Warmte kat

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

Hey people.

Tis in mijn woonkamer 30 graden. Anders kamers zijn koeler maar nog warm. Toch blijft Bobbie in de woonkamer. Snap ik niet helemaal.

Was wel van plan om binnenkort de wc te poetsen zodat die daar op de tegels kan. Zijn wat koeler. Maar normaal laat ik hem daar niet in. Toch dan maar doen?

Ik heb sowieso een koelmat besteld.

Groetjes,
Tibor
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Warmte kat

Bericht door Anne »

Als je hem de gelegenheid geeft tot de koelere kamers inclusief koelere wc vloertegels kiest hij zijn eigen plekje wel uit.
Hier ligt de helft binnen en de helft buiten, wel allemaal voor pampus, maar jij en ik zijn ook niet echt actief in deze hitte toch?
komt helemaal goed als je hem de gelegenheid aanbiedt om zich terug te trekken tot koelere ruimtes :smile: En altijd zorgen dat er drinkwater klaar staat. geef je hem ook natvoer? Dan kun je mengen met flink wat water, dat is alleen maar goed vooral met deze warmte
Ze worden hooguit wat loom maar dat is heel normaal met deze hitte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 25 jun 2019 17:32 Als je hem de gelegenheid geeft tot de koelere kamers inclusief koelere wc vloertegels kiest hij zijn eigen plekje wel uit.
Hier ligt de helft binnen en de helft buiten, wel allemaal voor pampus, maar jij en ik zijn ook niet echt actief in deze hitte toch?
komt helemaal goed als je hem de gelegenheid aanbiedt om zich terug te trekken tot koelere ruimtes :smile: En altijd zorgen dat er drinkwater klaar staat. geef je hem ook natvoer? Dan kun je mengen met flink wat water, dat is alleen maar goed vooral met deze warmte
Ze worden hooguit wat loom maar dat is heel normaal met deze hitte
Shit ik ben nu weg en heb de wc nog niet voorbereid en is dus nog dicht. Nu kan ik me daarover schuldig voelen. Maar ververs zijn water wel vaker. En heb gister inderdaad water bij nat voer gedaan.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Warmte kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat je ook kan doen is een teiltje koud water geven met een drijvend speeltje (bv pingpong balletje) zodat Bobbie zijn pootjes nat maakt als hij ermee speelt. Dat koelt ook af, en als hij zijn pootjes droog likt krijgt hij ook extra vocht naar binnen. Maar dan mag je natuurlijk geen bezwaar hebben dat de vloer nat wordt.
Er bestaan ook afkoel matten. Die zijn normaal wel voor honden gemaakt maar een kat die te warm heeft zal die misschien ook gebruiken.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

Zotvanpoezen schreef: 25 jun 2019 20:09 Wat je ook kan doen is een teiltje koud water geven met een drijvend speeltje (bv pingpong balletje) zodat Bobbie zijn pootjes nat maakt als hij ermee speelt. Dat koelt ook af, en als hij zijn pootjes droog likt krijgt hij ook extra vocht naar binnen. Maar dan mag je natuurlijk geen bezwaar hebben dat de vloer nat wordt.
Er bestaan ook afkoel matten. Die zijn normaal wel voor honden gemaakt maar een kat die te warm heeft zal die misschien ook gebruiken.
Afkoelmat komt morgen hopelijk binnen.

Net vluchtig de wc schoon gemaakt, zodat hij straks op de koele tegels kan, eerst laten drogen nu hehe
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

Haha klein flesjes ingevroren, shirtje eromheen, voor de ventilator gelegd...drie keer raden wie er nu voor ligt? :P

31 en half in mijn woonkamer, jesus. Woon op een hoek niet veel aan te doen...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Warmte kat

Bericht door Anne »

Sterkte met de hitte in je huis, dat is wel erg warm :???: Heb je goede zonnewering?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Warmte kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn zoon heeft een airco voor op zijn kamer gekocht. Daar was het gisteravond 35 graden! (hij slaapt net onder het dak)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Warmte kat

Bericht door nellebel »

Hier liggen ze soms op het balkon in de brandende zon, even later liggen ze binnen onder de airco. Binnen maximaal 23 graden en toch gaan ze recht onder de koude blazer liggen. En dan weer buiten in de zon. Kwestie van steekje los denk ik

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Warmte kat

Bericht door Moni3 »

nellebel schreef: 26 jun 2019 20:04 Hier liggen ze soms op het balkon in de brandende zon, even later liggen ze binnen onder de airco. Binnen maximaal 23 graden en toch gaan ze recht onder de koude blazer liggen. En dan weer buiten in de zon. Kwestie van steekje los denk ik

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Katten zijn gewoon rare beesten, daarom passen ze zo goed bij mij ;-)

Tibor, je kan niet anders dan Bobbie verschillende mogelijkheden aanbieden, en dan kiest hij zelf wel wat hij het lekkerste vindt. En jij hebt dus het juiste gevonden :eclap:

Mijn huis blijft gelukkig onder de 23 graden. Maar dan moet ik wel de ramen en gordijnen dicht houden..... heel ongezellig vind ik altijd, maar het werkt echt bij mij.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Warmte kat

Bericht door pinguin »

Hier is het van de week ook boven de 30 graden geweest. Ze slapen dan vooral en s'nachts slapen we met zijn 3 buiten op mijn afgezette balkon heerlijk afkoelen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Warmte kat

Bericht door R1ck »

Volgens mij kunnen Siberische katten prima tegen warmte en kou. Dat geldt niet voor mij, helaas. Maar als zo'n kleine lieve kitten bij je op schoot kruipt met dit warme weer en zich volledig overgeeft aan je en uitstraalt dat ze heerlijk ligt te genieten, dan krijg ik het niet over mijn hard om haar weg te zetten.

Dan ga ik op mijn rug liggen en schuif haar steeds een beetje verder naar boven, om het oververhitte deel weer ademruimte te geven. Totdat moment komt dat we kop-aan-kop liggen. :-P Dan zijn we ondertussen al een keer ergens in slaap gevallen (na het eten) en zijn we zo 2 à 3 uur verder.

Jammer dat ik zelf geen foto maken kan, want dat is echt zoooo cute! En kleine kittens worden veel te snel groot.

Soms gaat zo ook heerlijk op de koele tegels liggen. Ik heb twee cat mate drinkfonteinen in huis (kamer en keuken) en het ondergedeelte gebruikt ze vaak voor de pootjes en ze drinkt vaak uit de bovenste plateautjes, maar het meest uit het stromende watervalletje. De andere drinkbakken vind ze niets, omdat ze echt gigantische snorharen heeft en geen bak groot genoeg is. Ze krijgt haar brokjes daarom ook uit een hondenvoerbak en natvoer van een schoteltje (ze begint het langzaam te waarderen).
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

R1ck schreef: 27 jun 2019 22:00 Volgens mij kunnen Siberische katten prima tegen warmte en kou. Dat geldt niet voor mij, helaas. Maar als zo'n kleine lieve kitten bij je op schoot kruipt met dit warme weer en zich volledig overgeeft aan je en uitstraalt dat ze heerlijk ligt te genieten, dan krijg ik het niet over mijn hard om haar weg te zetten.

Dan ga ik op mijn rug liggen en schuif haar steeds een beetje verder naar boven, om het oververhitte deel weer ademruimte te geven. Totdat moment komt dat we kop-aan-kop liggen. :-P Dan zijn we ondertussen al een keer ergens in slaap gevallen (na het eten) en zijn we zo 2 à 3 uur verder.

Jammer dat ik zelf geen foto maken kan, want dat is echt zoooo cute! En kleine kittens worden veel te snel groot.

Soms gaat zo ook heerlijk op de koele tegels liggen. Ik heb twee cat mate drinkfonteinen in huis (kamer en keuken) en het ondergedeelte gebruikt ze vaak voor de pootjes en ze drinkt vaak uit de bovenste plateautjes, maar het meest uit het stromende watervalletje. De andere drinkbakken vind ze niets, omdat ze echt gigantische snorharen heeft en geen bak groot genoeg is. Ze krijgt haar brokjes daarom ook uit een hondenvoerbak en natvoer van een schoteltje (ze begint het langzaam te waarderen).
Ja mijn katje is nooit echt een schootkat geweest maar wel heel erg vriendelijk, kopjes geven en alles.

Maar welke fontein heb je? Dat vind ik wel een leuk idee!
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Warmte kat

Bericht door R1ck »

https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972

Hier heb ik er twee van. Nika is er heel tevreden mee!
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

R1ck schreef: 28 jun 2019 14:47 https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972

Hier heb ik er twee van. Nika is er heel tevreden mee!
Thanks later even checken. Heb echt een zware dag. :(
Plaats reactie