Stronghold twee kittens, likgevaar?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
swa100
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2020 15:14

Stronghold twee kittens, likgevaar?

Bericht door swa100 »

Hallo allemaal,

Morgen mogen wij onze twee nieuwe huisgenootjes ophalen. Ze zitten nu bij een gastgezin via een opvang. Nu leek het ons een goed idee om ze voor de zekerheid te behandelen met Stronghold (we hebben de goede variant). Nu vraag ik me echter af hoe mensen dit doen met meerdere katten in huis. Is er een kans dat ze het bij elkaar oplikken nadat het is aangebracht? Zo ja, kan dit kwaad?

Alvast bedankt!
kittentjes

Re: Stronghold twee kittens, likgevaar?

Bericht door kittentjes »

Ja die kans is er wel en het is op zich niet gezond maar ik heb eigenlijk nooit gehoord dat er iets gebeurd is.
Gewoon even in de gaten houden die dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stronghold twee kittens, likgevaar?

Bericht door Rik »

swa100 schreef: 08 okt 2020 18:34Nu leek het ons een goed idee om ze voor de zekerheid te behandelen met Stronghold (we hebben de goede variant).
Uh? Hebben ze vlooien dan? Heeft het gastgezin dat gezegd? Heeft het gastgezin ook ontvlooit? Zoja, wanneer voor het laatst? (Je moet sowieso weten wanneer ze voor het laatst ontvlooit en ontwormt zijn)

Ik zou nooit preventief gif toedienen. Ja, het is echt gif. Dat zou ik alleen doen als ze echt vlooien hebben. Maar de kans is groot dat ze bij het gastgezin ook gewoon geen vlooien hebben. En dan zou ik ze (zeker bij een verhuizing als door de stress hun immuunsysteem al wat zwakker is) geen anti-vlooienmiddel toedienen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Stronghold twee kittens, likgevaar?

Bericht door Synemios »

Eens met Rik.
Ik hou iedereen een half uurtje bij elkaar vandaan, maar ik geef het echt alleen als ze vlooien hebben.
En dat is meestal met nieuwe dieren die in huis komen ( en dat is niet zo vaak)
Daarna laat ik ze weer bij elkaar en opletten.
Ik heb ze hier nooit bij elkaar zien likken als ze dat spul kregen.
Na 24 uur hoef je ze niet meer in de gaten te houden.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kittentjes

Re: Stronghold twee kittens, likgevaar?

Bericht door kittentjes »

Ik deed het ook wel als ze kittens waren en net kwamen. Nu geef ik het nooit meer.

Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk

Plaats reactie