bevalling na sterrilisatie! !!!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dinky »

Wat een dotje!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Jaa he :D hij en zn zus worden steeds pluiziger haha
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

Wat een schatje :verliefd:

Alle kittens van Mila zijn nu toch uitgevlogen hé.
Of heb je er één gehouden? (en heeft die inmiddels een naam?)

Zo blijf je lekker aan de gang met kittens in huis ;-)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Jaaa de witte hebben we gehouden :) ze heet kitkat (kittie ) dat zei k voor de gein en ze luisterde ernaar haha wel geinig.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Hoiii! Was ik weer (begin me nu wel lastig te voelen hoor) maar het tweede katertje begint hetzelfde te doen als de eerste :( lusteloos, niet eten alleen maar liggen.... Pff alweer contact met de dierenarts gehad... die zei wel van klinkt heel hard maar ze werden al dood geboren, dat geeft eigenlijk ook aan dat er al iets mee mis was... Ze heeft me aangeraden vlees voor Kittens te proberen in combi met het flessen. .. dus net als een idioot natuurlijk dat vlees gehaald... Pff om maar ff kort te zeggen ***
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

Ze zijn nu toch 5 weken... je zou zeggen dat dan het ergste voorbij zou moeten zijn. Rond deze leeftijd zouden ze ook voorzichtig aan de brokjes moeten ruiken. Maar ja, brokjes kun je niet voeren als ze niet eten. Dus inderdaad beter wat natvoer (papje). Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Ja ze zijn indd 5 weken morgen... maar ben er bang voor. Hij gaat harder achter uit dan tijgertje deed... Volgens de dierenarts zou het kunnen gaan om een erfelijke afwijking? Daar heb ik niet zoveel verstand van dan maar ze kon ziekte eigenlijk uitsluiten want dan hadden het er meer moeten hebben plus niks wijst op een ziekte... geen diarree vieze ogen en dergelijke. Ik vind dit heel moeilijk om dar weer te moeten doen want ik ben zo gek met die kleine knuffels! Als hij er ook bijligt en alleeb nog ademt zoals die ander dan ga ik het niet nog een keer proberen maar een spuitje. .. ik wil hem niet zo laten lijden zoals zn broer
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Kun je zien wat voor kleur zijn tandvlees en bekkie
heeft ? Is dit mooi roze of meer blauwig, wit paarsig.

Want dat kan wijzen op zuurstoftekort en mogelijk een probleem met longen of het hartje.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

T is helemaal spierwit nu... dat had zn broer ook
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Dan lijkt het op ernstige bloedarmoede. Ik zou direct naar de da gaan.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Waarschijnlijk heeft hij te weinig rode bloedlichaampjes en is daardoor zo lusteloos, misschien kan bloedtransfusie hulp bieden.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Dan ga ik dat nu gewoon doen... Ze zei vanochtend dat dat niet zou helpen maar ze kunnen dan de boom in....ik ga Kids pakken en erheen. .. ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

De kittens kunnen een andere bloedgroep hebben dan poes, doordat ze haar melk gedronken hebben anti- lichaampjes binnen gekregen tegen hun eigen bloedgroep en beginnen ze hun eigen bloedlichaampjes af te breken. Met bloedarmoede tot gevolg. Fading kittens, wegkwijnende kittens noemen ze dit
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Op deze site wordt het één en ander uitgelegd over problemen die met het bloed te maken hebben. O.a. Ook de problemen die bij Britten voor kunnen komen. En aangezien Poes een halve Brit zou zijn, en de vader van de kittens mogelijk ook. Zou dit mogelijk een oorzaak voor de gezondheidsproblemen bij de kittens kunnen zijn.

http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... /Bloed.htm

Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar het zou een verklaring kunnen vormen voor de bloedarmoede.

Ik zie dat je weer online bent, hoe ging het bij de da?
Laatst gewijzigd door Ennakee op 29 aug 2016 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Hoii. Nou mn buren hebben de oudste opgehaald van school en ik ben naar de dierenarts geweest. .. Ze hebben dus inderdaad een aangeboren hart afwijking. .. t kwam erop neer dat de longen zich langzaam met vocht vullen en ze dus langzaam stukken zeg maar... Hij heeft een spuitje gehad.. of zn zusje het heeft weten we nog niet... De dierenarts heeft me aangeraden poes en diva allebei te laten onderzoeken. En mocht diva zich ook zo gaan gedragen zal ze ook een spuitje krijgen :( er valt gewoon niks aan te doen volgens de da. Ze kunnen er heel oud mee worden maar dit kan er dus ook gebeuren. .. Ze had ook een theorie over waarom diva bij de geboorte zo klein was en de andere twee zo groot...omdat de andere twee een afwijking hadden moest daar meer naartoe waardoor diva te kort was gedaan... Pff even uitjanken hoor
Plaats reactie