Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
kittentjes

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door kittentjes »

Ik heb een klein bakje naast de bak staan en leeg het wanneer ik het nodig vind. Vind wel dat die geur enorm in dat bakje trekt. Maak die wel eens goed schoon maar lijkt wel of het er nooit meer uit gaat. Ik gooi het daarna in de kliko buiten daar heb ik nooit last van de geur. Ik heb ook wel eens lavendel vuilniszakken van de lidl erin maar het helpt niet echt om dat bakje minder te laten stinken. Je hebt er geen last van als hij dicht zit overigens alleen als hij open gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Pien_de_Poes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2021 10:59

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Pien_de_Poes »

Bedankt iedereen voor alle suggesties! We hebben zeker wat ideeen verzameld, en gaan die eens uit proberen de komende tijd.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Anne »

kittentjes schreef: 17 jan 2021 20:36 Ik heb een klein bakje naast de bak staan en leeg het wanneer ik het nodig vind. Vind wel dat die geur enorm in dat bakje trekt. Maak die wel eens goed schoon maar lijkt wel of het er nooit meer uit gaat. Ik gooi het daarna in de kliko buiten daar heb ik nooit last van de geur. Ik heb ook wel eens lavendel vuilniszakken van de lidl erin maar het helpt niet echt om dat bakje minder te laten stinken. Je hebt er geen last van als hij dicht zit overigens alleen als hij open gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ik heb dit ook gehad, je kan proberen het bakje in natuurazijn te laten weken maar de geur komt toch weer terug
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Ik kan de geparfumeerde luierzakjes van de Kruidvat heel erg aanraden! Ik doe ze daarin en ruik er niets meer van. Het helpt ook als ik de poep niet 'stuk' maak bij het opscheppen, als het intact blijf komt er minder stank vanaf.

Wat ik hierboven lees over voeding klopt ook. Andere voeding kan er ook nog wel eens voor zorgen dat de stank een stuk minder wordt!
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Russian mob »

Mijn katten worden rauw gevoerd, dus die stinken sowieso nauwelijks. Verder heb ik een luieremmer naast de kattenbak staan waar ik het vieze grit eerst in verzamel. Je hebt ze ook ‘speciaal’ voor de kattenbak, maar een goede simpele luieremmer is over het algemeen goedkoper. Via internet koop ik de goedkope merkloze navulling. Het enige nadeel is dat een volle zak best zwaar is bij het verwisselen.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Pikachu »

kittentjes schreef: 17 jan 2021 20:36 Ik heb een klein bakje naast de bak staan en leeg het wanneer ik het nodig vind. Vind wel dat die geur enorm in dat bakje trekt. Maak die wel eens goed schoon maar lijkt wel of het er nooit meer uit gaat. Ik gooi het daarna in de kliko buiten daar heb ik nooit last van de geur. Ik heb ook wel eens lavendel vuilniszakken van de lidl erin maar het helpt niet echt om dat bakje minder te laten stinken. Je hebt er geen last van als hij dicht zit overigens alleen als hij open gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Zo een soort bakje heb ik ook gehad, gratis gekregen bij de kattenbakvulling. Dat bakje meurde echt verschrikkelijk na een paar weken. Ik heb het toen buiten gezet en laten weken in sop, en gelukkig was de geur er toen uit. Maar ik heb het dan maar weggegeven, gatver, ik vond het zo smerig.

Wij hebben maar 2 katten dus niet al te veel schepwerk. Wij nemen een velletje keukenpapier, en scheppen de klonters en poepjes daarop. Dan het velletje papier zo naar buiten, naar de vuilbak op het balkon.

We scheppen de bakken wel 2 keer per dag leeg, anders kwamen we met zo 1 velletje ook niet toe.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Hansratlook »

---
Ik heb dit net even doorgelezen [ voordat mijn kat komt] maar

waarom lees ik nergens dat iemand de drolletjes en geklitte grid bijvoorbeeld

op een keukenpapier doet en daarna weggooit in de wc en dan gewoon doorspoelen :roll:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
kittentjes

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door kittentjes »

Omdat je dan een verstopping in je wc krijgt

Ik heb wel eens schone drollen dus zonder grit erin gegooid.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door castratenkoor »

Keukenrol en grit horen niet in de wc. Ik gooi ook wel eens een schone drol in de wc, als er b.v. wat naast de bak ligt - dus zonder grit.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Hansratlook »

castratenkoor schreef: 05 mei 2021 14:51 Keukenrol en grit horen niet in de wc. Ik gooi ook wel eens een schone drol in de wc, als er b.v. wat naast de bak ligt - dus zonder grit.
Waarom niet ??

En waarom zou de wc verstopt raken van een drolletje en een beetje grid :roll:

Ik zou niet de hele bak er in gooien, maar het kleine beetje wat je er dagelijks

uitschept :?:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Rik »

Een klein beetje grit maakt ook niet uit. Maar een klomp van een redelijke plas kan echt wel voor verstopping van het riool zorgen. Het blijft op een gegeven moment in de pijp steken en koekt eraan vast.

Er is overigens wel een grit wat door de wc kan. Ik geloof de cat's best greenpower. Tenminste dat beweren ze (volgns mij omdat het door water oplost).

Hier gaat het grit de grijsbak in (eerst in een vuilniszak). Een van de weinige spullen in de grijsbak dus bij mij is die bak elke keer heel zwaar.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Hansratlook »

---
Ik ga toch eens kijken of ik een grid kan vinden die niet zo klontvormig is.

Ik wil zeker niet een hele bak in de wc legen, maar om de keutels etc etc een week

in een vuilnisbak in mijn keuken te laten staan....dat ga ik echt niet doen :enaughty:

Die gaan gewoon lekker door de wc. ;-)

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door castratenkoor »

WC-papier mag wel in de wc en in de groene afvalbak. Keukenrol heeft een andere samenstelling en hoort niet in de wc en niet in de groene afvalbak.

Nee mijn kattenbakafval in een afvalbak in de keuken laten staan doe ik ook niet, ik breng het elke dag weg naar de container. Kleine moeite en geeft een heel opgeruimd gevoel.

Ik denk dat het voor het milieu ook niet goed is om grit door de wc te spoelen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Hansratlook »

---
@ castratenkoor ...

Bedankt voor je reactie, maar of keukenpapier niet in de wc en de groene bak mag :roll:

Als ik al jaren lees of toevallig hoor op TV of radio, moet je volgens de "geleerden" tegenwoordig

een lijst van 30 velletjes uit je hoofd leren van wat er wel en niet in al die "gekleurde" bakken mag .....

Niemand kan er nog een touw aan vastknopen :lol: :lol: :evil: :twisted:

Grit is tegenwoordig ook best wel "milieuvriendelijk"

En dan nog een probleem voor mij....ik kom door omstandigheden al enkele jaren mijn

appartementje niet meer uit en de grijze en groene afvalbakken van ons complex staan

beneden en mijn zak met huisvuil wordt één keer per week door één van mijn hulpverleensters weggebracht .

Dus als ik dan gewoon dagelijks de drolletjes en een beetje te natte grit door de wc spoel, zal ik

daar volgens mij niets en niemand "kwaad" mee doen hoor ;-)

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door nellebel »

het nadeel van grit is dat het klei is (tenminste die van mij) dat plakt dus in je pot als het nat word en verstopt je wc en leidingen. ik woon ook op een appartement. ik heb van die mooie plastic bakken gekocht voor het zicht. daarin heb ik 2 huisvuilzakken.
1 voor het huisvuil (mijn keukenzakken, badkameremmertje enz) en 1 voor de katten. ik spaar de oude broodzakken die ik hergebruik tot het niet meer kan en dan gebruik ik ze als laatste voor kattenpoepen pies. daarover gaat in de zomer een luierzakje van de etos met geur. en dan in die huisvuilzak op het balkon. soms staat zo'n zak wel eens 6 weken hoor voordat die vol is. je ruikt er niets van. beide zakken vol dan gaan ze buiten de container in. in de winter gebruik ik die geurzakjes niet. dan is het buiten niet warm en broeit het niet zo en zit ik ook niet buiten in die lucht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie