bevalling na sterrilisatie! !!!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Neee hier zat ik indd niet op te wachten. Mn jongste slaapt sinds deze week eindelijk Door. . Ze moeten Om de 3/4 uur gevoed worden dus ik hou snachts 3 uur aan... Ze hebben nu net weer een voeding gehad. .. Vooral de tijger IS heel goed opgeknapt vergeleken met vanmiddag. .. omdat ze er zo slecht aan toe waren heb ik niet gekeken naar hoeveel ze mogen maar hoeveel honger ze hadden... Ze zaten nu redelijk rond het normale van wat ze mogen maar vanmiddag /begin avond dus echt niet , toen hebben ze echt veel teveel gehad... maar goed ik denk ook dat de tijger het anders niet had overleefd hoor.. Hij had het echt nodig.... via telefoon doet mijnalbum het nog steeds niet bij mij dus ik zet de foto's morgen via de computer er even op :) de tijger was eigenlijk al gereserveerd maar mn vriend wil hem niet meer weg doen... het was sowieso met top zn lieveling en hij heeft zoiets van ja je hebt m twee keer voor de dood weggehaald dan wil je m toch zien opgroeien...sja...Daar heeft ie wel een punt.. maar 5 katten straks? Ik moet er nog even over nadenken want we hebben nu natuurlijk al 4 dames sowieso die we houden poes plus haar dochter en mila met haar witte dochter
Dorien66

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dorien66 »

Het blijft je ook niet bespaard zeg... Wat hebben al die poezebeesten het getroffen met jou!
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Zo'n roedel is wel erg gezellig, ik heb er jarenlang 4 gehad. Dit waren wel 2 katers en 2 poezen, en dat ging vrij harmonieus met elkaar. Ook bij toeval zo ontstaan. Drie zwervers en een asielpoes.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Featherr »

Ach. 4 of 5 maakt dan ook niet meer uit toch ;)
Wat een gedoe zeg. Poezen die geholpen zijn die netjes krijgen, maargoed dat je al geoefend had bij Mila maar jeetje..

Snel een nieuwe dierenarts zoeken?
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

De nieuwe dierenarts had ik al nadat het bij mila misging omdat er volgens die vrouw nog een kitten in zat wat niet zo bleek... net weer even contact gehad met de dierenarts want ik ben bij tijger begonnen met dwangvoeren . T Lijkt Net Of De Arme schat het heeft opgegeven. De andere twee pakken de fles goed maar hem voer ik met de spuiten. Nu dus geen volledige voeding meer maar elk uur beetjes zodat het allemaal weer goed op gang komt. Pff wat n werk zeg! En zo zielig om te zien maargoed. Hij heeft de nacht overleefd en dat is het belangrijkste. ..Hij is nog niet helemaal de oude . Ik heb met poes dr tepels goed kunnen bekijken . Ze heeft nu nog maar 1 zoog tepel. De andere is al helemaal terug getrokken en zit geen melk meer in.. De andere tepel begint zich ook terug te trekken.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Featherr »

Pff.. wat een ellende :(
Sterkte.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Thanks. Vanochtend had ie ineens een enorme terugval. Ik dacht echt van nou valt niks meer aan te doen. Dus weer dierenarts gebelt en kon kiezen tussen doorgaan of hem laten gaan aangezien hij amper meer ademde. Dus zn voeding met kleine beetjes opgeschroefd naar elk uur wat en om de voeding een klein beetje suikerwater voor de energie. .. ben ik blij met die keuze want hij is nu weer bijna zichzelf... blijf nu voor de zekerheid wel twee dagen zo doorgaan. Dus dat word bankslapen ben k bang... maar ik hou hoop...ik geef pas op als ie niet meer ademt...
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Sharon kijk eens op deze site hier geven ze advies over kittens die op het randje balanceren. Welke extra voeding kan helpen!


http://www.kittenopvang-moederloos.nl/h ... niet-meer/


We duimen voor de kleine man!
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Thanks! Ik ga daar even in lezen :) poes begint me behoorlijk zat te worden ze wil me niet meer bij de Kittens haha. Best komisch gezicht om te zien hoe ze tussen mij en de Kittens in probeert te blijven.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

@ ennakee dat is inderdaad een mooie Site :) ik had kitten voeding van bearhap maar IS zo goed als leeg morgen nieuw halen dus dan ga ik die uit het artikel proberen. Ook met het artikel van kijken wat er met het kitten is en tijger vertoont alle tekenen van een kitten wat wil sterven qua bij de warmtebron wegliggen en niet zelf willen eten. Ik hoop dat het ventje snel zijn vechtlust terug krijgt. Voor de rest van de checklist is het mama die nog af en toe naar hem omkijkt maar niet zoveel als naar de andere twee. Ook vond k het mooi om te lezen dat ze het beste alsnog bij de andere Kittens kunnen liggen. Hierin heb ik qua gevoel dus goed gedaan :) ik wou hem er eigenlijk bij me houden zodat ie warm bleef en ik hem goed in de gaten kon houden... maar ik zag dat hij goed reageerde als ie zn broer en zus hoorde miauwen dus ik heb m in een doek bij ze in de doos gelegd. De andere twee gaan dan per direct tegen hem aanliggen... ook staat er dat een verzorger de grens moet kennen met proberen te flessen. Ik vind die grens heel moeilijk hdb ik gemerkt vanochtend. .. toen de dierenarts zei dat ik moest gaan kiezen. Door gaan of laten gaan... er zit zo'n stemmetje in mn hoofd van wat als ... Stel hij haalt het wel met extra moeite? Wie ben ik dan om voor zn dood te kiezen? Of denk ik dan raar?
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

De kittenmelk hebben ze ook nog steeds nodig. De voeding die in het artikel genoemd wordt is extra krachtvoer naast de flessen voeding. En alleen via de dierenarts of internet te koop. Zover ik weet.

Werken zijn darmpjes ook goed? Teveel lucht kan er ook voor zorgen, dat kittens zich beroerd voelen. Ze moeten iedere dag plassen en poepen. En dat moet gestimuleerd worden, anders gebeurt er niks.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Dan had ik dat van die voeding verkeer begrepen haha goed dat je erover begint dan! En plassen en poepen doet ie Gelukkig wel goed :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

sharon03 schreef:En plassen en poepen doet ie Gelukkig wel goed :)
Gelukkig, anders had je moeten gaan likken :lol:

Hopelijk wordt ie nu met de dag (of uur) levendiger.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Fijn dat het poepen en plassen goed gaat!

Ze gebruiken de voeding als krachtvoeding, die ze met een spuitje toedienen voor extra energie aan het kitten.

En wanneer het kitten te weinig zuigreflex geeft, wordt het voorzichtig als dwangvoeding gegeven, zodat het kitten op krachten kan komen.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Pas na vijf weken kun je kittens eventueel overzetten op een andere voeding, voor die tijd is hun maag-darm stelsel ingesteld op melk, en hebben ze ook de enzymen die ze daarvoor nodig hebben. In de loop van de tijd veranderd bij kittens de darmflora die er voor zorgt dat ze andere voeding kunnen verteren.
Plaats reactie