Katten en tropische temperaturen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Kaluna »

Wat leuk die robo visjes! Die ga ik ook voor Kodi aanschaffen. Ik heb hier in huis ook een teiltje staan met water en speeltjes. 1 speeltje heeft hij er al uitgevist en ligt nu onder de bank haha :roll:

Wat Kodi ook fijn vindt is om op een natte handdoek te liggen, dat ligt lekker koel.
Hier in huis is het nu al 29 graden en zometeen komt de zon vol op het raam te staan, wel de gordijnen dicht, maar houdt natuurlijk niet veel warmte tegen. Het is gelukkig nog wel altijd koeler dan buiten. Ik laat Kodi dan ook zoveel mogelijk zijn eigen gang gaan in huis, zorg voor vers water, speelwater in een teiltje en plekjes voor verkoeling zoals de natte handdoek en ventilators aan, daar mag hij ook graag voor liggen.
Ik ben blij dat deze warmte niet lang duurt, ik hou er niet zo van.
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Kaluna schreef:Wat leuk die robo visjes! Die ga ik ook voor Kodi aanschaffen. Ik heb hier in huis ook een teiltje staan met water en speeltjes. 1 speeltje heeft hij er al uitgevist en ligt nu onder de bank haha :roll:

Wat Kodi ook fijn vindt is om op een natte handdoek te liggen, dat ligt lekker koel.
Hier in huis is het nu al 29 graden en zometeen komt de zon vol op het raam te staan, wel de gordijnen dicht, maar houdt natuurlijk niet veel warmte tegen. Het is gelukkig nog wel altijd koeler dan buiten. Ik laat Kodi dan ook zoveel mogelijk zijn eigen gang gaan in huis, zorg voor vers water, speelwater in een teiltje en plekjes voor verkoeling zoals de natte handdoek en ventilators aan, daar mag hij ook graag voor liggen.
Ik ben blij dat deze warmte niet lang duurt, ik hou er niet zo van.
Ja die robo-visjes zijn leuk he?!
Bedankt voor de tips Kaluna ze staan genoteerd.

Ik heb de zon als sinds 10.30 op de pui staan. En het is nu echt onaangenaam in huis. Nog even doorbijten en rond achten wordt het langzaam beter. Beltain heeft schijnbaar nergens last van. Mabon is als 'ie wakker is dreinerig. Voor zo'n ukkepuk, hij is nu een dikke twee maanden, is dit denk ik wat veel.

Maar morgen wordt het beter/koeler Dan kunnen de ramen en deuren ook weer op een kier stand en kunnen we met z'n allen opgelucht ademhalen en zeggen.

Zo dat hebben we ook weer gehad Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Cerna

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Cerna »

Zo dat hebben we nu weer echt achter de rug (gisteren was het hier nog onaangenamer dan eergisteren want gisteren was het benauwd en 30 graden) en iedereen heeft het overleefd.
De katten zaten verplicht binnen en Amber op het koelste plekje en zij wil nu steeds daar liggen. Is ook goed :lol: De jongere katten zijn blij dat ze weer naar buiten kunnen. Een verfrissend buitje (gelukkig hier niet zoveel water dan voorspeld was) was ook erg welkom. De planten zijn ook weer blij :edance:

Op naar de volgende hete dag :cry:
Leve de klimaatverandering! :-(

Oh ja, waar koop je die robo-visjes (leuk voor ons aanstaande kitten)?
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Cerna schreef:Zo dat hebben we nu weer echt achter de rug (gisteren was het hier nog onaangenamer dan eergisteren want gisteren was het benauwd en 30 graden) en iedereen heeft het overleefd.
De katten zaten verplicht binnen en Amber op het koelste plekje en zij wil nu steeds daar liggen. Is ook goed Afbeelding De jongere katten zijn blij dat ze weer naar buiten kunnen. Een verfrissend buitje (gelukkig hier niet zoveel water dan voorspeld was) was ook erg welkom. De planten zijn ook weer blij :edance:

Op naar de volgende hete dag :cry:
Leve de klimaatverandering! :-(

Oh ja, waar koop je die robo-visjes (leuk voor ons aanstaande kitten)?

O Annet sorry ik zie nu pas bij toeval je reactie. Snap niet hoe het werkt en soms krijg ik geen dubbele of rare meldingen of dagen later nog een melding. En in de Tapa app weer andere meldingen dan op mijn lappie. Heel verwarrend

Anyway

Ja gisteren was echt een domper he?! Bel heeft het goed doorstaan Mabon heeft wat lopen jengelen. Was gewoon teveel voor het kleine manneke. En als kers op de taart kreeg ik maandag avond ook nog eens hitte uitslag. Jeuk en hitte is geen fijne combinatie kan ik je zeggen Afbeelding

Maar vandaag heerlijk koel en regen. Ik heb er echt van genoten.

Maar het leed is voor nu weer geleden.

Ja de visjes zijn leuk he?! Ze zijn op verschillende plekken te koop. Dit is het goedkoopste adres wat ik tot nu toe heb gevonden https://www.karinskattenwinkel.nl/ Helaas zie ik net dat ze dit moment niet op voorraad zijn.

Als je zoekt op robot visjes vindt je vanzelf de andere adressen.

Succes!


Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Rik »

Uiteraard komen al die robot visjes uiteindelijk allemaal via AliExpress (via via).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Synemios »

Inderdaad Rik
Ik zie op zoveel sites dat ze spullen verkopen die gewoon precies hetzelfde zijn ( ook qua kwaliteit) en je betaald in Nederland veel meer.( Soms wel 3x zoveel)
Ik bestel ze zelf via aliexpress, Ik zorg gewoon dat ik wat op voorraad heb want ze zijn zo kapot hier.

Ondanks alle maatregelen had ik hier wel Tommy die met zijn bek open lag te hijgen, die heb ik snel buiten gezet ( Het was avond) en hij zat in de slaapkamer.

Zou dat ook met de kleur te maken hebben? Zwart?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Bel en Bonneke

Re: Katten en tropische temperaturen

Bericht door Bel en Bonneke »

Dank voor de hint Rik en Sinemios. De volgende keer ga ik ze bij Alie Express bestellen. De visjes inclusief de batterijen doen het voor als nog prima en ik heb ze toch al diverse keren gebruikt :grin:

Maar deze tip is zeker welkom.
Plaats reactie