bevalling na sterrilisatie! !!!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Ach meis, wat triest. Hier kun je niks aan doen, we duimen dat Poes en Diva beide in orde zijn.
JokeD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2015 19:07

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door JokeD »

O wat verdrietig zeg.Dit is niet leuk meer.
En nu inderdaad duimen voor Poes en Diva......
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Mn oudste is nu afscheid aan het nemen... ik heb hem mee terug maar huis genomen. Het was het lieveling van mn zoon en hadden mede daarom deze week eigenlijk besloten dat we hem ook zouden houden. .. mn zoon knuffelde elke dag met fluffy. .. nou we kwamen thuis en toen ie fluffy nergens zag moest ik dus in kindertaal gaan uitleggen wat er met fluffy was gebeurt.. nou. Het hart van mn jochie is gebroken hoor :( hij is nu dus afscheid aan het nemen en heeft fluffy op schoot, die in een deken gewikkeld zit... Vanavond gaan we hem begraven als de jongste twee slapen... mn zoon gaat de schoenendoos versieren en een mooie tekening maken voor in de doos... Pff heel moeilijk om hem zo te zien
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Ik wens jullie beide veel sterkte met het afscheidnemen van Fluffy, het zal een behoorlijke impact hebben zo kort na het verlies van Tijgertje!

Wel fijn dat hij een mooi doosje voor hem maakt. Misschien heb je ook nog klei in huis. Daar zou je een pootafdrukje mee kunnen maken of een stempelkussen ook daarmee zou je nog een afdrukje van een pootje van Fluffy kunnen maken.

Dat kan straks misschien helpen bij het verwerken van zijn dood.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Rik »

O wat sneu. Je weet nu wel wat het is geweest. Hopelijk trekt Diva zich er wel doorheen. En als alles achter de rug is Poes ook laten onderzoeken. Die is natuurlijk wel sterker met deze leeftijd maar met een hartafwijking weet je het maar nooit en kun je met bepaalde dingen rekening houden.

De kinderen krijgen al vroeg met verlies te maken. Sterkte voor jullie allemaal.
Slaap zacht Fluffy.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dorien66 »

Wat een trieste ontwikkelingen allemaal... Heel veel sterkte gewenst.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

@ ennakee dat vind ik wel een goeie... heb geen klei maar nog wel een doos met gips waar je normaal zo kibderhandje in een hart kan maken... dan kan ik dat wel doen en mn zoon die daarna laten versieren voor op zn kamer... Ja kind is er helemaal kapot van zo zielig.. van de week worden poes en diva allebei nagekeken en dan gaat poes ook meteen weer onder t mes voor sterrilisatie. Dit omdat ze een echografie maken van het hart dus de beessies zo stil mogelijk moeten liggen. Voor diva niet zo'n punt dat IS een ukkie maar poes gaat echt niet rustig zijn daar :o ... er is bij erfelijkheid trouwens 60% kans dat de Kittens het krijgen...en dan is er als er wel zo hartafwijking is 90% die het niet haalt of vlak na geboorte overlijdt zoals hier dus... ik hoop met heel mn hart dat de vader de drager is (sorry voor die eigenaren dan) en dat diva bij de 40% zit die het niet heeft. ..
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Ik duim met je mee. Jij dacht dat de vader een Brits Korthaar was, en Poes ook gedeeltelijk. Het is bekend dat binnen dit ras erfelijke hartafwijkingen voorkomen. Hoewel ook bij de HTK katten hartafwijkingen voorkomen natuurlijk.

Ik hoop dat beide echo's goed zijn, en een gezond hartje laten zien.

(Wanneer je een gipsafdrukje maakt, is het handig het voetje een beetje vet te maken. Anders blijft het gips vastzitten tijdens het uitharden.)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Dinky »

Pfff wat een rollercoaster waar jullie in zitten op katten gebied :-(

Goed dat je fluffy mee naar huis hebt genomen voor je zoon voor de verwerking. Snap wel dat het je moederhart verscheurd wanneer je hem zo verdrietig ziet maar als ik het zo lees pak je het goed aan door hem zo te betrekken bij het afscheid ;-)

Sterkte in deze rollercoaster en ik duim dat het met diva en poes 'gewoon' allemaal goed gaat!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Sjanke »

Wat zonde! Je treft het inderdaad niet. Zo'n pootafdruk is mooi. Ik dacht er bij Smokey te laat aan, maar heb gelukkig genoeg foto's.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Hoii allemaal! Ja een rollercoaster was het zeker :( maar zoals het er nu uitziet gaat het eindelijk rustiger worden! Poes en diva hebben ondertussen een echografie voor het hart gehad en bij allebei niks te zien! Het IS geen garantie dat er in de toekomst niks ontwikkeld maaaarrr voor nu zijn ze veilig en is de kans groter dat het van de vader ipv poes afkomt... ik ben behoorlijk gehecht aan diva omdat ik haar natuurlijk al even zelf voed... Ze gaat dus tegenwoordig overal mee heen... Ze loopt me thuis overal achter na. En als ik wegga slaapt ze in de zak van mijn vest... Daar kroop ze zelf elke keer in als ik op de bank zat dus ze zal het wel lekker warm vinden haha.. maar alsnog ben ik best bang dat er met haar hetzelfde gebeurt als met haar broers... Ze lijkt ook behoorlijk eenzaam en trekt nu veel naar het kitten van mila (kitkat) toe om te spelen...
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door Ennakee »

Fijn dat de echo's op dit moment geen afwijkingen vertonen. Dat geeft voorlopig in ieder geval een wat rustiger gevoel. Denk ik.

En toch wel fijn dat jullie Kitkat gehouden hebben, want kleine Diva heeft nu toch een speelkameraadje, nu haar broers naar de regenboog zijn vertrokken.

Heeft je zoontje nog op een goede manier afscheid kunnen nemen van zijn vriendje?
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door sharon03 »

Hoii. Ja dat heeft ie zeker... Hij knuffelt nu veel met diva. Ze ligt graag bij een van ons in de nek te slapen haha. Ze doet het super, t is alleen echt een mini poesje. Volgens de dierenarts maakt het niets uit dat ze aan de kleine kant is omdat ze dat bij de geboorte ook al was... zolang ze het goed doet en aankomt is het geen probleem :) kitkat is nog wat ruig met haar maar ze rent er zelf ook achter aan elke keer
kittentjes

Re: bevalling na sterrilisatie! !!!

Bericht door kittentjes »

Fijn te horen dat het zo goed gaat met haar! Tijd voor een foto update ;-)
Plaats reactie