Warmte kat

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

R1ck schreef: 28 jun 2019 14:47 https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972

Hier heb ik er twee van. Nika is er heel tevreden mee!
How werkt dat dan precies? Zag wel al dat ik stroom nodig heb.
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Warmte kat

Bericht door R1ck »

Klopt, je hebt stroom nodig voor het pompje dat er in zit. Het pompje is geruisloos en pompt het water van de onderste bak door een filter naar het bovenste plateau. Vandaar uit doet de zwaartekracht haar werk. Het verbruik is overigens zeer laag (2W = ongeveer 3,60 per jaar).

Op de website van zooplus is veel meer info te vinden, inclusief filmpjes en honderden reviews. Het product krijgt 5 sterren en ik ben het hier volledig mee eens, als ik naar Nika kijk.
Sommige kopers klagen over de pomp. Mijn tweede maakte ook een bromgeluid, maar ik ben ermee terug gegaan naar de winkel (had niet gekocht bij zooplus, maar bij Jumper) en ik kreeg gelijk mijn geld terug (en heb daar een nieuwe mee aangeschaft). Er zit een jaar garantie op de pomp en drie jaar garantie op de fontein zelf, dus ik denk dat de mensen met klachten te snel handelen en de portemonnee trekken.

Absolute aanrader!!
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Warmte kat

Bericht door pinguin »

Tibor wat ik in jou andere topics lees zou ik het niet aanraden. Er zijn ook waterbakken met filters zonder stroom.
Maar je kan ook ijsblokjes in het water doen en regelmatig te verversen.

Hier vinden ze water wat langer dan 24 uur staat lekkerder dan vers water .
Dus kijk gewoon wat je kat fijn vind


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

R1ck schreef: 28 jun 2019 18:47 Klopt, je hebt stroom nodig voor het pompje dat er in zit. Het pompje is geruisloos en pompt het water van de onderste bak door een filter naar het bovenste plateau. Vandaar uit doet de zwaartekracht haar werk. Het verbruik is overigens zeer laag (2W = ongeveer 3,60 per jaar).

Op de website van zooplus is veel meer info te vinden, inclusief filmpjes en honderden reviews. Het product krijgt 5 sterren en ik ben het hier volledig mee eens, als ik naar Nika kijk.
Sommige kopers klagen over de pomp. Mijn tweede maakte ook een bromgeluid, maar ik ben ermee terug gegaan naar de winkel (had niet gekocht bij zooplus, maar bij Jumper) en ik kreeg gelijk mijn geld terug (en heb daar een nieuwe mee aangeschaft). Er zit een jaar garantie op de pomp en drie jaar garantie op de fontein zelf, dus ik denk dat de mensen met klachten te snel handelen en de portemonnee trekken.

Absolute aanrader!!
Ah zo en er zit dus een soort waterreservaat in?

Ja is eenmaal uitproberen, en ja beetje geluid zou me niet storen. Zolang ik me TV kan horen. :P
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 28 jun 2019 18:55 Tibor wat ik in jou andere topics lees zou ik het niet aanraden. Er zijn ook waterbakken met filters zonder stroom.
Maar je kan ook ijsblokjes in het water doen en regelmatig te verversen.

Hier vinden ze water wat langer dan 24 uur staat lekkerder dan vers water AfbeeldingAfbeelding.
Dus kijk gewoon wat je kat fijn vind


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hehe ja, katten zijn vreemd, net zoals ik de laatste tijd helaas :( damn
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Warmte kat

Bericht door pinguin »

Tibor1984 schreef: Hehe ja, katten zijn vreemd, net zoals ik de laatste tijd helaas :( damn
Jij ben net zo vreemd al mij mijn buurman en elk ander mens. Iedereen is uniek Afbeelding.
Iedere gek heeft zij gebrek zeg ik altijd maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 28 jun 2019 20:33 Jij ben net zo vreemd al mij mijn buurman en elk ander mens. Iedereen is uniek Afbeelding.
Iedere gek heeft zij gebrek zeg ik altijd maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja das waar maar het neemt laatste tijd mijn leven over zeg maar, genieten van mooie dingen ook lastiger.
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Warmte kat

Bericht door R1ck »

Tibor1984 schreef: 28 jun 2019 20:30 Ah zo en er zit dus een soort waterreservaat in?

Ja is eenmaal uitproberen, en ja beetje geluid zou me niet storen. Zolang ik me TV kan horen. :P
Ja, kan twee liter water in. Je kunt hem dagelijks bijvullen met koel/koud water met dit warme weer en eenmaal per week helemaal verversen en de bak schoonmaken, zodat er geen kalk ontstaat. Werkt heel simpel. Of wat vaker verversen, afhankelijk van de staat van het water.

Maar de pomp is echt heel stil. Daar ga je geen last van hebben.

De kat is natuurlijk de baas. Nika was gelijk verkocht, maar iedere kat miauwt zoals die gebekt is natuurlijk.
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Warmte kat

Bericht door Siffie »

Ik leg een kruik in de vriezer, die ik vervolgens onder het dekentje leg waar ze vaak ligt. Hier ligt ze dan lekker tegenaan.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

R1ck schreef: 28 jun 2019 23:44 Ja, kan twee liter water in. Je kunt hem dagelijks bijvullen met koel/koud water met dit warme weer en eenmaal per week helemaal verversen en de bak schoonmaken, zodat er geen kalk ontstaat. Werkt heel simpel. Of wat vaker verversen, afhankelijk van de staat van het water.

Maar de pomp is echt heel stil. Daar ga je geen last van hebben.

De kat is natuurlijk de baas. Nika was gelijk verkocht, maar iedere kat miauwt zoals die gebekt is natuurlijk.
Thanks voor je antwoord. Nee das waar antwoord. En ja klopt iedere kat is anders.

Gelukkig word het volgende week wat koeler. Ik hou van mooi weer maar dit gaat te ver naar mijn mening.
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Warmte kat

Bericht door Moni3 »

Mijn ervaring met die pompjes is dat deze lawaai maken als er te weinig water in zit. Gewoon wat bijvullen dus. Niet te veel, want dan lekt ie weer ...... maar prima dingen die fonteintjes. Alleen drinkt Kees er niet uit dus hier staat hij weer in de kast.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Warmte kat

Bericht door Senshi »

Stromend water doet het bij onze katers ook heel goed. Zo ook de drinkfontein.
Soms maken ze een bende ervan maarja.. het is maar water. ;-)

De eerste drinkfontein van 14 euro was al groot succes, ze gingen beide meer drinken maar de kalk op het (donkere) plastic was steeds lastiger te verwijderen. Heb toen een keramische gekocht.. Kitty ofzo heet dat ding. Elke week even schuursponsje erover en klaar. Laatst nog een filterblok erbij gekocht en sindsdien zit het pompje ook niet meer onder de troepjes.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Warmte kat

Bericht door Tibor1984 »

Ja zal per kat verschillen of ze het leuk vinden of niet lijkt me.

Altijd een gokje.
Plaats reactie