Schuldgevoel

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Schuldgevoel

Bericht door nellebel »

als hij in zijn mandje ligt, kun je hem daar dan niet het spuitje geven? kan hij lekker blijven liggen. is misschien minder verstorend voor hem. guusje krijgt 2x per week een spuitje in haar bekkie. die verzet zich hevig als ze de kans krijgt, dus die geef ik het liefste op een onbewaakt moment. dan is het het snelste gebeurt. en daarna loopt ze meteen mee naar de snoepjes kast
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Schuldgevoel

Bericht door Anne »

Ik doe het anders om. Ik geef altijd direct snoepjes ( andere brokjes dan dat ze gewend zijn) na de medicatie/ supplementen
Ze associëren medicatie nu met snoepjes
Ik hoef nu enkel met het blik brokjes te schudden of er staan twee snuiten voor me wachtend om op het aanrecht getild te worden voor hun behandeling

Ik wou dat ik hier al veel eerder mee begonnen was want het is zo makkelijk :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 19 jul 2022 11:19 als hij in zijn mandje ligt, kun je hem daar dan niet het spuitje geven? kan hij lekker blijven liggen. is misschien minder verstorend voor hem. guusje krijgt 2x per week een spuitje in haar bekkie. die verzet zich hevig als ze de kans krijgt, dus die geef ik het liefste op een onbewaakt moment. dan is het het snelste gebeurt. en daarna loopt ze meteen mee naar de snoepjes kast
Helaas is mijn lieve man Bobbie er niet meer. We hebben hem laten inslapen.

Heb ik aparte post voor gemaakt.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 19 jul 2022 13:44 Ik doe het anders om. Ik geef altijd direct snoepjes ( andere brokjes dan dat ze gewend zijn) na de medicatie/ supplementen
Ze associëren medicatie nu met snoepjes
Ik hoef nu enkel met het blik brokjes te schudden of er staan twee snuiten voor me wachtend om op het aanrecht getild te worden voor hun behandeling

Ik wou dat ik hier al veel eerder mee begonnen was want het is zo makkelijk :lol:
Mannetje is er helaas niet meer. :(
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Schuldgevoel

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 19 jul 2022 10:22 Snoepje is eigenlijk voor direct na het spuitje (of voor en na het trekken aan de pootjes).

Een kat heeft wat dat betreft een aandacht spanne van slechts een paar seconden. Als je een paar minuten later met een snoepje aan komt dan zal hij dat niet meer associëren met wat ervoor gebeurd is. Dus probeer het zo dicht mogelijk op elkaar te houden.

Je zou de snoepjes naast je neer kunnen leggen als je het spuitje geeft. Wat betreft de smetvrees zou je dan (latex, vinyl of nitril) handschoentjes aan kunnen doen tijdens het spuitje geven zodat je direct daarna het snoepje kunt geven. Ik heb geen idee of dat helpt voor jou hoor, ik ben daar geen expert in.
Bedankt voor je antwoord. Maar Bobbie is er niet meer. We hebben hem laten in slapen. :(
Ik heb er nog een andere post over gemaakt.
Plaats reactie