Wormenkuur kleine poes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Iris85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2019 17:33

Wormenkuur kleine poes

Bericht door Iris85 »

26 november heeft onze poes (erg klein, licht en 15 jaar) een wormenkuur tablet gehad, een halve zoals werd geadviseerd. Merk wormenkuur: No worm pro. De andere helft heb ik bewaard in de bijhorende omhulsel, maar (ja heel stom) de verpakking heb ik weggegooid. Weet dus niet wanneer ik dus de andere helft kan geven, dus na hoeveel weken. Ze heeft er namelijk nog steeds last van (vloeibare ontlasting en je hoort het eruit pruttelen als ze in de kattenbak zit). Ze heeft het dus flink te pakken. Het zal schelen als ze straks dus weer harde ontlasting heeft en ik het dus uit de kattenbak kan scheppen. Nu moet het om de dag verschoond worden omdat de katten anders letterlijk in de stront zitten en ze dat ook als spoor meenemen naar bijv. Het bed of dat ze sowieso niet meer op de kattenbak willen. We hebben namelijk geen plek voor meerdere kattenbakken en het is altijd goed gegaan. Probleem is nu dus de vloeibare ontlasting.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door pinguin »

Zijn de wormen zichtbaar dan? Diarree kan ook veel andere oorzaken hebben. Ik zou morgen de dierenarts bellen voor advies en ook aangeven wanneer u wat heeft gegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door Coraline »

Ik zou ook een afspraak bij de dierenarts gaan maken. Ze verliest zoveel vocht met de diarree maar ook voedingstoffen. Hij/zij kan nagaan of het echt van de wormenkuur komt of van iets anders.
Sterkte.
Iris85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2019 17:33

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door Iris85 »

Heb DA gebeld en uitgelegd, die heeft geadviseerd om nu nog een keer over een maandje te geven en daarna verder te kijken of het nodig is om maandelijks te geven of minder
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door pinguin »

Andere dierenarts zoeken. Diaree is wel degelijk een een signaal voor verder onderzoek. Zeker als het langer dan houd. Kans op uitdroging word ook steeds groter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door Synemios »

Eens met pinguïn, dit moet echt onderzocht worden.
Je kunt die kat echt geen maand met pruttelende vloeibare ontlasting laten lopen.
Je hebt ook anti worm middelen die niet herhaald hoeft te worden.
1x geven en klaar ben je en dan zou de diarree sowieso over moeten zijn tenzij het door iets anders komt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Poezevrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jun 2012 01:01

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door Poezevrouwtje »

Mijn kat had ook altijd diaree klachten na een ontwormingstablet. Hij is de een keer behoorlijk van gaan schuimbekken en overgeven gebeurden gelukkig bij de DA zelf. Hij zag gelijk dat het allergische reacties van ontwormingstablet waren.

Mijn DA geef daarom altijd een combinatie van vlooiendruppels en een ontwormingsdruppels in zijn nek. Totaal geen last van klachten zins dien gehad.

Als de diarree blijf aanhouden inderdaad een andere DA bellen. Kunnen ook andere lichamelijke aandoeningen zijn.
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden. :cry: Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 😿😿
Iris85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 apr 2019 17:33

Re: Wormenkuur kleine poes

Bericht door Iris85 »

Ze heeft vrijdag haar andere halve tabletje gehad en ik zie nu ook geen dunne ontlasting meer in de kattenbak :smile:
Plaats reactie