Gedrag kater

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
fluffykittypaws
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2019 10:34

Gedrag kater

Bericht door fluffykittypaws »

Hoi mede katten liefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum, heb een lieve baldadige kitten van bijna 7 maanden genaamd Tommy. Het is
een Europese korthaar en gister hebben we hem laten castreren. Nu is het natuurlijk nog een kitten, dus zijn baldadige gedrag hoort er een beetje bij, nu zijn balletjes eraf zijn had ik gehoopt dat hij ook wat rustiger naar mij zou zijn. Hij "valt" mij namelijk geregeld aan, mijn handen/armen en benen. Bij mijn partner en dochtertje van 7 maanden vertoont hij dit gedrag helemaal niet, in tegendeel hij is erg geduldig en lief richting mijn dochtertje. Hij komt bij mij ook heerlijk kroelen en knuffelen, het zijn echt momenten dst hij zo is. Natuurlijk is dit richting mij op een speelse manier, maar het is nogal agressief gedrag. Als hij eenmaal "aanvalt" laat hij moeilijk los, alsof ik een prooi ben. Grote ogen, oren in de nek en staart zwiept snel heen en weer. Ik wil dit zo graag afleren, maar ik heb geen idee hoe want niks lijkt te werken.
Ik hoop dat iemand op dit forum de goude tip voor mij heeft! :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gedrag kater

Bericht door Rik »

Is het de enige kitten in huis? Duidelijk is dat ie jou ziet als kitten/speelmaatje. Gouden tip is dan een tweede erbij te nemen.

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding

Een of twee kittens?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Gedrag kater

Bericht door maliejane »

De hormoben zijn 1 dag na de castratie nog niet weg. Als hij rustiger wordt door de castratie kan dat tot 6 weken na de castratie duren.

Mijn kat vertoonde hetzelfde gedrag als jij beschreef. Ik hoopte ook dat het na de castratie zou verminderen maar dat gebeurde niet. Hier was de oplossing een 2de kitten. Ik zal dan ook nooit meer kiezen voor 1 kitten alleen. Dit gedrag komt namelijk bij bijna allemaal voor.
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gedrag kater

Bericht door nellebel »

heel herkenbaar dit gedrag. solokitten. bij mijn flippie (het liefste meisje van de hele wereld) ging het over toen we haar vriendje sjefke in huis haalde.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
fluffykittypaws
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2019 10:34

Re: Gedrag kater

Bericht door fluffykittypaws »

Dank voor jullie reacties! Wij hebben wel gedacht aan een tweede kitten, maar voor nu komt dat (nog) niet goed uit. Wij willen in de nabije toekomst wel kijken voor een tweede kitten. Maakt het geslacht wat uit? Wij zouden er nog een poes bij willen.
Is naar buiten doen wellicht ook een oplossing? Dan kan hij ook zijn energie kwijt, hij moet nog wel ingeënt worden en eigenlijk wilde ik van mijn lieve Tommy geen buitrnkat maken, maar als het voor hem kan helpen.
Heeft iemand daar nog tips voor, de eerste x naar buiten is ook erg spannend!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gedrag kater

Bericht door Anne »

Ik deed ze vroeger ook altijd naar buiten, totdat er twee onder de auto kwamen ( gelijk dood)
en eentje terug kwam zonder zijn achterpoot. de da kon zien aan het bot zien dat het een gemeentegrasmaaier moest zijn geweest. Ik zou er dus erg mee uitkijken, en vooral met zo;n kleine hummel die nog maar net gecastreerd is. Je zegt het zelf al, het duurt nog 6 weken voordat de hormonen weg zijn
Oplossing is aan een tuigje wennen en aan de tuig buiten of je tuin catproof afzetten
Ondertussen lekker veel spelen met je kater, daar worden ze ook moe van
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie