Lysine

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Lysine

Bericht door sandy »

Ik heb dus een vraag over lysine, is het van belang dat het specifiek de zogenaamde dierenversie te geven of maakt dat niet uit.
Ik wil Jessie lysine gaan geven omdat ze sinds weken steeds een snotneus heeft en soms een prutoog. Ze heeft chronische nies, die normaal alleen opspeelt in de lente en herfst. Ze heeft ok geirriteerd tandvlees aan 1 kant. Ze heeft er 7 jaar terug astma aan overgehouden en krijgt hiervoor 2 x daags een puf flixotide. Zij staat ook sinds bijna een jaar op de amodip. Nu had ik een merk gekocht waar ook magnesiumcitraat in zit, maar na zoeken blijkt dat magnesium en calcium niet gecombineerd mag worden met amodip(amlopidine).
En alle merken die ik vind hebben allemaal een suppletie van het een of ander. Ik zoek dus lysine zonder toevoegingen. Heb wel nagevraagd bij medpets of ze het mag hebben naast haar reguliere medicatie.
Die met magnesium zei ze van wel, de producent van het merk ook, maar ik weet dat de dierenartsen zich niet verdiepen in wisselwerkingen van medicatie die oorspronkelijk voor mensen gemaakt is.
Ze krijgt wel al een multivitamine en vloeibaar snoep met beta glucanen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Lysine

Bericht door sandy »

Ik zal het even simpeler stellen, ik kan de dierenversie van lysine niet gebruiken omdat daar supplementen inzitten die niet samen mogen met de amodip. Kan ik dus de mensenversie van lysine gebruiken en zo ja welke is dan goed?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Lysine

Bericht door Anne »

https://www.vitaminstore.nl/product/sol ... etten-1014

Deze heb ik een tijd voor Pluto gebruikt ivm zijn gingivitus stomatitis
Ik weet alleen de dosering voor jouw kat niet ;-)

Je zou eventueel zo'n capsule in drieën verdelen of in vieren
Zodat je met 1 capsule 4 dagen doet
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Lysine

Bericht door sandy »

Dank je wel, daar kan ik wel wat mee. Dosering Moet ik ff zoeken of dat gaat op gewicht oid. Zal zowiezo wel overleggen met mijn dierenarts hierover.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Lysine

Bericht door sandy »

Ik heb trouwens lysine gevonden zonder enkele toevoeging, van now foods, wist niet dat die ook voor dieren supplementen hadden. Moet wel uit het buitenland komen, niet verkrijgbaar in Nederland.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie