken.

Bij mij is de wc de koelste plaats en heeft Beltains voorkeur. Dus die deur staat lekker open. Mabon en hem al een beetje kende zal hij zeker het voorbeeld van Beltain volgen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Synemios »

Zoals anderen ook zeggen kun je ook nat voer aanlengen met water, maar hier weigeren ze dat dan te eten
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Synemios schreef:Afbeelding
Wat leuk joh. Het balkon is ook een favo plaats van Bel. In het begin heeft ze er in de zelfgemaakte catio gezeten. Nu is ze te groot en te dik om naar beneden te kukelen. Dus van de catio heb ik rekken gemaakt en ben ik om aan het toveren naar een verticale tuin. Natuurlijk kan ze daar ook opklimmen. Dus ze kan vanuit verschillende oogpunten de boel bespieden. Bovendien zitten er tussen die planten allerlei beestjes torretjes en vliegjes. Daar wordt vrolijk jacht op gemaakt. Sinds ik Beltain heb heb ik geen vlieg meer in huis AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Goeie morgen lieve mensen,

Bedankt voor alle tips info . We gaan nu zeker de warme dagen goed doorkomen. Ik heb alles in een bestandje netjes op een rij gezet. Zo blijven ze altijd van pas komen. Het was wel even wat werk maar zo heb je wel wat nietwaar?

Tot gauw catlovers :- )

:butterfly:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Anne »

Wat lief van je dat je zo goed mogelijk voor je kroost wilt zorgen :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Minnie
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2022 09:55

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Minnie »

Gelukkig is het appartement van mijn vriend altijd wel aangenaam qua temperatuur, zelfs bij deze temperaturen. (Ligt niet op het zuiden + op de begane grond.) Mini ligt hier nooit te puffen en te zweten. :)
Bel en Bonneke

Bericht door Bel en Bonneke »

De robo-visjes zijn binnen. De eerste ronde was een succes. En een hele mooie bijkomstigheid. Beltain heeft al vier keer uit "het zwembad" gedronken. Als dat zo blijft is het voor dat alleen al een succes :grin:




Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Anne schreef: 17 jul 2022 11:53 Wat lief van je dat je zo goed mogelijk voor je kroost wilt zorgen :-P
Doen we allemaal toch ;-)
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Minnie schreef: 18 jul 2022 14:10 Gelukkig is het appartement van mijn vriend altijd wel aangenaam qua temperatuur, zelfs bij deze temperaturen. (Ligt niet op het zuiden + op de begane grond.) Mini ligt hier nooit te puffen en te zweten. :)
Gelukkig Minnie. Het is nu nog goed te doen. Het wordt meestal problematisch als de hitte langer aanhoudt dan 2 dagen. Gelukkig is het na morgen weer afgelopen volgens de weerberichten.

We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Synemios »

Super leuk die filmpjes
Als de bak te hoog is dan kun je ook een lage schaal vullen met water.

Afbeelding
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door nellebel »

guusje is chagrijnig want ze mocht vanaf gistermiddag niet meer naar buiten. ze blijft rond de schuifpui dralen en klagen. tja hoe leg je dat uit. binnen is het 21,5 graden, maar op het balkon is het bloed heet. gistermorgen heeft manlief haar nog buiten gelaten en dan ligt ze met haar bontjas aan in de volle zon. vanmorgen om 5:00 uur op en toen wilde ze weer meteen naar buiten. zou gekund hebben maar ja, wij moesten werken. gijs moppert ook wel even maar die is snel tevreden. bakje water met balletjes en die hoor je niet meer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Synemios »

Indy en Timmy hetzelfde verhaal.
Timmy gaat echt staan krijsen bij die deur.
Indy kijkt me echt heel zielig aan met haar zachte miauwtje en loopt steeds maar naar die deur zodra ik opsta.
Bij mij binnen was het vanmorgen nog 26 graden, ik ben blij dat het na vandaag weer koeler wordt.
Vanavond mogen ze weer lekker naar buiten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Bel en Bonneke

Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Afbeelding Perfect Nellebel!...hij zit er gebiologeerd naar te kijken AfbeeldingAfbeelding

Beltain blijft trouwens uit de bak drinken. Over het eten heb ik ook extra water gedaan. Dus Bel krijgt nu meer vocht binnen als voorheen.
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Goede morgen dames

Hier geen zeurderige of dreinerige poezels. Ze hebben net flink gestoeid maar Bel ging een beetje door het lint. De visjes brachten de kalmte weer terug.

" Joeghei!"

En precies volgens de biologische klok hebben ze zich nu neergelegd voor hun ochtend dut Lekker in de frisse luchtstroom van de ventilator
Die hoor ik niet meer tot een uur of twaalf.

Het leven is goed!


Plaats reactie