Nest kittens, tante wil helpen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
l0vely
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2020 14:24

Nest kittens, tante wil helpen?

Bericht door l0vely »

Hallo allemaal,

afgelopen maandag is er bij mij een klein nestje kittens geboren, van poes A. Poes B, de zus van poes A was daarbij en sinds vandaag wil poes B er continue bij gaan liggen. Poes A lag met haar 3 kittens in een lekker nestje echter dit was te klein om daar ook poes B bij te leggen. Dierenarts zegt dat het geen kwaad kan, dus ik heb ze verplaatst naar een groot deken waar ze met zijn allen kunnen liggen. Poes B wast vooral de kontjes, de koppies, en houd ze warm. Poes A lijkt dit toe te laten, ook zeker gezien het feit dat poes B bij de bevalling was zal betekenen dat de zusjes een bijzondere band hebben. Ik ben zo bezorgd als de pest, en ben bang dat poes A de kittens hierdoor af zal stoten, de dierenarts vind dat ik mij geen zorgen moet maken zolang poes B enkel een beetje mee-moedert. Hebben jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nest kittens, tante wil helpen?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik denk niet dat je op dit forum veel mensen zult vinden met ervaring met nestjes (we zijn pro castratie ;-) )

Maar het kan geen kwaad dat de twee zusjes samen met de baby's liggen. In het wild gebeurt dat ook.
Trouwens ik woon vlakbij een boerderij waar twee poezen met kleintjes zitten, en die kruipen ook gezellig bij elkaar. Als de ene moeder op jacht is, zorgt de andere ondertussen voor de kleintjes (die trouwens zuigen bij de 2 moeders)
Zelf de kater en de gecastreerde katten wassen de kleintjes als ze de kans krijgen ;-)

PS ik hoop dat je je poezen ook zult laten castreren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie