Vieze kittens

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
beauleine
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2022 21:52

Vieze kittens

Bericht door beauleine »

Over een paar weekjes mogen mijn vriend en ik onze eerste kittens in huis verwelkomen. Hier hebben we natuurlijk super veel zin in!

De kittens worden opgevoed door een mevrouw, omdat ze geen moeder meer hebben. Ze verzorgt ze gelukkig super goed. Het enige dat ons echter steeds opvalt, is dat de kittens heel erg vies zijn. Ze zitten onder de poep. Omdat ze dit nog niet zelf helemaal kunnen schoonmaken, hopen wij goede tips te krijgen over hoe we dit kunnen aanpakken.

Op internet staan gemixte verhalen over het al dan niet wassen van een kitten, maar hoe moeten we het dan aanpakken? Hoe kunnen we de kittens schoon en poepvrij krijgen als ze bij ons komen wonen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vieze kittens

Bericht door nellebel »

nou sorry maar zo goed verzorgd deze mw ze dan toch ook niet zou ik zeggen als de kittens onder de poep zitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Vieze kittens

Bericht door Cerna »

Kittens horen niet onder de poep te zitten.
Kittens die onder de poep zitten (diarree?) zijn ziek en zou ik laten waar ze zijn en pas ophalen wanneer ze normale ontlasting hebben en zelf op de kattenbak gaan.
Hoe jong zijn deze kittens?
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Vieze kittens

Bericht door Pikachu »

Ik denk dan al meteen aan giardia. Deze mevrouw kan best stoelgang van 3 dagen verzamelen en dit uitgebreid laten onderzoeken op parasieten.
Plaats reactie