Kattentrimster tijdens Coronacrisis

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Kattentrimster tijdens Coronacrisis

Bericht door Hawk »

Hallo Iedereen,

Normaal gesproken kom ik eens in de 2 maanden met Anasja bij een kattentrimster. Dat gaat altijd goed, echter valt daarbij te zeggen dat ik er altijd bij blijf. Nu, met de Coronacrisis wordt dat op zijn zachts gezegd moeilijk gezien de 1,5 meter afstand norm.
De trimster heeft de ervaring met katten dat ze meer op hun gemak zijn als de eigenaar (mij) erbij is. We weten natuurlijk niet op voorhand hoe Anasja zal reageren. Ze vind het kammen en behandelen altijd prima t/m onder de oksels aan toe (vind geen 1 kat goed maar Anasja wel). Ook vermoed ik (gezien ik normaal gesproken elke 2 maanden langs kom) dat Anasja de trimster wel zal herkennen. Dat zijn dus pluspunten. Het enige, ja... ik ben er niet bij vanwege de 1,5 meter maatregel.
Mijn vraag: Hebben jullie ervaringen in de laatste weken om een kat naar een trimmer / ster toe te brengen en er niet bij te blijven?
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Kattentrimster tijdens Coronacrisis

Bericht door Demajai »

Ik heb bij trimsalon gewerkt en daar brachten de mensen de katten heen na een half uurtje kwamen de mensen de katten weer halen, ligt eraan hoelang er aan de kat gewerkt word.
Love Taiger en Toby
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Kattentrimster tijdens Coronacrisis

Bericht door Hawk »

Bedankt nog voor je antwoord Demajai. Vandaag hebben we getracht om Anasja de trimbeurt te geven en dit is prima gegaan. Ik wachtte in de tuin en Anasja bleef rustig.
Ze is weer klitvrij en het overtollige haar is weg. Ze voelt zich er ook weer prima bij.
We kunnen Corona aan!
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Kattentrimster tijdens Coronacrisis

Bericht door Demajai »

Goed om te horen.
Love Taiger en Toby
Plaats reactie