Schuldgevoel

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Schuldgevoel

Bericht door nellebel »

Arme Bobby maar zelf ook goed voor jezelf hè


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Schuldgevoel

Bericht door nellebel »

Kost veel energie zorgen voor een zieke kat. Helemaal bij jouw angsten kost het veel energie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 26 jun 2022 14:16 Beterschap met hem. Dat maakt het er ook niet makkelijker op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Schuldgevoel dat ik Bobbie op til tegen zijn wil (deed beetje moeilijk). Zette hem wel al snel neer, liep wel stukje met hem. En toen liep hij met me mee. Had graag dat hij bij me kwam liggen. Hij heeft ook even bij me gespint. Bedoelde het niet verkeerd.

Maar voel me daar nu rot over. Overdreven?
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Of dat ik me schuldig voel...als ik Bobbie medicatie in zijn bekje spuit, dat ik wat veel in 1 keer op laatst had gedaan. Was ook niet heel veel, maar schoot wel naar binnen. Ik duwde op het spuitje natuurlijk omdat ik het ook binnen wil krijgen. Gelukkig heeft zij zich niet verslikt.

En dat ik hem nog even bij zijn hoofdje vasthou (over zijn oogje) om er zeker van te zijn dat hij het afslikt.

Maar er is niks geks gebeurd.
Cerna

Re: Schuldgevoel

Bericht door Cerna »

Waarom zou je je schuldig voelen wanneer je medicatie geeft? Ja, Bobbie zal het niet snappen, misschien denken dat je hem pest, maar je doet het voor zijn bestwil en wanneer het aanslaat dan zal hij zich alleen maar beter gaan voelen.

Onze Amber van ruim 17 jaar krijgt al ruim een jaar ook heel veel medicatie. Ik moet haar vaak plagen, maar wanneer ze dan heerlijk relaxed op haar kussen ligt, dan weet ik weer waarom ik het doe en voel mij er totaal niet schuldig over.
En Amber vindt mij gelukkig nog steeds lief. :smile:
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Cerna schreef: 13 jul 2022 19:21 Waarom zou je je schuldig voelen wanneer je medicatie geeft? Ja, Bobbie zal het niet snappen, misschien denken dat je hem pest, maar je doet het voor zijn bestwil en wanneer het aanslaat dan zal hij zich alleen maar beter gaan voelen.

Onze Amber van ruim 17 jaar krijgt al ruim een jaar ook heel veel medicatie. Ik moet haar vaak plagen, maar wanneer ze dan heerlijk relaxed op haar kussen ligt, dan weet ik weer waarom ik het doe en voel mij er totaal niet schuldig over.
En Amber vindt mij gelukkig nog steeds lief. :smile:
Ja zal met mijn angststoornis te maken hebben. Ben heel erg kritisch naar mezelf.

Gelukkig vind Bobbie me ook nog steeds lief. Komt naar me toe. En soms bij me liggen in bed.

Pff hij moet snel beter worden vind ik!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Daar ben ik weer...

Schuldgevoel hoe ik Bobbie uit zijn slaapmandje heb gehaald. Hield hem toen even niet goed vast (geen ondersteuning bij zijn buikje). Maar kreeg hem heel lastig eruit. Hij heeft zich gelukkig niet bezeerd. Maar voel me schuldig dat ik het zo gedaan heb. Maar ik wilde hem eruit krijgen voor zijn spuitje.
Bel en Bonneke

Re: Schuldgevoel

Bericht door Bel en Bonneke »

Het houd je bezig he Tibor?!

Maar maak je niet ongerust. Het gebeurt ons allemaal wel een keer. Een dier voelt heel goed aan wanneer iets per ongeluk gebeurt en met welke intentie iets wordt gedaan. Het feit dat hij met je mee liep en toe liet dat je hem zijn medicatie gaf, wat toch goed gelukt is nietwaar , zegt mij dat hij jou kleine onhandigheid al was vergeten.

Je schrijft dat hij in zijn mandje laag. Zou het een idee zijn om hem de volgende keer zijn med. te geven als hij wakker en actief is ik bedoel uit zijn mandje?

Med een beetje vroeger of later geven is meestal niet zo erg. Je moet natuurlijk geen med overslaan.

Als hij b.v. om 12 uur zijn med moet hebben maar is pas om 12.30 wakker is dan is dat ook prima hoor.

Succes!







Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 17 jul 2022 22:20 Het houd je bezig he Tibor?!

Maar maak je niet ongerust. Het gebeurt ons allemaal wel een keer. Een dier voelt heel goed aan wanneer iets per ongeluk gebeurt en met welke intentie iets wordt gedaan. Het feit dat hij met je mee liep en toe liet dat je hem zijn medicatie gaf, wat toch goed gelukt is nietwaar Afbeelding, zegt mij dat hij jou kleine onhandigheid al was vergeten.

Je schrijft dat hij in zijn mandje laag. Zou het een idee zijn om hem de volgende keer zijn med. te geven als hij wakker en actief is ik bedoel uit zijn mandje?

Med een beetje vroeger of later geven is meestal niet zo erg. Je moet natuurlijk geen med overslaan.

Als hij b.v. om 12 uur zijn med moet hebben maar is pas om 12.30 wakker is dan is dat ook prima hoor.

Succes!

Afbeelding
Ja mijn intentie was hem uit het mandje te krijgen. Het was niet echt perongeluk zeg maar. Want ik wilde hem eruit voor de medicatie. Had hem ook alleen maar even onhandig vast. Normaal hou ik hem liever ook beneden bij zijn buik vast. Nu had ik hem alleen achter zijn voorpoten vast zeg maar. Ik draag hem dan naar de handdoek op het toilet waar we dat altijd doen. Niet op de wc trouwens maar is een kamertje hier waar het fijn gaat. En hij liet het zich wel redelijk gevallen. Ik had in ieder geval geen slechte intenties. Wilde hem het spuitje geven. Wil dat hij weer beter word.

Ja over laten liggen weet ik niet zeker, want kan best dat hij lang blijft liggen natuurlijk. Ik geef nu 1 keer in de ochtend medicatie. Dezelfde medicatie krijgt hij meestal rond 5 uur. Dan om 7 uur Novacam tegen de pijn.

En om de 3 dagen een antiobiotica spuit.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Schuldgevoel

Bericht door Rik »

Je hoeftje niet schuldig te voelen hoor (maar dat is makkelijk gezegd).

Ik zou in het vervolg hem wel op een andere manier uit zijn mandje krijgen. Probeer hem eerst te lokken met een snoepje. Hem regelmatig oppakken uit een "veilig mandje" zou voor hem misschien niet zo fijn zijn. Als je hem eerst lokt met een snoepje, en dan achteraf ook nog een snoepje geeft, dan combineer je het geven van een spuitje met iets aangenaams.

Maar voor deze keer hoef je je nog geen zorgen te maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 17 jul 2022 23:18 Je hoeftje niet schuldig te voelen hoor (maar dat is makkelijk gezegd).

Ik zou in het vervolg hem wel op een andere manier uit zijn mandje krijgen. Probeer hem eerst te lokken met een snoepje. Hem regelmatig oppakken uit een "veilig mandje" zou voor hem misschien niet zo fijn zijn. Als je hem eerst lokt met een snoepje, en dan achteraf ook nog een snoepje geeft, dan combineer je het geven van een spuitje met iets aangenaams.

Maar voor deze keer hoef je je nog geen zorgen te maken.
Ik zal het proberen met een snoepje de volgende keer inderdaad. Maar of dat werkt weet ik niet. Grote kans dat hij er niet uit komt. Dan zal ik hem toch proberen te pakken.

Maar we gaan het vandaag proberen. Dankje.

Ja ben heel erg kritisch naar mezelf. Dus ook met dit. Voel me schuldig dat in hem vaker met moeite eruit heb moeten halen.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Bah ook weer schuldgevoel dat ik voerbakje over de grond verschoof. Bobbie zat in de buurt op de vensterbank. Nu denk ik had ik het maar opgetild. Hij kan kunnen schrikken. Deed hij gelukkig niet.

Bahbah schuldgevoel, Bobbie ziek, ik psyhische problemen..bah bah
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 17 jul 2022 23:18 Je hoeftje niet schuldig te voelen hoor (maar dat is makkelijk gezegd).

Ik zou in het vervolg hem wel op een andere manier uit zijn mandje krijgen. Probeer hem eerst te lokken met een snoepje. Hem regelmatig oppakken uit een "veilig mandje" zou voor hem misschien niet zo fijn zijn. Als je hem eerst lokt met een snoepje, en dan achteraf ook nog een snoepje geeft, dan combineer je het geven van een spuitje met iets aangenaams.

Maar voor deze keer hoef je je nog geen zorgen te maken.
Nu voel ik me weer schuldig...ik moest hem onder de eettafel vandaan krijgen voor zijn spuitje. Dus heb ik heb achter zijn voorpootjes gepakt en naar me toe geschoven. Hij heeft zich niet pijn gedaan..maar pfff. Heb hem wel beloofd met snoepje naar de spuit.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

En nu heb ik onder het bed naar me toe geschoven...wel voorzichtig. Voor medicatie...

Pakte geen snoepje vanwege smetvrees gedoe allemaal.

Hij heeft de medicatie wel weer binnen en ben hem snoepje gaan brengen naar het handen wassen.

Nu denk had ik hem maar proberen te lokken met snoepje. Mja of dat gelukt was. Want hij heeft het snel door als hij spuitje moet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Schuldgevoel

Bericht door Rik »

Snoepje is eigenlijk voor direct na het spuitje (of voor en na het trekken aan de pootjes).

Een kat heeft wat dat betreft een aandacht spanne van slechts een paar seconden. Als je een paar minuten later met een snoepje aan komt dan zal hij dat niet meer associëren met wat ervoor gebeurd is. Dus probeer het zo dicht mogelijk op elkaar te houden.

Je zou de snoepjes naast je neer kunnen leggen als je het spuitje geeft. Wat betreft de smetvrees zou je dan (latex, vinyl of nitril) handschoentjes aan kunnen doen tijdens het spuitje geven zodat je direct daarna het snoepje kunt geven. Ik heb geen idee of dat helpt voor jou hoor, ik ben daar geen expert in.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie