Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

Hey lieve kattenliefhebbers,

Ik heb 2 kattenbakken voor mijn Bobbie. 1 grote open bak waar het goed mee gaat en een grote dichte bak met zo een kap erop.

Nu plast die zo nu en dan tussen de kappen in. Maybe omdat die toch niet lekker kan zitten zo voor zijn ding te doen. Ik heb nu de kap eraf gehaald ben alleen beetje bang dat hij nu erover plast? Maar dat zal wel niet lijkt me?

Denken jullie?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door nellebel »

even proberen denk ik. bij mij moet de kap erop blijven om 2 redenen. reden 1, ze willen liever niet op de bak zonder kap. blijven ze wat dralen rond de bak, reden 2, ik heb er eentje die soms staande plast, oftewel, tegen die rand aan. zonder kap zou hij/zij (geen idee wie het is) tegen de muur plassen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Rik »

Inderdaad gewoon proberen. Het kan zijn dat het zo krap is dat hij 'vrij' wil zitten met zijn hoofd en daardoor zijn achterste te ver tegen de rand heeft.

Ik neem aan dat je het plastic klepje aan de voorkant er al afgesloopt hebt (altijd eraf slopen, dat ding).

Ik kan me even geen voorstelling maken van "tussen de sluiting". Als ze hier aan de binnenkant tegen de kap plassen stroomt het gewoon de bak weer in (omdat de kap zelf aan beide kanten over de rand past). Is dat bij jou niet zo?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 14 aug 2019 12:04 even proberen denk ik. bij mij moet de kap erop blijven om 2 redenen. reden 1, ze willen liever niet op de bak zonder kap. blijven ze wat dralen rond de bak, reden 2, ik heb er eentje die soms staande plast, oftewel, tegen die rand aan. zonder kap zou hij/zij (geen idee wie het is) tegen de muur plassen.
Ik ga het proberen. Hopelijk plast die me niet tegen de muur en op de grond. Mja anders opruimen. Gaat wel altijd moeizaam met smetvrees maar wil het proberen.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 14 aug 2019 12:10 Inderdaad gewoon proberen. Het kan zijn dat het zo krap is dat hij 'vrij' wil zitten met zijn hoofd en daardoor zijn achterste te ver tegen de rand heeft.

Ik neem aan dat je het plastic klepje aan de voorkant er al afgesloopt hebt (altijd eraf slopen, dat ding).

Ik kan me even geen voorstelling maken van "tussen de sluiting". Als ze hier aan de binnenkant tegen de kap plassen stroomt het gewoon de bak weer in (omdat de kap zelf aan beide kanten over de rand past). Is dat bij jou niet zo?
Ja het lukt hem om tussen de sluiting te komen terwijl die wel goed afsluit. Blijkbaar niet goed genoeg. Maar even zonder kap proberen inderdaad.

Ik had de klep er niet af. Waarom haal je die eraf? Meer vrijheid voor de kat dan?

Nja nu eerst een zonder proberen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Rik »

Aiaiaiai.... Dat plastic klepje een de voorkant in de kap is eigenlijk het eerste dat iedereen er hier afsloopt. Het zijn ondingen. De kat moet moeite doen om zich erdoorheen te wringen en als hij eenmaal binnen is slaat die klep dicht en sluit de hele bak af (wat een vreselijk gevoel moet zijn).

Hier zitten ze regelmatig op de bak met hun kop uit die opening stekend. Dat is de enige manier waardoor ze een beetje ruimte hebben met hun achterwerk. Want als die klep er wel in zit, dan moeten ze wel met hun achterkant tegen de rand zitten. Soms staan ze zelfs met de voorpoten op de rand bij de ingang en zitten ze vrolijk rond te kijken terwijl ze hun behoefte doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Anne »

Ik heb dit probleem ook vaak. Het ligt aan de kattenbak, op de een of andere manier is de sluiting tussen bak en deksel niet waterdicht. Ik heb deze bakken naar de tuin verbannen, werd het zat om steeds maar sopjes te maken ;-)
Vaak ligt er dan plas aan de zijkant van de bak :???:
Nu heb ik alleen nog maar 1 soort kattenbak bij wie ik dit probleem niet heb, en komen er verder ook geen andere dan dat merk in huis. Ik heb er 4 van en ze zijn ook best wel ruim dat scheelt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 14 aug 2019 12:47 Aiaiaiai.... Dat plastic klepje een de voorkant in de kap is eigenlijk het eerste dat iedereen er hier afsloopt. Het zijn ondingen. De kat moet moeite doen om zich erdoorheen te wringen en als hij eenmaal binnen is slaat die klep dicht en sluit de hele bak af (wat een vreselijk gevoel moet zijn).

Hier zitten ze regelmatig op de bak met hun kop uit die opening stekend. Dat is de enige manier waardoor ze een beetje ruimte hebben met hun achterwerk. Want als die klep er wel in zit, dan moeten ze wel met hun achterkant tegen de rand zitten. Soms staan ze zelfs met de voorpoten op de rand bij de ingang en zitten ze vrolijk rond te kijken terwijl ze hun behoefte doen.


Ik heb nu in ieder geval dat hele ding eraf. Als hij nu over de bak zou plassen zal ik dat ding inderdaad slopen. :)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 14 aug 2019 14:37 Ik heb dit probleem ook vaak. Het ligt aan de kattenbak, op de een of andere manier is de sluiting tussen bak en deksel niet waterdicht. Ik heb deze bakken naar de tuin verbannen, werd het zat om steeds maar sopjes te maken ;-)
Vaak ligt er dan plas aan de zijkant van de bak :???:
Nu heb ik alleen nog maar 1 soort kattenbak bij wie ik dit probleem niet heb, en komen er verder ook geen andere dan dat merk in huis. Ik heb er 4 van en ze zijn ook best wel ruim dat scheelt
Ja wie weet werkt deze bak wel zonder kap. Dat die meer ruimte heeft en netjes naar onder kan plassen. Hope so. :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Daarom heb ik speciebakken, kunnen ze heerlijk staand plassen en het blijft altijd binnenboord.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

castratenkoor schreef: 14 aug 2019 15:50 Daarom heb ik speciebakken, kunnen ze heerlijk staand plassen en het blijft altijd binnenboord.
Snap wat je bedoeld.

Ik kijk eens aan of dit werkt...als dit niet werkt dan probeer ik de kap er nog eens op te zetten zonder het poortje dan.

En als dat niet werkt, moet ik nog zo ene bestellen die ik in een andere kamer heb staan. Een mooie grote open bak van Trixie.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kattenbak, kat plast soms tussen sluiting van kattenbak

Bericht door Tibor1984 »

Sinds de kap eraf is, wel pas 1 dag is het goed gegaan. Niet eens plas op de randjes.

Vliegen wel wat meer steentjes uit de bak, maar die kon we opvegen / stofzuigen.
Plaats reactie