het kammen van mijn kater

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Cheyennetje1996
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2020 13:21

het kammen van mijn kater

Bericht door Cheyennetje1996 »

hoi iedereen,
ik heb een noorse boskat kater van bijna twee jaar, en het is echt een speciale lieverd<3
alleen een ding is echt van toen die net uit het nestje kwam echt een drama,
het kammen is al van het begin zo een probleem dat hij regelmatig met klitten in zijn haar zit en hij veel meer haarballen opgeeft. en hij soms met klitten aan zijn kontje zit wat hij ook echt niet leuk vind,
wanneer we hem gaan kammen moeten ik en mijn vriend het samen doen want hij is zo sterk en doet zoveel om los te komen dat het voor ons maar vooral voor zichzelf het niet aangenaam is.
op zijn kopje is het goed maar rug vind hij gewoon echt niet leuk en dan wordt hij gewoon heel erg boos,
iemand tips?


[img}
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: het kammen van mijn kater

Bericht door marloes501 »

Er gaan een Tweetal dingen door mijn hoofd als ik dit lees. Ten eerste, kun je hem wel aaien over zijn rug? Als je dat ook niet kunt zou je kunnen afvragen of hij geen pijn heeft in zijn rug. Dan zou een bezoek aan de dierenarts misschien een goed idee zijn.

Verder zou je kunnen proberen om hem een positieve associatie te geven tijdens het kammen. Persoonlijk zou ik starten met een volledig nieuwe misschien zelfs nieuw soort kam/ borstel.
Zodat er geen enkele bekende geur aan zit die hij kan associëren met kammen.
Dan zou ik die kan op de grond leggen en hem stimuleren eraan te ruiken. Elke keer dat hij de kam aanraakt met zijn neus, of zijn neus richting kam beweegt, Geef je hem meteen een lekker snoepje. Dat doe je een flink aantal keren. Op die manier doe je elke keer een heel klein stapje richting kammen elke keer gepaard gaan met snoepje. Op die manier leert hij dat kammen een plezierig iets is.

Heel veel succes ermee en hou ons op de hoogte.
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: het kammen van mijn kater

Bericht door Sjanke »

Misschien kijken wat voor kam/borstel je hebt? Onze kat vond metalen pinnetjes maar niks (waarschijnlijk toch wat pijnlijk op de huid), dus we hebben nu een soort handschoen. Dan lijkt het voor de kat heel erg op aaien. Dat gaat een stuk beter.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: het kammen van mijn kater

Bericht door Rik »

Of een pet+me. Ook fijne dingen.
https://www.petandme.ch/en/petandme-care-brushes/

Wanneer er al klitten zijn ben je uiteraard al veel te laat. Kamen moet je doen voordat er klitten ontstaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cheyennetje1996
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2020 13:21

Re: het kammen van mijn kater

Bericht door Cheyennetje1996 »

hoi iedereen,
bedankt voor de reactie´s, klitten zijn het nog niet maar onze kat kan je niet binnenhouden dus hangen er soms stukjes viezigheid dat samen klit maar we er dan uit kammen.
ik heb inderdaad een kam met metalen pinnetjes,
ik kan mijn kater op de rug aaien maar hij vind het wel niet leuk dat je dichtbij zijn kont komt, dan gaat hij miauwen en gaat hij weg.
de dierenarts hebben we al is alles gezegd maar die zegt dat er niets aan de hand is met zijn ruggetje.

heel erg bedankt voor de tips

Cheyenne en Doddel
Plaats reactie