Kitten plast en poept opeens door het hele huis heen ?!!?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

Kitten plast en poept opeens door het hele huis heen ?!!?

Bericht door Milou2 »

Afgelopen week plast en poept een van de kittens (terwijl ze gewoon kattenbak zindelijk zijn) door het hele huis, in de hoeken of op tassen...
De kitten is een maand of 4 nu.

Ik heb gister avond een 2de kattenbak gekocht. (hebben 2 kittens zelfde leeftijd)
De andere kitten ging gelijk in die kattenbak, en andersom.

Maar gevolg dat ik dus net weer plas en verse poep vond in de hoek van mijn woonkamer.
Wat kan hier aan de hand zijn ?

Als het goed is hebben we een kat en een kater. en doet de kat dit. We weten welke het doet.
iemand een idee of tips?
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Kitten plast en poept opeens door het hele huis heen ?!!

Bericht door Omnia »

Meestal is dit stress gerelateerd gedrag, tenzij er lichamelijk iets niet in orde is zoals problemen met darmen en blaas.

Heeft de kattenbak een kap of is hij open, veel katten voelen zich niet veilig op een gesloten of bak met kap. En doen hun behoefte daarom erbuiten

Is ze al door de da gecheckt?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten plast en poept opeens door het hele huis heen ?!!

Bericht door castratenkoor »

Als ze steeds op dezelfde plek plast zou ik op die plek een bak zetten, zonder de kap. En ik zou plas en poep door de dierenarts na laten kijken. Als het aan de gang blijft, dan ook bloedonderzoek. Ik zou altijd lichamelijke problemen eerst uit willen sluiten, zodat je zeker weet dat het tussen de oren zit.

Zelfs een derde bak is een goed idee. Met twee katten KAN 1 bak voldoende zijn. Maar als er wordt wild geplast en gepoept dan zou ik zeker de regel aanhouden, het aantal katten + 1 qua kattenbak.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie