Poes verliest veel haar

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teuntje2018
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2018 19:16

Poes verliest veel haar

Bericht door Teuntje2018 »

Hallo,

Wij hebben sinds een paar maanden een kruising van noorse boskat & ragdoll. alleen is ze al sinds dat we haar hebben heel erg aan het verharen. hebben jullie toevallig tips tegen het verharen? het zijn echt hele plukken die los komen.

alvast bedankt.
Teun&Spook
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Poes verliest veel haar

Bericht door Kikimax »

Welke voeding geef je? Want dat kan bepalend voor de vacht en huis zijn. Mochten er echt Kale plekken komen zou ik wel een bezoek aan de dierenarts doen. Verder is het ook de tijd voor verharen, het zonnetje komt eraan.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Teuntje2018
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2018 19:16

Re: Poes verliest veel haar

Bericht door Teuntje2018 »

We geven Royal Canin die ze bij de vorige eigenaar ook heeft gekregen.
Teun&Spook
Simmiebimmie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2020 18:24

Re: Poes verliest veel haar

Bericht door Simmiebimmie »

Ik heb ook een kat die veel verhaart. De dierenarts gaf mij de tip om vooral niet te borstelen of te kammen, daardoor trek je ook vaste haren eruit wat de haargroei alleen maar stimuleert.

inderdaad kijken naar voeding, die van mij krijgt speciaal voer voor de vacht, dat helpt een beetje.

Verder hebben we op plekken waar hij veel ligt een dekentje erover, zodat daar de haren opkomen en zo'n kleding plak rol ding voor als er haren op de kleding of bank zitten.
Ellie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2020 20:54

Re: Poes verliest veel haar

Bericht door Ellie »

Wij hebben vroeger ook een noorse boskat gehad. Deze verhaarde ook veel. Maar wou ook niet graag gekamd worden. Uiteindelijk daarom opgehouden met kammen.

Hierdoor kreeg de kat wel klitten. Maar die knipten we om de zoveel tijd eruit. Het zag er niet uit. Maar hij was er wel heel gelukkig door.
Gebruikersavatar
AshwinR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jun 2020 20:10
Contacteer:

Re: Poes verliest veel haar

Bericht door AshwinR »

Slechte voeding of allergie/intolerantie.
jacobien
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2022 10:11

Re: Poes verliest veel haar

Bericht door jacobien »

Toen onze poes uit het asiel kwam, was het haarverlies echt dramatisch. Dikke lagen haar op plekken waar ze gelegen had. Ze bleek best een angstig poesjes te zijn en heeft hier in huis veel meer rust dan ze in het asiel gewend was. Daarnaast krijgt ze het beste eten dat ik kan vinden.
Al met al is het haarverlies nu, na 3 maanden enorm afgenomen. Dus wij denken dat de stress en misschien ook de voeding een rol heeft gespeeld.
Jacobien en Bella, de liefste en roodste poes van Noord Beveland
Plaats reactie