Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door castratenkoor »

Precies! Dit werkt voor jou en Bibi de poes. Helemaal goed.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yoshisgalaxy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2022 11:53

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Yoshisgalaxy »

Ik heb meerdere opties die je kunt proberen:

- Kleine drollen met een beetje kattengrind eraan kunnen prima door de wc gespoeld worden
- Thuis gebruiken wij een afgesloten afvalbak speciaal voor de kattenbakafval en die legen we 1x per week en stinkt amper
- Om de geur in de kattenbak minder te krijgen verkopen ze bij de dierenwinkel wit poeder dat je onder het kattengrind kan leggen 'kattenbak deo'
Evilshe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2022 12:42

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Evilshe »

Sinds kort gebruik ik een litterlocker.
Is een afvalemmer waar een plastic zak in zit endie het luchtdicht afsluit.
Ruik echt helemaal niets.
En zodra de vuilnis weg gegooid wordt, haal ik die zak eruit, en gooi ik het gelijk weg.

Ik vindt het echt de beste manier die ik tot nu toe gevonden heb.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Anne »

Ik heb ook een tijdje een aparte prullenbak gebruikt maar bij mij kwam er een hoop condens op de klep ad binnenkant. Hoe is dat met zo'n litterlocker?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Evilshe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2022 12:42

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Evilshe »

Heb geen last van condens (omdat er een extra schuif zit tussen de klep en de zak)
En met 2 kittens en 3x scheppen per dag gaat er toch aardig wat in elke dag.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Anne »

Okeer, dank je
Ik ben gestopt met de aparte prullenbak omdat ik dat condens echt ranzig vond, vooral als het ging druppelen
Ik gebruikte bio zakken en vond het eerlijk gezegd ook wel een gedoe om de uitwerpselen erin te krijgen omdat de biozak ( van die zakjes die je in de super gebruikt om je fruit in te doen) kleiner is dan een normale pedaalemmer zak die ik overigens ook bio koop, maar deze gaan scheuren bij teveel vocht
Dus nog even nieuwsgierig, schep jij de uitwerpselen er rechtstreeks in of gebruik je daarvoor wat anders?
Mijn dilemma hierin is het terugdringen van het gebruik van plastic ;-)
Ik gebruik nu twee biozakjes per dag ongeveer van 2 l p stuk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
DizzyenUkkepuk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2022 14:41

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door DizzyenUkkepuk »

Zodra ik merk dat Dizzy of Ukkepuk naar de kattenbak is geweest schep ik dit eruit met zo'n schepje en gooi ik het of in de vuilnisbak als deze toch bijna geleegd moet worden of in een dichtgeknoopt zakje in de container. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik het anders moet doen.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Pikachu »

Wij hebben ooit zo een litter lockee gehad, we kregen die eens gratis bij aankoop van enkele zakken kattenbakvulling.

Ik vond het zo smerig! Het plastic van die litter locker ging zo extreem stinken. Ik heb het helemaal uitgewassen en laten weken, en dan een dag buiten laten staan, toen was de geur er pas uit. Heb hem nadien weggedaan.

Wij scheppen 2 keer per dag de bakken leeg op een velletje keukenpapier. Gewoon alles op het papiertje scheppen en het zo in de vuilbak gooien. Geen extra plastic nodig :)

We vervangen de vuilzak sowieso heel vaak, en als hij stinkt gooien we er een poeder in van HG, dat speciaal dient om vieze geurtjes op te nemen uit de vuilzak.
jacobien
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2022 10:11

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door jacobien »

De eerste vraag die in me opkomt is hoe vaak verschoon jij je prullenbak. Bij ons gebeurt dat elke dag en dat zou ik ook echt niet anders willen.
Dan het kattengrit, er bestaat kattengrit dat je gewoon in het toilet kunt gooien. Doorspoelen klaar.
Het is kattengrit dat bestaat uit houtkorreltjes. Bij ons staat de kattenbak al 2 weken, je ruikt niets en het spul is nog milieuvriendelijk ook.
Wel 2x per dag uitscheppen natuurlijk.
Jacobien en Bella, de liefste en roodste poes van Noord Beveland
Plaats reactie