Hoe vaak kattenbak verschonen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 29 jun 2019 20:38 Niet zo twijfelen aan jezelf. Je hebt Bobbie al zo lang en jullie doen het samen al die jaren het al goed en Bobbie is er ook gewoon gezond mee. Iedereen heeft zijn eigen manier. Volgens mij ga je veel meer twijfelen door al die vragen. Dat iemand zonder ervaring deze vragen stelt snap ik, maar vraag me af of jij niet je angsten aan het voeden bent. Er zijn toch geen problemen met de kattenbak en Bobbie?

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Nee je hebt gelijk, ik moet minder van dit soort dingen op het forum zetten. Want merk ook dat ik hierdoor meer last van smetvrees krijg etc. Tis gewoon zo moeilijk alleen, en even een reactie helpt...wel tijdelijk vaak maar helaas, maar toch even wat minder stress dan.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 30 jun 2019 15:56 En naast dat, als je te schoon bent heeft het afweersysteem van de kat ook niks te doen.
Ik weet niet of het relevant is met mensen maar er was laatst een onderzoek gedaan naar longkwaliteit, speciaal is daarbij naar mensenkinderen gekeken. En wat blijkt? "boeren"'kinderen hebben juist sterkere longen omdat ze meer in contact zijn gekomen met poepbacterien! Deze kinderen ontwikkelen dus langzamer astma en andere longziektes dan kinderen die in een schone/steriele omgeving opgroeien
Ja das inderdaad apart. En ja ik weet I drive myself crazy :(
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Embillie »

Die bevestiging zoeken heeft ook een keerzijde. Dit vertel ik uit eigen ervaring ;)
Ik heb in het verleden een zware angststoornis gehad, geen pretje. Maar door die angsten leef je wel in een continue, zelfopgelegde stress (ja het zal wat cru klinken, maar die stress veroorzaak je zelf!)
Het voelt fijn om bevestiging van een ander te krijgen. Het geeft een moment van opluchting. Maar je raakt er op een gegeven moment afhankelijk van.

Houd in gedachten, zoals voor mij werd gezegd:
Je leeft al 4 jaar met Bobbie. In die tussentijd heb je alles goed gedaan, want Bobbie is gezond en gelukkig.
Dat betekend dat je het al goed doet en de mening van anderen eigenlijk helemaal niet nodig bent want in de vele gesprekken die je inmiddels hier hebt gehad, had niemand wat aan jouw handelswijze toe te voegen of te bekritiseren ;)

Oftewel, relax. Je doet het goed. Niet vergeten hè!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

Embillie schreef: 02 jul 2019 14:45 Die bevestiging zoeken heeft ook een keerzijde. Dit vertel ik uit eigen ervaring ;)
Ik heb in het verleden een zware angststoornis gehad, geen pretje. Maar door die angsten leef je wel in een continue, zelfopgelegde stress (ja het zal wat cru klinken, maar die stress veroorzaak je zelf!)
Het voelt fijn om bevestiging van een ander te krijgen. Het geeft een moment van opluchting. Maar je raakt er op een gegeven moment afhankelijk van.

Houd in gedachten, zoals voor mij werd gezegd:
Je leeft al 4 jaar met Bobbie. In die tussentijd heb je alles goed gedaan, want Bobbie is gezond en gelukkig.
Dat betekend dat je het al goed doet en de mening van anderen eigenlijk helemaal niet nodig bent want in de vele gesprekken die je inmiddels hier hebt gehad, had niemand wat aan jouw handelswijze toe te voegen of te bekritiseren ;)

Oftewel, relax. Je doet het goed. Niet vergeten hè!
Thanks voor je bericht. Ja ik heb dit ook al jaren maar nu is weer even op de voorgrond wat het moeilijk maakt.

Normaal gesproken als ik de kattenbak grote schoonmaak geef zet ik Bobbie apert op de slaapkamer. Nu zondag ga ik de bak weer schoonmaken maar nu ben ik bang om Bobbie apart te zetten, vanwege warmte en schuldgevoel. Mja.

Hoop dat het snel weer wat beter wordt. Het lijkt op moment wel of er overal een val zit waardoor ik in mijn dwang en angst terecht kom.

En ja ik weet ik doe dit mezelf aan. :( Wilde dak die knop kon omdraaien.

Maar goed.. Groetjes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door nellebel »

maar dan weet jij eigenlijk ook wat je moet doen om te zorgen dat je weer minder last krijgt van je dwang. dingen aan gaan. dus ......bobbie niet apart gaan zetten bij het verschonen van de bak. als jij dwang en angst wilt verminderen zul je dus moeten stoppen met je handelingen om te ervaren dat er niks met bobbie gebeurt. je weet dit wel maar het is verdomde moeilijk maar het enigste dat kan helpen om je dwang en angst weer onder controle te krijgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 03 jul 2019 09:51 maar dan weet jij eigenlijk ook wat je moet doen om te zorgen dat je weer minder last krijgt van je dwang. dingen aan gaan. dus ......bobbie niet apart gaan zetten bij het verschonen van de bak. als jij dwang en angst wilt verminderen zul je dus moeten stoppen met je handelingen om te ervaren dat er niks met bobbie gebeurt. je weet dit wel maar het is verdomde moeilijk maar het enigste dat kan helpen om je dwang en angst weer onder controle te krijgen.
Ja mij is een keer de onderste bak gevallen mha was niks gebeurd. Waar doen jullie de bak schoonmaken? Gewoon boven aanrecht of? Doe het nu altijd onder de douche mja.

En je hebt gelijk. Angsten aangaan. Ben gewoon helemaal op at the moment.

Sowieso als ik even de afvalzak met grit naar beneden breng zet ik hem wel even apart. Maar das niet lang.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door nellebel »

en dus ook niet vragen hoe wij de bak schoonmaken maar het doen zoals je het al jaren doet . vertrouw op jezelf. bobbie doet het goed bij jou en al die jaren dat je de bak hebt schoongemaakt is er niets met hem gebeurt. dus niet om je te pesten maar om je te helpen ga ik je niet vertellen hoe ik mijn bakken schoonmaak.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 03 jul 2019 12:34 en dus ook niet vragen hoe wij de bak schoonmaken maar het doen zoals je het al jaren doet . vertrouw op jezelf. bobbie doet het goed bij jou en al die jaren dat je de bak hebt schoongemaakt is er niets met hem gebeurt. dus niet om je te pesten maar om je te helpen ga ik je niet vertellen hoe ik mijn bakken schoonmaak.
Wild niet weten hoe maar waar?

Maar ik snap je punt wel. Bedoel kan het boven de wasbak in de keuken?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Anne »

Ik doe het op het aanrecht omdat ik anders last van mijn rug krijg, ik heb scolliose.
Aan het aanrecht kan ik het staand doen zonder teveel bukken e.d.
Na de schoonmaak desinfecteer ik wel altijd het aanrecht en de wasbak

Maar als jij het al jaren in de douche doet, wat is dan het probleem? ;-) Een ieder moet dingen op zijn/haar eigen manier doen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door nellebel »

Waar deed je het voorheen, daar doe je het nu ook

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Embillie »

Misschien zal cognitieve gedragstherapie wel wat voor je zijn.
Wel via de huisarts doen, anders mag je het hele pakket zelf gaan betalen.
Maar die keuze is aan jou, ik zou niet meer zo’n terugval accepteren als het bij mij gebeurde.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door nellebel »

Mag ik je nog 1 tip geven vraag hier een foto album aan. Laat ons foto zien van Bobbie, vertel over hem, zijn capriolen, wat zijn karakter is wat je mee maakt met hem, waarom hij zo'n lieverd is. Ben je toch met ons in contact maar staat je angst niet meer voorop. Hebben we het gezellig over katten . Ik leuker voor jou en meer afleiding

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 03 jul 2019 15:58 Ik doe het op het aanrecht omdat ik anders last van mijn rug krijg, ik heb scolliose.
Aan het aanrecht kan ik het staand doen zonder teveel bukken e.d.
Na de schoonmaak desinfecteer ik wel altijd het aanrecht en de wasbak

Maar als jij het al jaren in de douche doet, wat is dan het probleem? ;-) Een ieder moet dingen op zijn/haar eigen manier doen
Ja daar heb je een punt!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 03 jul 2019 16:08 Waar deed je het voorheen, daar doe je het nu ook

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Okidoki! Zal ik doen!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Hoe vaak kattenbak verschonen?

Bericht door Tibor1984 »

Embillie schreef: 03 jul 2019 16:09 Misschien zal cognitieve gedragstherapie wel wat voor je zijn.
Wel via de huisarts doen, anders mag je het hele pakket zelf gaan betalen.
Maar die keuze is aan jou, ik zou niet meer zo’n terugval accepteren als het bij mij gebeurde.
Ja heb ik ook al eens gehad, loop sowieso nu nog bij een spycholoog.
Plaats reactie