Kitten gevonden

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Kitten gevonden

Bericht door TessaB »

Dag iedereen,

mijn zus heeft in de tuin van een vriendin een kitten gevonden, volgens haar nog heel klein en duidelijk nog melk nodig. Haar vriendin heeft in de buurt al eens een kat gezien met 4 kittens. Ze dachten dus dat deze kitten erbij hoorde. Nu is het probleem dat ze de andere kittens niet zien. Normaal zou je de kitten gerust moeten laten (misschien komt mama nog terug), maar zou het ook niet kunnen dat de kitten verstoten werd?

Wat zouden jullie doen? Toch laten liggen en in de gaten houden, of meteen ingrijpen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten gevonden

Bericht door Anne »

Wij hebben jaren geleden een soort van zelfde situatie meegemaakt en toen bij iedereen in de buurt aangebeld
Dus dat zouden jullie al kunnen doen want de kitten heeft moedermelk nodig
Anders zou ik de dierenambulance bellen of een dierenarts
Sterkte, ik hoop dat jullie de moederpoes kunnen vinden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kitten gevonden

Bericht door TessaB »

Ze gaan tot vanavond wachten en in de gaten houden of er nog een mama poes langskomt. Ondertussen hebben ze op een andere plaats nog een tweede kitten gevonden. Politie komt ze halen als mama poes niet meer passeert.
Buren weten van niets...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten gevonden

Bericht door Rik »

Ook even bij dierenartsen en asiels informeren voor een aangereden of binnen gebrachte poes.

En inderdaad even in de gaten houden maar wel snel ingrijpen. Zeker als ze een tweede kitten gevonden hebben lijkt er mij wel wat gebeurd te zijn met moederpoes. Dan wordt het ook zaak om de overige twee kittens te vinden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kitten gevonden

Bericht door TessaB »

Ze hebben naar een opvangcentrum gebeld. Die zijn de twee kittens komen halen. Vandaag naar dierenartsen aan het bellen, maar nergens een aangereden poes binnengebracht of gemeld.
Kittens zijn nu in een opvanggezin en krijgen de nodige verzorgen. De twee andere kittens hebben ze gisteren niet meer gevonden, maar vandaag zoeken ze nog verder. Hopelijk vinden ze ook deze schatten....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten gevonden

Bericht door Anne »

Ja dat hoop ik ook
Wat zal er dan met moederpoes gebeurd zijn? :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten gevonden

Bericht door Rik »

Auto, sloot, hond... zelfs wolf is in Nederland niet meer uit te sluiten begrijp ik uit de verhalen uit Brabant.

Kittens verlaten om bepaalde reden kan natuurlijk ook nog wel (uit elkaar gedreven, afgestoten, gezondheidsprobleem kittens, te weinig melk).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kitten gevonden

Bericht door TessaB »

We hebben helemaal geen idee... Kittens zitten nu veilig. We hebben een update gekregen en ze doen het goed. Nog steeds geen moeder poes of andere kittens gevonden helaas...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten gevonden

Bericht door Anne »

Fijn dat ze het goed doen en dat jullie daar zorg voor hebben gedragen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie