EHBO kit samenstellen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SanneSaar
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2018 18:10

EHBO kit samenstellen?

Bericht door SanneSaar »

Hoi!

Over 4 weekjes komt kitten Saar (nu 5 wk) bij ons wonen, tenminste.. als het goed gaat.
Gisteren overleden binnen 30 min plotseling haar broertje en zusje en was Saar zelf ook ziek.
Uiteraard zijn ze met Saar naar de dierenarts geweest en bleek ze uitgedroogd. Ze kreeg antibiotica en vocht toegediend en moest vannacht elke 2 uur een spuitje bijvoeding met elektrolyten etc.
Vanmorgen moest ze terugkomen, ze is al goed opgeknapt, hetzelfde advies geldt ook voor vandaag en daarna krijgt ze gewone kittenmelk met een flesje. Vanaf dinsdag mag ze daarnaast ook starten met vast voedsel en wordt ze ontvlooid en ontwormd.

Wat een schrik, We zijn al bij Saar geweest toen ze twee weekjes was en sindsdien ben ik non-stop aan het lezen online over de beste manier om haar straks op te vangen wanneer ze bij ons komt.
Zo ook gisteravond. Ik heb veel topics gelezen over zieke kittens en katten en lees daarin vaak ‘geef vast dit of dat’ en toen bedacht ik me dat het weleens een goed idee kan zijn een ehbo kit samen te stellen.

Uiteraard ga ik met Saar direct naar de dierenarts als dit nodig is maar ik woon best in een uithoek waar maar 3x per week spreekuur is dus de kans is groot dat het even duurt voor we met de auto bij een dierenarts zijn. Ik wil dus goed voorbereid zijn!

Wat zou nou goed in zo’n kit passen?
Druivensuiker, lege spuitjes, thermometer?
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: EHBO kit samenstellen?

Bericht door Fotokonijn »

Ik denk dat ze beter drastische kittenmelk kunnen geven zoals KMR.
En dan bij voorkeur de poedervorm, die je met water aan moet lengen.
Heb ik erg goede ervaringen mee.(heb geen aandelen)
Is erg duur, maar werkt prima.
Hoe kan het trouwens dat de kittens uitgedroogd zijn?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
SanneSaar
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2018 18:10

Re: EHBO kit samenstellen?

Bericht door SanneSaar »

Ze hebben kittenmelk van de dierenarts gekocht waar veel extra’s in zit, naam weet ik niet.
Waarschijnlijk de melk van Moederkat gestopt? Smorgens waren ze alledrie nog levendig en speels en smiddags was het mis.
Ik hoop dat er niet meer achter zit.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: EHBO kit samenstellen?

Bericht door Fotokonijn »

De duimen draaien hier voor het kitten.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: EHBO kit samenstellen?

Bericht door Dinky »

Weten ze ook wat de oorzaak is geweest?
Wanneer ze zo zwak is zou ik voorzichtig zijn met gelijk een inenting erin te laten zetten.

Qua ehbo kit is het altijd goed om krachtvoer in huis te hebben voor dwangvoeren. Daarnaast een spuitje om het in het bekje te spuiten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
SanneSaar
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2018 18:10

Re: EHBO kit samenstellen?

Bericht door SanneSaar »

Goede tip van de inenting! Ik overleg dit tzt met mijn eigen dierenarts, ze krijgt bij ons pas inentingen.
De oorzaak weten ze niet.. Moeder is nog wel steeds heel erg aan het moederen!?
Plaats reactie