Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Fabvz
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2018 19:57

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door Fabvz »

Kan je het pilletje niet fijnmalen en oplossen in iets en dan vervolgens ook in een spuitje toedienen?
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door ErikPhilippus »

Ik blijf dit een situatie vinden, waar ik eerlijk gezegd niet goed een touw aan vast kan knopen.
Er vallen gaten van weken in de berichten, en derhalve vraag ik me af hoe serieus/urgent dit is.
Nicoheerlen
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2017 20:06

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door Nicoheerlen »

Sorry, maar momenteel zijn er ook prive omstandigheden waardoor ik niet constant alles kan bijhouden hier. (Een moeder die blaaskanker heeft bijvoorbeeld).

Maar goed, dit zal de laatste update zijn, na alle onderzoeken etc. Hebben wij dus de mazzel met een kat die snel gestresst is. Na de laatste controle kunnen wij zeggen dat er tot op heden geen herhaling is geweest van een blaasontsteking. Dus momenteel gaat alles zeer goed.

Iedereen bedankt voor het meedenken en alle tips zullen worden bewaard voor het geval het weer terug zou keren.

Met vriendelijke groet,
Nico en een poot van Abby.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door Lieselotje »

Veel sterkte!

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door ErikPhilippus »

Ik begrijp het, goed te horen dat het met Abby goed gaat op het moment.
Sterkte met je moeder!
Groet,
Erik
Nicoheerlen
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2017 20:06

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door Nicoheerlen »

Dank jullie. Aanstaande vrijdag wordt moeders geopereerd en tevens de uitslag van de scan (in verband met mogelijke uitzaaiien).
Gebruikersavatar
Kattenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:08

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door Kattenhuis »

Hier vorige week nog met de kater Roderick bij de dierenarts geweest. Hij was lamlendig en "schreeuwde" soms van de pijn. Uit onderzoek bleek hij een blaasontsteking te hebben (en last van blaasgruis). Heb Novacam (via spuitje in bek of over voer) en tabletjes Amoxibactin voorgeschreven gekregen. Verder RC Urinary s/0 nat en droogvoer (voorlopig). Hier was het advies van de dierenarts om de 1e paar dagen alleen natvoer te geven.
Nicoheerlen
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2017 20:06

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door Nicoheerlen »

Sterkte en hopelijk is de blaasontsteking weg als het blaasgruis ook weg is.
SuzyPl
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2018 00:46
Contacteer:

Re: Onze kat Abby constant "blaasontsteking"

Bericht door SuzyPl »

constant blaasontsteking kan duiden op een afwijking aan de nier. De belangrijkste functie van de nier is afvalstoffen omzetten in urine. Als dat niet goed meer gaat kan er vuil achterblijven wat nierstenen kan veroorzaken en ontstekingen aan de blaas. Heeft de dierenarts een bloedonderzoek gedaan en de hoeveelheid creatinine gemeten? Moet minder zijn dan 140 micromol/liter anders vrees ik dat er iets mis is. Sterkte!
Plaats reactie