bevalling na sterrilisatie! !!!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

De zwart witte beginnen te verkleuren naar donker bruin achtig. We denken daardoor de vader van die twee te hebben gevonden. Een choco kleurige Britse korthaar van de buren hierachter. .. poes is zelf ook halve Britse korthaar. ( vader)
de twee lijken langharig te worden? Ze hebben in ieder geval allebei de haren veel wolliger en langer dan het getijgerde katertje, die trouwens precies weer op die halve savanna lijkt. Dat katertje is trouwens ook een stuk groter en zwaarder dan de andere twee en lijkt een non stop honger te hebben. Zodra mams het nest verlaat miauwt ie de huiskamer behoorlijk hard bij elkaar tot ze er weer is.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Foto's staan op pagina 2 haha
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

Die beide zwart/witte lijken sprekend op elkaar.

Heeft Mila al geprobeerd ze in te pikken :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Nee dat niet... volgens mij is ze al blij als dr eigen bij haar uit de buurt blijven. Ze voed ze ook niet meer ofzo. Poes wast naast dr eigen nest wel mila s kittens erbij
kittentjes

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door kittentjes »

Wat een dotjes weer. Die twee bovenste lijken inderdaad echt op elkaar, kan je ze wel uit elkaar houden of is het lijfje anders?
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Ze zijn hetzelfde getekend alleen het mannetje is een stuk grover gebouwd en heeft een bredere kop dan het vrouwtje
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Omnia »

Wat zijn ze schattig!!!! En ik ben benieuwd hoe de vachtjes zich gaan ontwikkelen...

Poes heeft toch drie prachtige kinderen op de wereld gezet, ook al was dat niet helemaal het plan
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Klopt :) de twee zwart witte worden al echt duidelijk langharig, de tijger is heel wollig, ben Mega benieuwd. .. maar de nesten ookal was het niet volgens de planning hebben ons toch twee nieuwe gezinsleden gebracht :) mila word aankomende week gechipt en de Kittens doe ik tegelijk als de jongste 12 weken IS. De jongsten worden allebei met 4 maand gesteriliseerd en poes opnieuw als ze klaar IS met zogen. Dus poes gaat tegelijk met het kitten uit mila s nest
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Goeie middag allemaal. Morgen zijn mn jonge schatjes 3 weken... we zijn begonnen met diva (zo hebben we het poesje genoemd) bij te voeren. Gemiddeld zijn Kittens qua gewicht 325 gram nu... De tijgerkatertje weegt nu 390 en de langhaar kater weegt 377. Allebei grof en groter dan gemiddeld. Diva daarin tegen is qua grootte de helft van haar broers en weegt 297. Onder het gemiddelde. Poes heeft twee zoogtepels en diva haar broers drukken haar constant aan dr kant.. we hebben een week geprobeerd met dr broers even erbij weg halen en haar vaker aanleggen maar ze IS nog te iel. Ook zit dr buik ook gewoon niet vol na het zogen. Net Voir de eerste keer bijvoeding gegeven en ze heeft alles wat ze mocht schoon op gedronken. Ze had gewoon echt honger... hopen dat wr binnen een paar dagen goeie resultaten halen :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

300 gram met drie weken voor een kleine poes is volgens mij prima. Ze is klein en zal dat waarschijnlijk altijd blijven. Aan de andere kant zijn er dus maar twee tepels beschikbaar dus bijvoeren lijkt mij ook wel goed (zeker als ze honger heeft). Ik zou haar wel regelmatig bij blijven leggen want niets gaat natuurlijk boven moedermelk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Omnia »

We duimen voor de kleine doorzetter! Met jouw goede zorg komt het vast helemaal in orde met Duimelijntje (Diva)!!!
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Ja misschien dat ze Voor mij gewoon zo klein lijkt dan omdat haar broers zo Mega zijn haha. De haren van de twee langharige beginnen al behoorlijk te groeien ! Wow ze gaan volgens mij heel mooi worden :) ik zal morgen eens foto s plaatsen van de vacht . Bijvoeden ga ik sowieso mee verder omdat ze ook echt mager aanvoelt...komt vast goed met dat kleine vechters ♡ Hoe is het trouwens met jullie katten? Poes hier wil absoluut niet meer naar buiten, die taalt er Gelukkig niet naar om ontsnappingspogingen te doen. Eerst weer sterrilisatie en nu alles eruit voor ze weer buiten mag :) en mila is mijn nieuwe stalker geworden. Waar ik ga gaat zij. Waar ik zit ligt zij. Heel lief alleen t enige nadeel is dat ik constant over een kat struikel haha
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Nou .. poes geeft sinds vandaag helemaal geen melk meer. . :( net 1 voor de dood weggehaald. De tijger deed niks meer behalve ademen... vanochtend was er nog niks aan de hand :o wat kan dat snel gaan... De twee langharige waren ook wel verzwakt maar de tijger ging ff voor net... twee uur lang druppelend zitten voeden... Hij heeft net in totaal 3,5 x gegeten van wat normaal is met deze leeftijd... een stevig potje zitten janken toen ik begon met voedden. .. maar met resultaat nu. Hij miauwt weer tilt zn kop weer op en krabbelt weer iets vooruit... nu om het uur voedden tot ie weer de oude is... De andere twee hebben 2x het normale gegeten en zijn lekker gaan slapen... ik heb er foto's van gemaakt. :) ze lagen lekker allemaal bij me en kitkat (dochter van mila) moest ondertussen erbij zijn natuurlijk om elk gevallen druppel per direct op te lijken ... Dit is me toch wel een domper hoor dacht dat de ellende met mn skatten nu wel afgelopen was...
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Heftig, dat het weer mis dreigde te gaan. Voorlopig zul je ze nu om de 2-3 uur moeten voeden. Weet je hoeveel ze per keer mogen? Want dat is afhankelijk van het gewicht wat ze momenteel hebben.


http://www.kittenopvang-moederloos.nl/f ... n-voeding/

http://www.kittenopvang.nl/flessen.htm
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

Ze zijn nu drie weken. Ja, nog nét niet uit de gevarenzone wat betreft eten e.d. Goed dat je er op tijd bij bent maar ik kan me voorstellen dat je hier niet helemaal op zat te wachten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie