bevalling na sterrilisatie! !!!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Hoi mensen was ik weer!! Alleen dit keer heel boos! Ik ga straks mn oude dierenarts opbellen om weet ik veel wat allemaal te zeggen. Poes was een half jaar geleden gesteriliseerd! !!
en gisteren bevallen van 3 kittens zwaar onverwacht.
Ik heb niet gezien dat ze zwanger was, ze was iets aangekomen maar ik dacht dat ze zich weer eens vol had lopen vreten ... tot ze gisteren bij de hond in de mand ging liggen en keihard begon te miauwen en grommen. Dus ik erheen kijken. .. jahoor mevrouw was begonnen met een bevalling. In megatempo een kraamde klaar gemaakt en met haar in een apparte kamer gaan zitten. Nou nr 1 kwam er meteen uit. Stuitbevalling en bewoog of ademde niet. Keihard opgewreven en slijm uut t bekkie gehaald en gelukkig begon ie te piepen. Nr 2 ook stuitligging maar daar ging alles goed mee. Wel een inie minie 3/4 van een normale pas geboren maar een pittig dametje. Nr 3 ook stuitligging en die bleef halverwege muurvast zitten. Meegeholpen met mama en hem eruit getrokken. Deze bewoog of ademde ook niet meer... slijm uit mondje en opwrijven hielp niet. Doordat mila zwanger was toen gelezen over heen en weer slingeren tussen de benen en dat als laatste redmiddel geprobeerd. Gelukt! Wel zowat half uur nog bezig geweest want hij ademde nauwelijks!! Goed blijven opwrijven elke x enz. Dit was trouwens een flinke! Het Dubbele Qua Grootte Vergeleken MET De kleinste.... ik ben echt zooo ook verschrikkelijk boos! !! We zouden volgende week op vakantie gaan!! Wat nou als poes in die vakantie was gaan bevallen??? Wat nou als die kitten vast was blijven zitten en ze t gewoon niet hadden overleeft? ??? Ookal zou de buurvrouw dan 3 x per dag langs komen voor mijn schatjes het had makkelijk compleet fout kunnen lopen!!!!

sorry voor mn tirade hier maar jullie zullen in ieder geval begrijpen waarom ik zo boos ben... ik zei volgens mij laatst nog in een topic voor de gein dat ze zwanger gedrag vertoonde met dat aanhankelijke gedoe van dr.... had ik maar meer op mn gevoel vertrouwd :( pfff
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door nellebel »

jee zeg, geluk bij een ongeluk dat je thuis was. inderdaad was als je er niet was geweest. is ze gesteriliseerd of gecastreerd? oftewel alles weggehaald of niet? mijn poes is gecastreerd net als de kater
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dinky »

Snap inderdaad heel goed dat je flink boos bent! En na castratie verwacht je ook absoluut geen zwangerschap.....

Ik zou in ieder geval alle kosten en bonnetjes bewaren aangezien dat schade is die je door de da zijn fout loopt.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Het was sterrilisatie (met de eierstokken ). Ik heb alleen het bewijs dat ik daar gepind heb. Ze heeft nooit bonnen mee gegeven ook niet met Mila. Straks sowieso even naar mn nieuwe dierenarts om poes en Kittens na te laten kijken
Dorien66

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dorien66 »

En voortaan ALTIJD de specificatie van behandelingen vragen/meenemen...

Jeetjemina meid, wat een schrik :shock: Maar toch ook gefeliciteerd hoor. Weer drie bolletjes erbij ;-)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Haha bedankt. Dr schrik kwam eigenlijk pas na de tijd :o maar 7 Kittens in huis zat toch echt niet in mijn planning. Eigenlijk 0 kittens maar mila was al zwanger natuurlijk dus daar viel weinig meer aan te doen.. ben vooral blij dat ik haar op tijd heb gevonden en dat we thuis waren. En ook dat ze in huis is bevallen aangezien ze een buitenkat IS. Had eigenlijk zo veel mis kunnen gaan. Ik wil er niet eens aan denken bah. Vooral omdat 2/3 eigenlijk zga dood ter wereld kwamen en nr 3 zonder hulp waarschijnlijk gewoon was blijven vast zitten.. weet de gevolgen niet precies maar lijkt me niet gezond voor poes. ..
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Omnia »

Om te beginnen van harte gefeliciteerd met de kittens, ik hoop dat jij intussen van de schrik bekomen bent en moeder en kinderen het goed maken. En weer wat een geluk dat je thuis was!!!

Verder zou ik alsnog proberen om bij de oude dierenarts van alles wat je betaald hebt een uitdraai te krijgen. Dit is doorgaans een koud kunstje voor de assistent nl gewoon printen. Dit zou ik doen voordat je hem gaat confronteren. Want dan heb je het bewijs in handen.

Mocht de dierenarts erg moeilijk gaan doen m.b.t de kosten dan wil ik je erop attent maken dat ook voor dierenartsen er een medisch tuchtcollege bestaat. Ik weet niet of het veel uithaalt, maar wie weet.

https://www.veterinairtuchtcollege.nl/

https://www.veterinairtuchtcollege.nl/faq
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

Zo, dat is even schrikken. Je begint inmiddels wel ervaring te krijgen in bevallingen en kittens. Ik hoop ook dat de kittens sterk genoeg zijn om het zelf te redden.

Je zou in ieder geval de kosten voor castratie terug moeten krijgen. Waarschijnlijk zal de DA wel tegenstribbelen maar er heeft geen castratie plaats gevonden (terwijl er wel voor betaald is). Het terugvorderen van overige kosten (eten, controles, enting en castraties x3) zal denk ik moeilijk zijn (hoewel je het natuurlijk wel kunt proberen/aankaarten). Als je wel nog bij deze DA was gebleven zou die natuurlijk wat controles en hulp gratis kunnen geven maar nu je een andere DA hebt zal dat ook niet aan de orde zijn.

Belangrijkste is dat het toch allemaal goed is gekomen (door jou oplettendheid) en dat het met poes en de kleintjes goed gaat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door castratenkoor »

Het komt helaas vaker voor, ook bij katers, dat er niet goed gecastreerd wordt. Ik ken zelfs iemand waarbij de poes tot 3 x toe onder het mes moest. vroeger werd er een flinke snee in buit of zijkant gemaakt en alles weggehaald. Tegenwoordig werken ze met sneetjes van 1,5 cm en hengelen met een haakje de eierstokken eruit.

Voordeel is dat de poes veel en veel sneller opknapt, nadeel is dat bij minder kundige dierenartsen er nog wel eens wat blijft zitten, zodat alles voor niets is geweest. Extra triest ook voor Poes in dit geval is dat ze niet alleen nu een moeilijke bevalling moet doorstaan, maar dat ze straks ook nog een keer onder narcose moet om gecastreerd te worden.

Succes met het grootbrengen van dit trio.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dinky »

Wanneer kan je een klacht indienen bij het tuchtcollege: U kunt alleen klagen over kwesties van veterinaire aard. Te denken valt aan het verrichten van onvoldoende onderzoek, het stellen van een onjuiste diagnose, het niet uitvoeren van een behandeling of het instellen van een verkeerde behandeling, het voorschrijven van verkeerde medicatie, het onjuist uitvoeren van een operatie of het weigeren danwel onzorgvuldig uitvoeren van een behandeling (bijv. euthanasie). Ook het niet of onvoldoende bereikbaar zijn kan onderwerp van een klacht zijn. Het college richt zich bij de beoordeling van de klacht op de veterinaire aspecten en de wijze waarop er door de beklaagde(n) in veterinair opzicht is gehandeld. Klachten of verwijten die daar geen betrekking op hebben worden niet in behandeling genomen c.q. blijven buiten de beoordeling.
Het dikgedrukte is hier in mijn ogen van toepassing. Was de operatie juist uitgevoerd dan had jij nu niet met een nestje gezeten.
Ik zou, zoals omnia ook al aangeeft, het medisch dossier eerst opvragen bij de oude dierenarts. Dit zodat hij hem niet ineens snel kan verwijderen op het moment dat jij een klacht indient.

Vergeet ook niet tussen de woede door te genieten van het kleine grut nu het er onverwachts is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Nou ik heb haar gebelt. Volgens haar was het onmogelijk en een kans van 1 op een miljoen. Heb haar gezegd dat ze dan maar eens even moest komen kijken omdat poes toch echt bevallen IS! !! Ze komt vanmiddag dus ben benieuwd naar haar andwoord
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door castratenkoor »

Wel netjes dat ze komt kijken. Ze kan het goedmaken door nu alle kosten op zich te nemen voor dit nest en voor de nieuwe castratie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dinky »

Nou, benieuwd wat ze te zeggen heeft vanmiddag ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Ja dat muis inderdaad wel het minste wat ze kan doen. .. Zo jammer want bij mila heeft ze natuurlijk ook al fouten gemaakt. .. lekker druk huis nu met 9 katten totaal... arm beest ze wist in tegenstelling tot mila echt niet wat haar overkwam gisteren. Maar ze is wel een goeie mama. Wijkt geen seconde van haar nest. Alleen voor de kattenbak of eten en drinken. Ik mocht tijdens de bevalling ook niet bij haar weg want ze sprong de doos uit achter me aan.. dus ik heb elke keer als ik wat nodig har vriendlief maar via de babyfoon opgeroepen. Ik denk dat ze daarom ook eerst zo hard aan het miauwen was. Dat ze mij erbij wou ofzo? T is in ieder geval wel een lekker eenkennig poessie ze is echt van mij. ♡
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door ErikPhilippus »

Jemig, wat een verhaal! Wat een ontzettende mazzel dat jij nog niet op vakantie was... Moet je toch niet aan denken. En dan die reactie van de DA, niet te geloven; zegt eigenlijk met zoveel woorden dat het niet kan. Tja, het is toch echt de realiteit... Hopelijk kan je wel genieten van het jonge grut!

Groetjes,
Erik
Plaats reactie