Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Pien_de_Poes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2021 10:59

Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Pien_de_Poes »

Hallo iedereen,

We hebben nu bijna twee weken onze nieuwe kat. We vroegen ons af hoe iedereen het doet met het dagelijks leegscheppen van de kattenbak. We hebben klonterend kattengrit (dat had ze bij haar vorige huisje ook), wat we elke dag even wegscheppen, in een plastic zakje doen en dan in de prullenbak (grijs afval).
Alleen begint na een paar dagen de prullenbak (gelukkig wel met deksel) wel te stinken. We hebben geen grijze container (alleen zo'n ondergrondse om heen te lopen). We vroegen ons af hoe andere mensen dit oplossen. We hebben nu wel luierzakjes geprobeerd (die van de AH) in de hoop dat het wat minder is, maar dat is helaas niet het geval nog.

Heel erg bedankt voor jullie ideeen alvast!

(Ik heb geprobeerd dit met de zoekfunctie te zoeken, maar ik kon nog niks vinden, dus mocht dit al eerder gepost zijn, mijn excuses).

Groetjes
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Ani »

Als je een schuur of balkon hebt zou je daar een klein afvalbakje kunnen plaatsen. Maar in de zomer op balkon is ook niet fris. Het grit dat ik gebruik absobeert redelijk de geurtjes (fijn, zanderig van Cosheda, lidl) en geen last van stank in de schuur. Ik leeg het afvalbakje 1x per week.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Dinky »

Hier gebruik ik de beregoede geparfumeerde luierzakjes van de ah. Gaat in vuilniszak die wekelijks in de kliko gaat en in ons vorige huis wekelijks in ondergrondse container omdat de vuilniszak dan vol is. Geen last van vervelende geurtjes hier.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Ani »

P.s. ik zag bij Zooplus bij verzorgingsmiddelen een flesje kattenbak verstuiver staan. Om geurtjes mee weg te werken. Mogelijk kun je die ook voor een afvalbakje gebruiken?

https://www.dekattensite.nl/webshop/pro ... erzorging/
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Synemios »

Ik gebruik dagelijks een zakje en gooi die s’ochtends in de ondergrondse container.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door nellebel »

Ik gebruik ook luierzakjes meer parfum. Heb de zakken hier op balkon staan maar zelfs in de zomer geen stank

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door castratenkoor »

Ik gebruik een emmertje met zakje erin, dan alle 10 de bakken langs en ik breng dat zakje elke ochtend meteen weg naar de ondergrondse container - 7 katten produceren heel wat per dag.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Cerna »

Ik gebruik een leeg frisdrankpak en gooi deze leeg in de vuilnisbak die ik op het balkon heb staan. Geen extra zakjes (extra afval) en ook nooit stank (ook niet in de zomer itt de PMD-bak).
Ik gebruik Extreme Classic met lavendelgeur. Bevalt mij en de katten erg goed.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Rik »

Ik gebruik een bakje om het te verzamelen waarna ik dat in een afvalbak met vuilniszak gooi (die buiten staat). Om de zoveel tijd gaat die de grijsbak in. Geen geurtjes want mijn katten krijgen vers vlees (kvv) en daarbij is de ontlasting vrijwel reukvrij, klein en droog.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Anne »

Wij hebben gelukkig een grijze container waar ik 2 maal daags twee zakjes van 3 L ingooi
(niet altijd goed gevuld)
Ik hoef gelukkig niet ver te lopen
De zakjes worden er goed afgesloten in gegooid, geen stank
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door castratenkoor »

Cerna schreef: 16 jan 2021 19:06 Ik gebruik een leeg frisdrankpak en gooi deze leeg in de vuilnisbak die ik op het balkon heb staan. Geen extra zakjes (extra afval) en ook nooit stank (ook niet in de zomer itt de PMD-bak).
Ik gebruik Extreme Classic met lavendelgeur. Bevalt mij en de katten erg goed.
Als je bent aangewezen op ondergrondse container, ben je verplicht het aan te leveren in dichtgebonden zakjes. Zou ook niet erg smakelijk zijn voor medebewoners als je het los in de klep zou gooien..........

Omgekeerd afval verzamelen heeft op deze manier best een nadeel met volgens mij veel extra plastic door de zakjes. Ik gebruik 1 zakje van 10 liter per dag. Vaak hergebruikte zakjes, van broodjes of groente. Maar ja die zouden normaal in de PMD kliko gaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door marloes501 »

Ik herken het probleem.
Maar weet ook uit ervaring dat voer ook erge invloed kan hebben op de stank.
Mijn kat poept, dan stinkt het even een paar minute tot de drool indroogt door het kattengrit, als het goed droog is doe ik het in de luierzakjes van de action.
En dit werkt voor mij perfect.
Succes.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Anne »

Ik gebruik ook het folie wat om de post heen zit. Als je het aan de bovenkant geheel open knipt heb je een goed zakje
Soms ook niet als de onderkant niet stevig zit of er gaatjes inzitten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door Cerna »

castratenkoor schreef: 17 jan 2021 08:07 Als je bent aangewezen op ondergrondse container, ben je verplicht het aan te leveren in dichtgebonden zakjes. Zou ook niet erg smakelijk zijn voor medebewoners als je het los in de klep zou gooien..........
Dinie, zoals je waarschijnlijk wel weet wonen wij in een appartementencomplex en dat betekent dat wij ook een ondergrondse verzamelcontainer hebben. Tevens heb ik twee vuilnisbakken, waar een normale vuilnis- cq PMD-zak inpast, op het balkon staan.
Wij gooien de hoopjes in de zak voor het grijze afval en na een dag of tien is de zak vol en brengt mijn man deze naar de verzamelcontainer.

Wij willen zoveel mogelijk op plastic en restafval besparen en daarom ga ik de hoopjes niet apart in een plastic zakje of ander zakje doen. Folie wat om de post heen zit, heb ik niet want alles komt digitaal (hoogstens zo nu en dan een enveloppe van de belastingdienst die je eerst per mail berichten en vervolgens ook nog eens hetzelfde bericht per post versturen. Over verspilling gesproken :cry: )
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dagelijks kattenbak leegscheppen, maar hoe weggooien?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb geen vuilniszak nodig op mijn manier.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie