Wond op neus

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Wond op neus

Bericht door Paskal »

Goedeavond,

Ik heb zins kort een spierwitte kitten genaamd max. Hij heeft een wondje op zijn neus al 1 week oorzaak weet ik niet. Ik mag er gewoon aankomen. Dit is mijn eerste kitten dus geen ervaringen mee. Wond is donker van kleur tegen het zwarte aan en nog geen centimeter groot.


Max is mijn eerste kater hij is nu 11 weekjes en doof. Zijn ogen zijn nog mooi blauw ( stiekem hoop ik dat het zo blijft). Maar kan ik als die wat ouder is max buiten laten rustige buurt?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wond op neus

Bericht door Rik »

Misschien kun je een fotootje van de wond plaatsen?

Verder...
Binnen is het beste voor katten met auditieve beperkingen
Er zijn veel te veel bedreigingen buiten voor dove katten. Ze horen geen blaffende honden, toeterende auto-hoorns, of mensen die roepen, “kijk uit doggie!” Voorzie ze van een comfortabele zithoek naast een raam waar ze naar buiten kunnen kijken en zien wat er aan de hand is.
https://nl.point.pet/hoe-u-uw-dove-kat-kunt-helpen/
Een dove kat buiten is geen succes, als je weet dat hij/zij doof is, houdt het dier dan binnen.
https://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdi ... atten.html

Mijn advies zou dan ook zijn om je tuin goed af te zetten of hem anders binnen de houden (en daar voldoende uitdaging te geven).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Wond op neus

Bericht door Paskal »

Dankje! Ik wou al een foto uppen maar snap het niet echt.
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Wond op neus

Bericht door Paskal »

Paskal schreef: 09 jul 2021 20:46 Goedeavond,

Ik heb zins kort een spierwitte kitten genaamd max. Hij heeft een wondje op zijn neus al 1 week oorzaak weet ik niet. Ik mag er gewoon aankomen. Dit is mijn eerste kitten dus geen ervaringen mee. Wond is donker van kleur tegen het zwarte aan en nog geen centimeter groot.


Max is mijn eerste kater hij is nu 11 weekjes en doof. Zijn ogen zijn nog mooi blauw ( stiekem hoop ik dat het zo blijft). Maar kan ik als die wat ouder is max buiten laten rustige buurt?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wond op neus

Bericht door Rik »

Je kunt de afbeelding bij een fotosharing site uploaden (bijvoorbeeld https://nl.imgbb.com/) en de link hier tussen [img] tags zetten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wond op neus

Bericht door Rik »

Ik zal hem even inlinken.
(Bij <over> kun je kiezen voor insluitcodes en dan de bbcode kopiëren en hier plakken).

Is het een korstje wat je schoon kunt maken? Zit hij er ook zelf aan (met zijn achter- of voorpoot)?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Wond op neus

Bericht door Paskal »

Ik mag er aan zitten. Als ik er ben zit hii er niet aan, maar ik werk veel dus weet niet wat hij dan allemaal uitspookt. Ik weet wel dat hij regelmatig ergens afdonderd. Schoonmaken geprobeerd met een beetje water maar zit er nog. Hij is voor de rest niet ziek of rustiger. Maar het valt gewoon op omdat hij helemaal wit is met een rode neusje
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wond op neus

Bericht door Anne »

Ik zou het in de gaten houden
Mocht de wond groter worden dan zou ik het laten zien aan de dierenarts
Jeukt het ook?

Nu even wat anders, je schrijft dat dit je enigste kitten is en los daarvan dat je veel weg bent?
Als ik jou was zou ik nog een kitten erbij nemen
Daar zou je Max een groot plezier mee doen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Wond op neus

Bericht door Paskal »

Nee het jeukt niet. Is inderdaad mijn enige kitten de eerste dagen twijfelde ik wel over ee 2de erbij. Maar nu 8s hij heelr elexs en speelt veel
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wond op neus

Bericht door Zotvanpoezen »

Een witte kat met blauwe ogen... is hij doof?
Hou het wondje in de gaten dat het niet ontsteekt. Ik zou er afblijven als hij er geen last van heeft.
En als het niet geneest, toch liever naar de da mee gaan.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Wond op neus

Bericht door Paskal »

Ja, ik denk wel dat hij doof is. Niet bang voor de stofzuiger. reageert niet, maar toen ik hem op mp zag spierwit was ik om. Wou toch een binnenkat dus zag ik het doe niet als een problee
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Wond op neus

Bericht door Paskal »

Het wondje is nu zo goed als weg. Bedankt voor de tips en info. Waarschijnlijk komt er een stiefzusje van max bij, zodat ze samen kunnen spelen als ik aan het werk ben.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wond op neus

Bericht door Anne »

Wat leuk dat Max er een speelmaatje bij krijgt :eclap:
Wat zullen ze samen veel plezier krijgen :-P
En mooi dat Max dan niet langer alleen hoeft te blijven als jij weg bent!

Ook mooi dat het wondje is genezen
Misschien had hij zich ergens aan gestoten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie